بطری آب و واکسن؛ عامل تبدیل یک چینی به ثروتمندترین فرد آسیا

به گزارش مجله حیات، ثروت جک ما موسس شرکت علی بابا از 61.7 میلیارد دلار به 51.2 میلیارد دلار کاهش یافته است. بعضی این فرایند را سیاسی می دانند.

بطری آب و واکسن؛ عامل تبدیل یک چینی به ثروتمندترین فرد آسیا

صاحب بزرگترین شرکت آب معدنی چین در ماه های اخیر وارد تجارت فراوری واکسن شد و به همین دلیل توانست به ثروتمندترین آسیایی دنیا تبدیل گردد. او با اقدامات ماه های اخیر خود توانست از موکش انبانی میلیاردر هندی پیشی بگیرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، ثروت ژونگ شان شان چینی در امسال حدود 7 میلیارد دلار افزایش یافته و با این حساب صندلی او در میان میلیاردرهای دنیا از موکش امبانی کارآفرین هندی و جک ما میلیاردر چینیِ موسس شرکت علی بابا پیشی گرفته است.

ژونگ شان شان چینی در امسال به دلیل فراوری آب معدنی و ورود به تجارت فراوری واکسن ثروتمندترین فرد دنیا شد/ عکس: VCG

براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ژونگ شان شان با 77.8 میلیارد دلار اینک یازدهمین فرد ثروتمند دنیا است.

نام مستعار ژونگ گرگ تنهاست و فعالیت تجاری مالی وی در حوزه های ژورنالیسم، پرورش قارچ و ساخت وسایل مراقبت های بهداشتی گسترده شده است.

به گزارش ایندیپندنت ژونگ پیش از کارآفرینی، به عنوان کارگر ساختمانی و خبرنگار روزنامه کار می کرد.

ژونگ حدود 9 ماه پیش نام شرکت واکسن سازی واناتی بیولوژیکال پکن را به عنوان یکی از سهام هایش در بازار سهام چین قرار داد.

سه ماه بعد او لیست سهام شرکت واکسن سازی خود را مانند سهام شرکت آب معدنی نونگفو اسپرینگ به صورت عمومی وارد بورس اوراق بهادار هنگ کنگ کرد.

پس از پذیرفته شدن سهام شرکت آب معدنی نونگفو اسپرینگ در بازار بورس هنگ کنگ، سهام این شرکت بیش از 155 درصد افزایش یافت.

در آن موقع این اقدام او را به صندلیی بالاتر از جک ما به عنوان ثروتمندترین فرد چین و آسیا سوق داد.

سهام شرکت واکسن سازی واناتی بیولوژیکال پکن پس از ورود به بازار سهام هنگ کنگ بیش از 2000 درصد رشد کرد و این مجموعه اینک یکی از شرکت های فراوریکننده واکسن کووید- 19 به شمار می آید.

جک ما/ عکس: GETTY IMAGES

براساس تحلیل بلومبرگ افزایش سهام شرکت های وی باعث شده تا ژونگ به ثروتمندترین فرد آسیا تبدیل گردد و این موضوع یکی از سریع ترین شیوه های ثروت اندوزی تاریخ به شمار می آید.

ثروتمندان ثروتمندتر شدند

بسیاری از ثروتمندان دنیا مانند جف بزوس موسس شرکت تجارت الکترونیک آمازون در طول دوران همه گیری ویروس کرونا بر ثروت خود افزودند.

در هند امبانی با افزایش 18.3 میلیارد دلاری ثروتش توانست دارایی خود را به 76.9 میلیارد دلار برساند. امبانی به عنوان صاحب صنایع Reliance، در امسال ساختارهای تجارت الکترونیک بزرگی را برای مجموعه های خود فراوری کرد.

با این حال ثروت جک ما موسس شرکت علی بابا از 61.7 میلیارد دلار به 51.2 میلیارد دلار کاهش یافته است. زیرا این شرکت در سال جدید با نظارت های موشکافانه ناظران چینی روبرو شده است. بعضی از رسانه ها این فرایند در خصوص شرکت علی بابا را سیاسی می دانند.

خبری در رسانه های چین درج شد که قانونگذاران چینی در پی آنند تا از علی بابا، به ظن ایجاد انحصار و نقض قوانین آنتی تراست، تحقیق و تفحص به عمل آورند. این موضوع آسیب زیادی به فرایند رو به رشد و ثروتمند شدن بیشتر علی بابا زد.

بیشتر ثروت میلیاردرهای جدید چین از صنعت فناوری ناشی می گردد اما افزایش تنش بین چین، آمریکا بر سر هواوی و تیک تاک (TikTok) باعث کاهش ارزش سهام فناوری چین شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 590

به "بطری آب و واکسن؛ عامل تبدیل یک چینی به ثروتمندترین فرد آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بطری آب و واکسن؛ عامل تبدیل یک چینی به ثروتمندترین فرد آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید