کتابداران نقش مهمی برای پیشرفت سطح فرهنگ کشور ایفا می نمایند

به گزارش مجله حیات، به گزارش خبرنگاران محمدرضا اسفاری، در نشست با مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران و جمعی از مسئولان نهاد و کارکنان اداره کل در محمودآباد، اظهار کرد: در طول زمان به ویژه سال های اخیر، کتابداران و رابطان فرهنگی کتابخانه های عمومی به خاطر خدمات و فعالیت هایی که انجام دادند نقش مهمی برای ارتقا و پیشرفت سطح فرهنگ کشور ایفا می نمایند.

کتابداران نقش مهمی برای پیشرفت سطح فرهنگ کشور ایفا می نمایند

وی اضافه نمود: بزرگ ترین مسائل و چالش های فرهنگی به دستان پرتوان کتابداران و رابطان فرهنگی، برطرف می گردد و حتی کوچک ترین فعالیت آنها، باارزش ترین کار امروز است.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه های کشور گفت: کار فرهنگی را نباید تنها کتاب و کتابخوانی دانست، کوچک ترین کار حتی در حد نصب یک پوستر یا انتشار یک عکس مناسب و مرتبط نیز مزد و پاداش اخروی دارد و باید اهمیت کار فرهنگی را جدی گرفت چرا که اقدامی مقدس است.

اسفاری اعلام نمود: کتابداران، فعالان فرهنگی هستند چون کتاب یکی از باارزش ترین ابزار فرهنگی است و کتابداران باید مطلع باشند که مسیر زندگی اعضا می تواند با کار درست و تأثیرگذار فرهنگی آنها در کتابخانه های عمومی تغییر کند و به سمت کمال و ترقی پیش رود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در این نشست، گفت: این نشست فرصت بسیار خوبی برای کتابداران و رابطان فرهنگی استان است تا از مسائل و چالش های پیشِ رو عبور کنیم.

سکینه خاتون مهدیان پور اضافه نمود: پیشنهادات و راهکارهای مطرح شده در این نشست، می تواند راهگشای مسائلی باشد که در کتابخانه های عمومی با آن روبرو هستیم.

وی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی، کتابداران و رابطان فرهنگی، اعلام نمود: کوشش ما بر کاهش مسائل است تا فعالیت فرهنگی در فضایی اجرا گردد که خالی از موانع باشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 مرداد 1402 بروزرسانی: 19 مرداد 1402 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1451

به "کتابداران نقش مهمی برای پیشرفت سطح فرهنگ کشور ایفا می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابداران نقش مهمی برای پیشرفت سطح فرهنگ کشور ایفا می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید