مدرسه پانزده خرداد به همت خیّران نوسازی می گردد

به گزارش مجله حیات، خیّرین مدرسه ساز برای نوسازی مدرسه فرسوده و قدیمی پانزده خرداد در منطقه 12، آستین ها را بالا زدند.

مدرسه پانزده خرداد به همت خیّران نوسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

جلسه آنالیز شرایط مدارس منطقه 12 با حضور حمید شاه منصوری مدیر ادارهآموزش و پرورش منطقه12، محمدرضا قربانی مدیرعامل مجمع خیّران مدرسه ساز شهر تهران و امیر قدیمی نژاد رئیس اتحادیه بنکداران پارچه با رعایت پروتکل های ستاد مقابله با کرونا تشکیل شد.

در این جلسه مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه 12 از فرسوده بودن بیشتر مدارس اطلاع داد و گفت: املاک وقفی زیادی در منطقه وجود دارد و بسیاری از مدارس منطقه در بافت فرسوده قرار دارند. مقاوم سازی مدارس تا حدودی توسط خیّرین مدرسه ساز صورت گرفته است، اما هنوز مدارسی در محله های هرندی، دروازه غار و شوش وجود دارند که به علت آسیب های اجتماعی احتیاج به یاری و حمایت دارند. امیدواریم بتوانیم به یاری خیّران مسائل را برطرف کنیم. شاه منصوری ادامه داد: خیّرین کارهای خوبی برای نوسازی مدارس منطقه انجام داده اند که نتایج آن شکوفایی استعدادهاست و از این بابت از خیّران قدردانی و تشکر می کنم. مدیرعامل مجمع خیّران مدرسه ساز شهر تهران در ادامه با بیان اینکه منطقه 12 از جمله مناطق شهر تهران است که به لحاظ فضاهای آموزشی احتیاجهای زیادی دارد، گفت: این منطقه دارای مدارس قدیمی با بافت فرسوده است که حتماً باید بازسازی شوند.

محمدرضا قربانی با اشاره به مدارس علوی، رفاه، جامعه تعلیمات اسلامی و مدرسه عالی شهید مطهری گفت: نباید فراموش کنیم منطقه 12 میزبان مدارس قدیمی است که افراد عظیمی در آنها تحصیل نموده اند. به گفته او، در منطقه 250 مدرسه دولتی و غیردولتی وجود دارد: این منطقه، از جمله مناطقی است که باید به شرایط آموزشی آن رسیدگی گردد و افزایش میزان فضاهای آموزشی در منطقه مستلزم جذب مشارکت خیّران مدرسه ساز است.

مدیرعامل مجمع خیّران مدرسه ساز در مورد شرایط کلی مدارس شهر تهران گفت: شرایط فرسودگی شهر تهران، پشت نام این شهر عظیم پنهان مانده است. سرانه میانگین فضاهای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز 5/2 مترمکعب است، در حال که این سرانه در شهر تهران 3/6مترمکعب و در برخی مناطق حدود 2 مترمربع است.

به گفته قربانی، حدود 50 درصد مدارس شهر تهران فرسوده اند و به همین دلیل مشارکت خیّران در نوسازی ساختمان مدارس پایتخت یک ضرورت است. مجمع خیّران مدرسه ساز شهر تهران در تعامل با اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در قالب یک برنامه 2 ساله در نظر دارد با جذب حداکثری خیّران مدرسه ساز و استفاده از سازمان ها و نهادهای مرتبط در این عرصه، شاخص فضاهای آموزشی را افزایش دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 213

به "مدرسه پانزده خرداد به همت خیّران نوسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرسه پانزده خرداد به همت خیّران نوسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید