چگونه لاغر شویم ؟

به گزارش مجله حیات، اگر مقداری اضافه وزن پیدا کرده اید، مهم است که راه درست کم کردن وزن را بیاموزید. فهرست دقیقی از وزن، رژیم غذایی و عادات ورزشی فعلی خود تهیه کنید. با یک رژیم غذایی صحیح و برنامه ورزشی

چگونه لاغر شویم ؟

مترجم: داوود سرافراز

منبع:پایدارون

اگر مقداری اضافه وزن پیدا کرده اید، مهم است که راه درست کم کردن وزن را بیاموزید. فهرست دقیقی از وزن، رژیم غذایی و عادات ورزشی فعلی خود تهیه کنید. با یک رژیم غذایی صحیح و برنامه ورزشی منظم، می توانید به درستی کاهش وزن را تجربه کنید و احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. یک پزشک یا متخصص تغذیه می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا کاهش وزن برای تان ضروری است یا خیر، یا بگوید چه نوع غذا هایی به شما کمک می کند تا وزن تان را به درستی حفظ کنید. همه افراد نمی توانند لاغر و نحیف باشند، زیرا انواع مختلفی از شکل بدن وجود دارد؛ برخی از مردم چهارشانه تر و عریض تر از بقیه هستند. با این حال، با کاهش وزن و تناسب اندام، شما در بهترین حالت خودتان خواهید بود.

بخش اول: یک برنامه کاهش وزن تنظیم کنید.

1. قبل از کاهش وزن، شاخص توده بدنی (بی. ام. آی) خود را محاسبه کنید. وزن، به تنهایی نشانه ای از سلامت کلی نیست. سن، قد و سابقه جراحت و بیماری شما، همگی در معین سلامت شما نقش دارند. بی. ام. آی. یک محاسبه پایه از وزن شما بر اساس پوند یا کیلو گرم است، که تقسیم بر قد شما بر اساس فوت یا متر مربع می شود، تا معین شود آیا نیاز به کاهش وزن دارید یا خیر. می توانید خودتان محاسبه کنید، یا مقدار های مورد نیاز را در ماشین حساب های بی. ام. آی وارد کنید.

اگر میزان به دست آمده بالاتر از 30 باشد، در دسته افراد چاق قرار می گیرید. در این صورت با دکتر تان در مورد تنظیم یک برنامه سالم کاهش وزن صحبت کنید تا شما را راهنمایی کند.

اگر عدد به دست آمده بین 25 تا 30 باشد، شما از نظر فنی دارای اضافه وزن هستید. میزان کالری مصرفی خود را کاهش و مدت زمان تمرینات تان را افزایش دهید.

اگر حاصل بین 18 تا 25 باشد، شما وزن طبیعی دارید. ورزش و رژیم غذایی تان را کماکان حفظ کنید، اما مطمئن شوید که کالری مورد نیاز برای حفظ وزن تان را هم مصرف می کنید.

اگر عدد به دست آمده کمتر از 18 باشد، شما از نظر فنی کمبود وزن دارید. می بایست کالری بیشتری مصرف کنید و کمتر ورزش کنید تا به وزن سالم و طبیعی خود دست یابید. حتی اگر می خواهید باریک و لاغر بمانید، کمبود وزن داشتن، راه صحیح آن نیست. شما می توانید به طور سالم، افزایش وزن داشته باشید، رژیم غذایی مناسب داشته باشید، ورزش کنید و کماکان خوش اندام باقی بمانید.

2. با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید. قبل از تصمیم گیری برای شروع تمرینات تناسب اندام و کاهش وزن، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید تا راستا سالم را به شما نشان دهد.

یک پزشک یا متخصص تغذیه می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا کاهش وزن برای تان ضروری است یا خیر، یا بگوید چه نوع غذا هایی به شما کمک می کند تا وزن تان را به درستی حفظ کنید.

ممکن است دکتر تان به شما بگوید نیاز به کاهش وزن شدید ندارید، فقط ضروری است برخی از غذاهایی که بدن تان نمی تواند به درستی تجزیه شان کند را از رژیم غذایی تان حذف کنید، مانند: لبنیات یا گلوتن (ماده ای که در برخصی دانه های غلات، به خصوص گندم وجود دارد).

3. با یک هدف پایدار برای کاهش وزن پیش بروید. زمانی که کمی متوجه اضافه وزن تان شدید، وقت آن است برای کاهش وزن و تناسب اندام تان برنامه ریزی کنید. به طور کلی، درست است که 1 تا 2 پوند در هفته، کاهش وزن داشته باشید. برای این کار باید روزانه 500 کالری بیشتر از آنچه مصرف می کنید، بسوزانید. با این حال، لاغر شدن تان فقط به رژیم و ورزش بستگی ندارد، بلکه شکل بدن تان هم مهم است؛ لاغر بودن شما، به فرم بدن شما هم بستگی دارد، نتایج برای هرکسی فرق دارد.

وزن کم کردن، کار زمانبری است، و شما به یکباره 2 کیلو کم نخواهید کرد. بهترین راه این است که برای خودتان اهداف کوتاه مدت هفتگی معین کنید (1 تا 2 پوند در هفته)، تا زود به زود شاهد رسیدن به آن ها باشید.

لاغر و نحیف بودن، می تواند یک هدف گمراه کننده باشد. رژیم های غذایی سخت، عجله کردن و تلاش ها برای کم کردن 1 پوند یا بیشتر در روز، می تواند برای سلامت کلی شما بسیار خطرناک باشد.

4. میزان کالری ها را محاسبه کنید. کاهش وزن می تواند در یک جمله ساده تعریف شود خروجی بیشتر از ورودی باشد. ضروری است که مقدار کالری مصرفی تان کمتر از میزانی باشد که می سوزانید. قسمت سخت قصه این است که فقط به این کار بسنده نکنید، بلکه هر روز پایدار تر و پیگیر تر از روز قبل باشید. در وهله اول میزان کالری موجود در غذاهای مصرفی روزانه تان را محاسبه کنید، و یک برنامه واقع گرایانه در جهت کاهش میزان کالری مصرفی خود، تنظیم کنید.

به طور کلی، آقایان نباید کمتر از 1800 کالری و خانم ها نباید کمتر از 1200 کالری در روز مصرف کنند.

گاهی اوقات، برچسب های موجود روی کالا ها می توانند گیج کننده باشند. به مقدار وعده های غذایی خود توجه کنید.

5. دفترچه ای تهیه کنید و غذاها و تمرینات روزانه تان را درون آن بنویسید. شروع کنید میزان کالری مصرفی و میزانی که به طور روزانه می سوزانید را یادداشت کنید، تا مطمئن شوید دارید به درستی وزن کم می کنید. برای این کار ضروری است که یک دفتر روزانه از غذاهایی که میل می کنید و تمریناتی که انجام می دهید، تهیه کنید.

می توانید از فرم های آنلاین یا نرم افزار های اینترنتی استفاده کنید تا تمرینات و مصرف کالری خود را مدیریت کنید.

یا از یک دفترچه به درد نخور استفاده کنید و اطلاعاتی که برای تان مهم است را درون آن بنویسید. نکات و جزئیات مهمی که می توانید یادداشت کنید عبارت اند از: زمان، نوع غذا، مقدار غذا و حتی میزان گرسنگی تان.

حتی می توانید از موبایل و یا هر وسیله هوشمند دیگری برای پیگیری مقدار کالری که روی تردمیل سوزانده اید، استفاده کنید؛ یا میزان متابولیسم پایه (بی. ام. آر) خود را محاسبه کنید تا در معین میزان کالری مورد نیازتان، به شما کمک کند.

بهترین راه برای لاغر شدن به طریق سالم و زمانبندی شده این است که مقید به دفترچه روزانه تان مقید باشید و بعد از هر وعده غذایی یا در خاتمه روز، فرم های تان را پُر کنید.

6. اجازه ندهید ناکامی ها شما را از حرکت بازدارد. رژیم های غذایی سخت هستند، و بیشتر به این خاطر است که شما پشتکار کمی دارید و متعهد نیستید، مثلا به این خاطر که کیک بیشتری خورده اید، نمی خواهید بیشتر ورزش کنید. با این حال، خودداری کردن از زیاده روی ها می تواند تعهد به رژیم های غذایی را سخت کند، چرا که روحیه شما در فرایند کاهش وزن اثر می گذارد. بسکمک از کارشناسان می گویند میان وعده ها می تواند کلک خوبی باشد تا شما را در راستا رژیم ثابت قدم نگه دارد و همچنین پاداشی برای تلاش های تان باشد.

میان وعده های خود را هوشمندانه انتخاب کنید تا مواد مغذی مورد نیازتان را به شما برساند. مثلا، بستنی واقعا چیز مفیدی برای شما نخواهد داشت، اما یک چیزبرگر یا یک بشقاب پاستا با پروتئین بالا، می تواند حاوی مواد مغذی برای بدن شما باشد.

اجازه ندهید میان وعده ها، به وعده های غذایی تبدیل شوند. این میان وعده ها قرار است جایگزینی برای یکی از وعده های غذایی تان باشد، نه یکی از آن ها.

بخش دوم: برای کاهش وزن، ورزش کنید.

1. هر روز حرکات کششی انجام دهید. هرچقدر هم که تمرینات فشرده ای داشته باشید، خوب است که زمانی را هم به حرکات کششی اختصاص دهید. حفظ انعطاف پذیری ماهیچه هایتان به شما کمک می کند تا حس بهتری داشته باشید و زودتر ریکاوری شوید. به آرامی پیش روید، تمرینات کششی را برای گروه های عضلانی مختلفی انجام دهید، و برای هر کدام از حالات کششی حداقل تا 15 بشمرید.

ورزش ها و تمرین های سخت می تواند از سرعت شما برای رسیدن به کاهش وزن بکاهد، اما تمرینات کششی نه تنها در سوختن کالری به شما کمک می کند، بلکه بدن شما را برای دیگر فعالیت ها آماده می کند. آسیب های زود هنگام، شما را از راستا خارج می کند، در نتیجه نمی توانید به درستی کاهش وزن داشته باشید.

سعی کنید صبحگاه، 10 تا 15 دقیقه تمرین یوگا داشته باشید. یوگا، با تمرینات کششی قبل از ورزش یا دویدن فرق می کند. یوگا مجموعه ای از انقباضات ایزومتریک (هم مقدار)، همراه با تمرینات تنفسی است که شما را منعطف تر می کند، کمک می کند تا عضلات خطی تری بسازید و استرس را، که مانع کاهش وزن هست، از بین می برد.

2. حداقل سه بار در هفته و هربار حداقل 30 دقیقه ورزش کنید. این که چقدر وقت یکبار و هربار چه مدت زمانی باید ورزش کنید، بستگی دارد به وزن شما و این که چه مقدار باید کاهش وزن داشته باشید. همه افراد به یک مقدار وزن کم نمی کنند. وقتی شروع کردید، سعی کنید هفته ای سه جلسه تمرین های قلبی-عروقی و در صورت نیاز تمرین های قدرتی هم داشته باشید.

برخی متخصصان معتقدند که 5 تا 6 ساعت تمرین برای افراد بالغ و چاق که قصد کاهش وزن در مدت زمان طولانی را دارند، لازم و ضروری است. این به معنای 1 ساعت ورزش در روز است. شما همیشه باید با دکتر خود در تماس باشید تا بدانید چه میزان ورزش برای تان ضروری است.

زمانی که برنامه شلوغی دارید، یکی از راه هایی که به شما اطمینان خاطر می دهد به مقدار کافی ورزش کرده اید این است که به سادگی راه بروید. به جای استفاده از پله برقی، از پله ها بالا یا پایین بروید. ماشین تان را یک بلوک پایین تر و یا دور تر از محل کارتان پارک کنید، یا به جای رانندگی تا رستوران، پیاده به آن جا بروید.

دوچرخه سواری هم یکی از راه های بسیار عالی برای ورزش کردن است. به جای ماشین، با دوچرخه به محل کار بروید.

3. کم کم تمرینات قلبی-عروقی و ایروبیک را شروع کنید. یکی از راه های آسان برای کاهش وزن انجام تمرینات قلبی-عروقی است که به دستگاه های ورزشی هم نیازی ندارد. این نوع تمرین ها شامل تحرک و عرق کردن است. تحرکاتی نظیر دویدن، ایروبیک منظم یا تمرینات ورزشی.

به آرامی شروع کنید. اگر از علاقه مندان به دویدن نیستید، شروع کنید در اطراف منزل خود، سریع پیاده روی کنید. 30 تا 40 دقیقه راه بروید تا عرق کنید. بعد از چند هفته، نیمی از وقت پیاده روی تان را بدوید.

بیشتر بخوانید: چگونه چاقی را از بین ببریم؟

سایت یوتیوب می تواند منبع خوبی باشد، چرا که پر است از تمریناتی که می توانید در منزل انجام دهید. تمرین های روزانه برای مبتدیان را پیدا کنید، یا تمرین های مورد علاقه خود را انتخاب کنید و برای خودتان برنامه روزانه ای از آن ها تهیه کنید.

4. با یک دوره تمرین، خودتان را بالا بکشید. به محض اینکه با تمرینات احساس راحتی پیدا کردید، با یک دوره تمرین قوی تر، خودتان را بالا بکشید. این تمرینات ترکیبی از تمرین های قدرتی و تمرین های قلبی-عروقی می باشد، که شامل مجموعه ای حرکات بسیار سریع است که بین آن ها استراحت کوتاهی داشته باشید. این یکی از بهترین و موثر ترین راه های کاهش وزن است.

تمرین های دوره ای، معمولا شامل تمرینات استاتیک و ایزومتریک و اسکات زدن است.

10 مورد از تمریناتی که علاقه دارید را انتخاب کنید. هر تمرین را 40 ثانیه انجام دهید و 20 ثانیه بعد از آن را استراحت کنید. بعد از اینکه تمام 10 تمرین را انجام دادید، 2 دقیقه استراحت کنید، سپس دو دور دیگر این تمارین را تکرار کنید. اگر این تمرین ها را 3 بار در هفته انجام دهید، و رژیم غذایی تان را هم حفظ کنید، شروع می کنید به لاغر شدن.

5. تمرین های شکل دهنده عضلات را انجام دهید. اگر قصد دارید لاغر تر شوید، مهم است تمریناتی انجام دهید که عضلاتتان را شکل دهد، تمارینی نظیر: یوگا و پیلاتس، نه تمریناتی که عضلاتتان را حجیم کند، مثل وزنه های سنگین زدن. به این معنی که هر بار وزنه ای را بلند کردید، دفعه بعد، وزنه های سبک تر اما تعداد بیشتر بزنید.

از وزنه ای استفاده کنید که با 10 تا 15 بار زدن، شما را به چالش بکشد، نه وزنه سنگینی که بعد از یک ست، شما را خسته کند.

زمانی که شروع به کاهش وزن کردید، ایده خوبی ست که عضلاتتان را هم شکل دهید. اما تا زمانی که شروع به چربی سوزی نکرده اید، منتظر دیدن نتایج نباشید، پس شکل دهی به عضلاتتان را زود متوقف نکنید، یا اگر متوقف کردید، بدانید که نتیجه ای نخواهید گرفت.

مطمئن شوید که تمرینات کششی انجام می دهید و روی فیگور و ژست بدنتان کار می کنید. اگر راست بایستید، ستون فقراتتان را در راستای سرتان، صاف بگیرید، قد بلند تر و لاغر تر به نظر می رسید.

6. برای دسترسی به امکانات بیشتر، به باشگاه ها ملحق شوید. با یک مجموعه وزنه، می توانید تمرینات زیادی را در منزل انجام دهید، اما ممکن است کمی کسل کننده باشد و در نتیجه زود تر از ادامه دادن به راستاتان دل می کنید. اگر می خواهید به دستگاه های متنوع تر و امکانات ورزشی بیشتر دسترسی پیدا کنید، پیوستن به باشگاه های ورزشی ایده خیلی خوبی است.

همچنین، هنگامی که خودتان تمرین می کنید، احتمال اینکه حرکات را اشتباه انجام دهید، زیاد تر است. مربیان باشگاه به شما کمک می کنند تا مطمئن شوید حرکتی که انجام می دهید در حالت درستی است، تا از ایجاد مصدومیت و آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

برای خودتان یک مربی شخصی در نظر بگیرید. یک مربی می تواند در تنظیم اهداف تان به شما کمک کند، اهدافی مانند: کاهش وزن، ساختن عضلات خطی. همچنین او قادر است یک برنامه ورزشی مختص شما تنظیم کند.

در باشگاه ها همچنین کلاس های ایروبیک و یوگا هم برگزار می شود که می تواند در جهت ایجاد انگیزه به شما کمک کند و شما را در راستا برنامه تان نگه دارد.

7. برای کاهش وزن تان تلاش کنید. تمرینات تان را به طور منظم تغییر دهید و سعی کنید حرکات متنوعی را انجام دهید تا لاغر شوید. نا امید شدن خیلی راحت است؛ به این معنی که اول منتظر نتیجه باشید و بعد هم پس از چند هفته از ورزش کردن ناامید شوید و تمرینات را متوقف کنید. این طبیعی است، نشانه بدی نیست. به تمرینات تان طبق برنامه ادامه دهید، همزمان سعی کنید حرکات ورزشب متنوعی انجام دهید و حساب کالری های مصرفی و سوخته شده را هم داشته باشید.

با یک برنامه هفتگی همراه شوید و به آن متعهد باشید؛ تمرینات جدیدی انجام دهید. اگر سه بار در هفته تمرین ایروبیک می کنید، جای روز های ایروبیک را با روز های تمرین عوض کنید. یک روز تمرینات قدرتی انجام دهید، یک روز را به یک ورزش دیگر اختصاص دهید، یا به گردش بروید تا به خودتان پاداش بدهید.

یادتان باشد، مسئله وزن شما نیست، مسئله سلامتی تان است. وسواس بیش از حد به ترازو نشان ندهید.

روی یک نقطه از بدنتان تمرکز کنید، مثلا شکم، و تلاش کنید وزن تان را کم کنید، اما به مقدار یک رویکرد جامع موثر نخواهد بود. شما می توانید نقاط خاصی از بدنتان را تقویت کنید، اما از دست دادن چربی ها، نتیجه سوزاندن کالری بیشتر نسبت به کالری مصرفی خواهد بود.

بخش سوم: سالم تر غذا بخورید.

1. از غذای تان لذت ببرید. یکی از راه های کمک به کاهش وزن، این است که برای لذت بردن از وعده های غذایی خود، وقت بگذارید. خیلی راخت است که غذا را تند تند بخورید، قبل از قورت دادن لقمه ای که در دهان است، لقمه دیگر را آماده کنید.

به جای خرید غذاهای بسته بندی شده آماده، سعی کنید مواد اولیه را تهیه کنید و خودتان غذای تان را درست کنید.

یک برنامه غذایی هفتگی تدارک ببینید، مواد اولیه هرکدام را تهیه کنید و خودتان غذا را درست کنید. اینکه یاد بگیرید برای خودتان آشپزی کنید، کمک می کند تا به آنچه می خورید افتخار کنید.

هنگام غذا خوردن، راحت باشید و وقت صرف کنید. آرام باشید و از هر گاز غذا لذت ببرید. جویدن غذا فقط برای جلوگیری از خفه شدن نیست، بلکه به آرام بودن شما کمک می کند. چرا که حدود 20 دقیقه طول می کشد تا معده شما فرمان سیر شدن را به مغز ارسال کند. آرام غذا خوردن به شما کمک می کند که پرخوری نکنید.

از بشقاب های کوچکتری استفاده کنید. بشقاب های کوچکتر وعده های کوچکتری را در خود جای می دهند اما مغز شما را فریب می دهد تا فکر کنید بیشتر غذا می خورید.

2. به جای استفاده از کربوهیدرات های ساده، کربوهیدرات های مرکب مصرف کنید. کربوهیدرات های ساده، زود تر از طریق بدن تان پردازش می شوند، بنابر این قبل از اینکه بدن شما از آن ها به نام انرژی استفاده کند، به چربی تبدیل می شوند. کربوهیدرات های مرکب، مانند سیب زمینی، بلغور جو و غلات کامل، عمر بیشتری در معده شما دارند و سوخت بدن تان را تامین می کند.

از مصرف غذاهای فرآوری شده، قند های تصفیه شده و شیره ذرت پرهیز کنید تا میزان کربوهیدرات ساده بدن تان را کاهش دهید.

اجتناب از مصرف کربوهیدرات، یک تکنیک رایج است برای آن هایی که می خواهند کاهش وزن داشته باشند. اما مطمئن شوید کربوهیدرات های درستی را قطع می کنید. شما نمی توانید کربوهیدرات ها را به طور کامل از رژیم غذایی تان حذف کنید.

3. مقادیر زیادی از میوه ها و سبزیجات تازه مصرف کنید. میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر، ویتامین، و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند. مصرف آن ها به شما کمک می کند تا حس سیر بودن داشته باشید و می توانند بهترین گزینه در کنار غذا و همچنین برای میان وعده ها باشند. میوه ها وسبزیجات خام برای هرگونه رژیم لاغری لازم و ضروری است.

به صبحانه خود برش های سیب و توت اضافه کنید. یا ماست و گرانول مصرف کنید تا مواد مغذی را به صبحانه تان اضافه کنید.

برای ناهار، یک سالاد پر از سبزی تدارک ببینید همراه با هویج خرد شده، تکه های بادام و سس کم چرب.

برای شام، مقداری سبزیجات بخارپز را به بشقابی خود اضافه کنید.

از شر غذاهای مختصر خلاص شوید. به جای استفاده از تنقلات مضر، شکلات ها یا دیگر غذا هایی که صرفا کالری دارند، سیب بخورید، هویج بخورید یا یک مشت پر بادام بجوید.

4. برای ساختن عضله، پروتئین کم چرب مصرف کنید. اگر به طور منظم ورزش می کنید، پروتئین کم چرب برای تان ضروری است. مرغ، ماهی، آجیل، سبزی، عدس و تخم مرغ، همگی منبع پروتئین کم چرب هستند که به شما کمک می کند در عین حال که لاغر می مانید، سوخت بدن تان هم تامین باشد. پروتئین را یکی از ضروری ترین اقلام رژیم غذایی تان قرار دهید.

بیشتری غذاهایی که سرشار از پروتئین هستند، حاوی مقدار زیادی از چربی هم می باشند. و در حالی که مهم است از چربی های اشباع شده ای که در غذاهای سرخ شده، لبنیات، و گوشت قرمز وجود دارد پرهیز کنید، اما مصرف برخی از چربی ها اجتناب ناپذیر اند، حتی برای تان مفید اند، مثل امگا 3 حاوی اسید چرب، که برای قلب تان مفید است.

5. از مصرف غذاهایی که صرفا کالری دارند، اجتناب کنید. زمانی که قصد کاهش وزن دارید، باید از غذاهایی که کالری زیادی دارند اما دارای درصد بسیار کمی از ویتامین، پروتئین یا مواد معدنی هستند، پرهیز کنید. موادی مانند: نوشابه، نوشیدنی های انرژی زا و شکلات، دشمن رژیم و مقصر های اصلی افزایش وزن هستند.

الکل هم یکی از بزرگترین دشمن های رژیم است. زمانی که الکل مصرف می کنید، کبد شما به جای تجزیه چربی ها، به تجزیه الکل می پردازد، به این معنی که شما در حال افزایش وزن هستید، نه در حال سوزاندن چربی و کربوهیدرات ها. حواستان باشد چه میزان کالری مصرف می کنید و چه مقدار کالری می سوزانید.

6. مقدار زیادی آب بنوشید. زمانی که در حال کاهش وزن هستید، سعی کنید 8 لیوان و یا 2 لیتر آب در روز بنوشید. اینکه بعد از ورزش، بدن شما هیدراته باشد، برای بازیابی انرژی از دست رفته تان لازم و ضروری است. همچنین نوشیدن آب به میزان کافی باعث می شود که بین وعده های غذایی احساس سیری داشته باشید و سطح مایع بدن تان حفظ شود.

یک بطری آب همراه خود داشته باشید تا خیال تان راحت شود به میزان کافی آب می نوشید. گاهی اوقات فراموش کردن تشنگی کار راحتی است، به خصوص در طول روز هایی که سرتان شلوغ است، بنابر این وجود یک بطری آب نزدیک شما می تواند یادآور خوبی باشد تا بدن تان هیدراته باقی بماند.

بعد از ورزش، با مایعات حاوی الکترولیت، به بدن تان سوخت رسانی کنید. الکترولیت ها به بدن کمک می کند تا بعد از فعالیت های فیزیکی، انرژی از دست رفته را بازیابی کند. همچنین از فرسودگی بیش از حد بدن جلوگیری می کند. اما از مصرف نوشیدنی های ورزشی مانند گاتورید جدا پرهیز کنید، چرا که می توانند حاوی مقادیر زیادی از قند و چربی باشند و آب بدن شما را هم از بین خواهند برد. نهایتا می توانید گاتوریت را با آب ترکیب کنید تا کمی متعادل شود.

منبع مقاله :

https://www.wikihow.com/Get-Skinny

منبع: راسخون
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1013

به "چگونه لاغر شویم ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه لاغر شویم ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید