تور چین ارزان: واکنش پکن به سقوط جنگنده آمریکایی در دریای جنوبی چین

به گزارش مجله حیات، سخنگوی وزارت امور خارجه چین به سقوط جنگنده آمریکایی در دریای جنوبی چین واکنش نشان داد و خواهان شرح واشنگتن شد.

تور چین ارزان: واکنش پکن به سقوط جنگنده آمریکایی در دریای جنوبی چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه به سقوط جنگنده اف -35 آمریکا در دریای جنوبی چین واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه وزارت امور خارجه چین، خبرنگار خبرگزاری آناتولی ترکیه از لیجیان پرسید: گزارش های جدیدی درباره جنگنده اف -35 که حین رزمایش در دریای جنوبی چین سقوط نموده منتشر شده است. در بعضی گزارش ها حدس شده که چین ممکن است به لاشه این هواپیمای جنگی دست پیدا کند. نظر شما درباره این حدس ها چیست؟

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ گفت: از گزارش های مربوطه آگاه هستم. اولین باری نیست که در دریای جنوبی چین برای آمریکا سانحه رخ می دهد. طرف آمریکایی هنوز درباره بروز حادثه برای زیردریایی اتمی این کشور که چندی پیش رخ داد نیز توضیحی ارائه ننموده است و حالا هواپیمای آن ها به درون دریای جنوبی چین سقوط می نماید.

لیجیان در ادامه گفت: ما علاقه ای به هواپیمای جنگی آن ها نداریم. از کشورهای مربوطه می خواهیم به جای قدرت نمایی در منطقه، اقداماتی انجام دهند که برای صلح و ثبات منطقه سودمند باشد.

دو روز پیش بود که ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام گفت یک فروند جنگنده اف -35 هنگام فرود بر روی ناو هواپیمابر کارل وینسون در جریان رزمایشی در دریای جنوبی چین به داخل آب سقوط کرد. در این حادثه خلبان جنگنده نجات یافته و هفت خدمه ناو زخمی شده و به فیلیپین منتقل شدند.

پیش تر وبگاه یاهو نیوز نوشته بود آمریکا در کوشش است پیش از دست پیدا کردن چینی ها به جنگنده سقوط نموده، بقایای آن را یافته و از آب خارج کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1208

به "تور چین ارزان: واکنش پکن به سقوط جنگنده آمریکایی در دریای جنوبی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: واکنش پکن به سقوط جنگنده آمریکایی در دریای جنوبی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید