چین خواهان لغو توافق فروش پهپاد آمریکایی به تایوان شد

به گزارش مجله حیات، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وانگ وِنبین سخنگوی وزارت خارجه چین فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان، را ناقض اصل چین واحد مطرح نمود و خواهان توقف این توافق تسلیحاتی شد.

چین خواهان لغو توافق فروش پهپاد آمریکایی به تایوان شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این مقام چینی با انتشار بیانیه ای همچنین اقدام اخیر آمریکا در ممنوع کردن شبکه های اجتماعی تیک تاک و وی چَت را با اهداف و زمینه های سیاسی مطرح کرد.

این واکنش وزارت خارجه چین پس از آن عنوان شده که مقامات تایوان در حال مذاکره با آمریکایی ها جهت خرید چهار فروند پهپاد پیشرفته هستند.

اگرچه این مذاکرات هنوز نهایی نشده، اما در صورت نهایی شدن مذاکرات پنتاگون و تایوان، قرارداد فروش این پهپادها ضروری است تا در کنگره آمریکا نیز مورد تأیید قرار گیرد.

به نظر می رسد تایوان به واسطه درگیری سیاسی با چین میخواهد از آمریکا به عنوان یک سپر قدرتمند در مقابل پکن استفاده کند و چند سال گذشته نیز نشان داده که ترامپ چنین فرصتهایی برای کسب سود را از دست نمی دهد.

با توجه به استراتژیک بودن منطقه تایوان و دریای چین جنوبی، پکن حساسیت بسیاری بر روی مسائل تایوان دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 322

به "چین خواهان لغو توافق فروش پهپاد آمریکایی به تایوان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خواهان لغو توافق فروش پهپاد آمریکایی به تایوان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید