پاسخ نهاد ریاست جمهوری به یک ادعا در خصوص خانواده رییس جمهور

به گزارش مجله حیات، خبرنگاران : روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری به بعضی ادعاها در مورد تخصیص اعتبار برای تکمیل یک ساختمان دانشگاه شهید بهشتی و ارتباط آن با خانواده رییس جمهور پاسخی ارائه کرد.

پاسخ نهاد ریاست جمهوری به یک ادعا در خصوص خانواده رییس جمهور

به گزارش خبرنگاران به نقل از جماران؛ روابط عمومی ریاست جمهوری اعلام نمود: در پی طرح بعضی ادعاهای خلاف واقع در مورد تخصیص اعتبار برای تکمیل یک ساختمان متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تهران، نکات ذیل به استحضار افکار عمومی می رسد.

1- اعتبار مورد نظر برای تکمیل ساختمان دانشکده فناوری های نوین دانشگاه شهید بهشتی تخصیص پیدا کرده است که در سالهای گذشته نیز دارای ردیف بودجه بوده است. ساختمان مورد نظر هم اکنون محل استقرار مرکز افکارسنجی، کالج بین الملل، مرکز تحقیقات نانو و دانشکده فناوری است.

2- تخصیص اعتبار برای تکمیل ساختمان موردنظر، به درخواست شخص وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با دستور رئیس جمهور صورت گرفته است.

3- اعتبار موردنظر به هیچ وجه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی نبوده و ارتباطی با اعتبارات مصوب مبارزه با کرونا از محل صندوق توسعه ملی ندارد. در سالهای گذشته نیز در موارد متعددی، با فرایند مشابه، اعتباراتی به دانشگاههای مختلف کشور تخصیص پیدا کرده است.

4-رئیس جمهور در طول ماههای گذشته یاری های فراوانی به بخش بهداشت و درمان و دانشگاههای علوم پزشکی کرده اند. از این جمله می توان به یاری به طرح جدید بیمارستان امام خمینی(ره)، یاری به بیمارستان فیروزآبادی، یاری پنجاه میلیاردی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یاری دویست میلیاردی اخیر به این وزارتخانه و یاری های ایشان به بیمارستان های شهریار، اصفهان و موارد دیگر اشاره نمود. این اقدامات جزء فعالیت های هفتگی و گاهی روزانه رئیس جمهور است.

5- ادعای مطروحه در مورد عضویت دختر رئیس جمهور در هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی کذب است و همانطور که دانشگاه پیش از این نیز شرح داده است، ایشان طرح نیروی انسانی را براساس تعهدات خود در این دانشگاه می گذراند و اگر بخواهند به هیات علمی تبدیل شرایط شوند باید همانند سایر داوطلبان در فراخوان شرکت نمایند و این فراخوان در منظر دید عموم خواهد بود.

6- در شرایطی که کشور تحت فشار بی سابقه تحریم های خارجی و عواقب ناشی از همه گیری کرونا اداره می گردد، حداقل انتظار از اصحاب رسانه و کسانی که مسئولیت رسمی دارند، این است که طرح ادعاهای بی اساس و مطالب سست امنیت روانی جامعه را خدشه دار ننمایند. بدیهی است، با توجه به اینکه بموجب این شایعه سازی ارگان های متعدد از جمله ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، دانشگاه شهید بهشتی و سازمان برنامه و بودجه مورد تهمت و افترا قرار گرفته اند، حق پیگیری حقوقی این مسئله برای دولت محفوظ است.

روابط عمومی ریاست جمهوری

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 427

به "پاسخ نهاد ریاست جمهوری به یک ادعا در خصوص خانواده رییس جمهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ نهاد ریاست جمهوری به یک ادعا در خصوص خانواده رییس جمهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید