پلاک کوبی 188 هزار راس دام در سیستان وبلوچستان

به گزارش مجله حیات، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: بیش از188 هزار راس دام در سیستان وبلوچستان پلاک کوبی شد

پلاک کوبی 188 هزار راس دام در سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرنگاران از زاهدان ، غلامرضا سرگزی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: امسال در راستای هویت دار کردن دام های سبک وسنگین استان 18 هزار راس گاو وگوساله، 105هزار و 700 راس گوسفند، 62هزار و 600 راس بز و یک هزارو 750 نفر شتر پلاک کوبی شدند.

وی گفت: کار پلاک کوبی با همکاری اتحادیه های دامپروری، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، شرکت های خدمات دامپروری و افراد حقیقی در سطح استان همچنان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: از ابتدای پلاک کوبی دام های سبک و سنگین که از سال 93 در سیستان و بلوچستان شروع شده تا به امروز 190 هزار رأس گاو و گوساله، 410هزار رأس گوسفند و بز و60هزار نفر شتر هویت دار شدند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: از آنجایی که دام های بومی سرمایه ملی کشور هستند و نقش کلیدی در بقای انسان، حفاظت محیط زیست و بهره مندی از تطابق پذیری با هدف تولید گوشت قرمز و شیر خام دارند طرح هویت دار کردن دام بومی جهت شناسایی، ثبت و کنترل دام های بومی همزمان با سطح کشور در این استان نیز انجام می شود.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل اجرایی این طرح، هر گونه خرید، فروش و جابجایی دام زنده فاقد پلاک ممنوع است.

سرگزی گفت: بر این اساس تمامی شرکت های حمل و نقل و مباشران حمل دام زنده موظفند پیش از حمل دام زنده اطلاعات ثبت شده در سند حمل مربوطه را با محموله مطابقت دهند و در صورت عدم انطباق از نظر تعداد، نوع دام و مبدأ و مقصد و سایر اطلاعات از صدور بارنامه حمل آن خودداری کنند.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1183

به "پلاک کوبی 188 هزار راس دام در سیستان وبلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلاک کوبی 188 هزار راس دام در سیستان وبلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید