گفتگوهای فرانسه، روسیه و آمریکا پیرامون آتش بس در قره باغ

به گزارش مجله حیات، وزیر خارجه فرانسه از انجام گفتگوهای سه جانبه با هدف قانع کردن طرفهای درگیر در مناقشه قره باغ برای آتش بس اطلاع داد.

گفتگوهای فرانسه، روسیه و آمریکا پیرامون آتش بس در قره باغ

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از فرانس 24، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه روز چهارشنبه خطاب به کمیته روابط خارجی مجلس این کشور اعلام نمود که فرانسه به همراه روسیه و ایالات متحده گفتگوهایی را با هدف شروع مذاکرات بدون پیش شرط برای حل مناقشه قره باغ برگزار خواهند کرد.

طبق اظهارات لودریان، این گفتگوها قرار است روز پنج شنبه در ژنو سوئیس و روز دوشنبه در مسکو، پایتخت برگزار گردد و هدف آن، متقاعد ساختن طرف های درگیر [آذربایجان و ارمنستان] در مناقشه قره باغ به موافقت با انجام مذاکره برای برقراری یک آتش بس است.

وزیر خارجه فرانسه همچنین ترکیه را به دخالت نظامی در حمایت از جمهوری آذربایجان متهم کرد و به کمیته روابط خارجی مجلس فرانسه گفت که جنبه جدید این مناقشه دخالت نظامی ترکیه است که به خطر بین المللی شدن این مناقشه دامن می زند.

لازم به ذکر است که ارمنستان و آذربایجان- که هر دو از جمهوری های سابق اتحاد جماهیر شوروی هستند- ظرف دهه های گذشته بر سر منطقه قره باغ با یکدیگر در تعارض بسر می برند. با ادامه یافتن این تعارض ها، روز 27 سپتامبر 2020 درگیریهای سنگین نظامی میان دو کشور بار دیگر شروع شد.

از سوی دیگر، این مناقشه باعث ورود و مداخله بازیگران منطقه ای شده است؛ به طوری که ترکیه از آذربایجان حمایت می نماید و ارمنستان نیز امیدوار است متحدش، روسیه، در حمایت از ایروان وارد معرکه گردد.

افزون بر این، ترکیه نیز به اعزام نیروها از سوریه برای حمایت آذربایجان در این مناقشه متهم شده است. در همین ارتباط، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با متهم کردن آنکارا به عبور از خط قرمز مدعی شد که آنکارا گروههای جهادگرای سوری را به منطقه مورد مناقشه اعزام نموده است. ، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 371

به "گفتگوهای فرانسه، روسیه و آمریکا پیرامون آتش بس در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوهای فرانسه، روسیه و آمریکا پیرامون آتش بس در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید