قاسم پور تمام حریفان را با امتیاز عالی مغلوب کرد و قهرمان آسیا شد

به گزارش مجله حیات، کامران قاسم پور به مدال طلای رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا در قزاقستان رسید.

قاسم پور تمام حریفان را با امتیاز عالی مغلوب کرد و قهرمان آسیا شد

به گزارش ، سی و چهارمین دوره رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا که از صبح دیروز (شنبه) در شهر آلماتی قزاقستان شروع شده بود امروز با شناخت نفرات برتر اوزان 61، 74، 86، 92 و 125 کیلوگرم به انتها می رسد.

بر همین اساس در وزن 92 کیلوگرم کامران قاسم پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل سانجیت از هند با نتیجه 10 بر صفر به رجحان دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل رستم گرددیف از ازبکستان با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید و راهی ملاقات فینال شد. قاسم پور در ملاقات انتهای مقابل تسوگتگرل مونخباتار از مغولستان با نتیجه 10 بر صفر به رجحان رسید و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر هایاتو ایشیگورو از ژاپن را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر مصطفی العبید از عراق را شکست داد و راهی ملاقات فینال شد. وی در این ملاقات نیز با نتیجه 10 بر صفر دیپاک پونیا دارنده مدال نقره دنیا از هند را مغلوب کرد تا بدون دادن حتی یک امتیاز در این رقابت ها قهرمان آسیا گردد.

در وزن 74 کیلوگرم مصطفی حسین خانی در دور اول با نتیجه 5 بر 2 از سد اختیار نوروزاف از ازبکستان گذشت. وی دور بعد با نتیجه 10 بر 3 سئونگ چول لی از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله آتامیرات چارلیف از ترکمنستان را با نتیجه 11 بر صفر مغلوب کرد و به ملاقات فینال راه یافت. وی در این ملاقات مقابل نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره دنیا از قزاقستان با نتیجه 6 بر 2 مغلوب گردید و به مدال نقره رسید.

در وزن 125 کیلوگرم امین طاهری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر عمر سارم از سوریه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل آیال لازاریف از قرقیزستان با نتیجه 6 بر 4 ضربه فنی شد و به ملاقات رده بندی رفت. وی در این ملاقات با دانگ هوانگ کیم از کره جنوبی کشتی می گیرد.

در وزن 61 کیلوگرم مجید داستان پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل راویندر از هند با نتیجه 3 بر 3 مغلوب گردید و با توجه به شکست این کشتی گیر هندی در مرحله نیمه نهایی، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

لازم به ذکر است در انتها رقابت های روز نخست، علی شعبانی در وزن 97 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، علیرضا سرلک و علی سوادکوهی به ترتیب در اوزان 57 و 79 کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند و مرتضی قیاسی در وزن 65 کیلوگرم به مدال برنز رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 774

به "قاسم پور تمام حریفان را با امتیاز عالی مغلوب کرد و قهرمان آسیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاسم پور تمام حریفان را با امتیاز عالی مغلوب کرد و قهرمان آسیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید