لاوروف: مواضع مسکو و باکو درباره اوضاع قره باغ منطبق است

به گزارش مجله حیات، وزیر امور خارجه روسیه در انتها سفر خود به باکو یادآور شد که مواضع فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان درباره لزوم اجرای کامل توافق آتش بس قره باغ و لزوم ایجاد صلح و آشتی در این منطقه، کاملاً بر یکدیگر منطبق است.

لاوروف: مواضع مسکو و باکو درباره اوضاع قره باغ منطبق است

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا در شیب با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس،سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سرانجام مذاکرات روز گذشته (شنبه) خود در باکو بیان کرد که مواضع روسیه و جمهوری آذربایجان در مورد ایجاد شرایط لازم برای برقراری صلح و امنیت در منطقه قره باغ کوهستانی کاملاً بر یکدیگر منطبق است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

لاوروف اضافه کرد: مواضع دو کشور همچنین در رابطه با احتیاج به ایجاد شرایط برای بازگرداندن صلح بین ادیان، آشتی بین اقوام و همزیستی مسالمت آمیز آنها در منطقه کاملاً منطبق است.

به گفته وی، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان روز شنبه در ملاقات با هیئت بین وزارت خانه ای فدراسیون روسیه، لزوم تحقق پایدار تمامی عناصر بیانیه سه جانبه رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان در مورد حل و فصل اوضاع قره باغ کوهستانی و پایبندی کامل طرف آذربایجانی به آن را مورد تأکید قرار داد.

لاوروف یادآور شد: نتیجه گیری اصلی از مذاکرات امروز این است که همه طرفین در این مسئله با هم اتفاق نظر دارند که هیچ جایگزینی برای اجرای دقیق توافقات انجام شده بین سران روسیه ، آذربایجان و ارمنستان در 9 نوامبر (19 آبان ماه) درباره برقراری آتش بس و توقف خونریزی ها، بعنوان پایه و اساس حل و فصل طولانی مدت مناقشه قره باغ وجود ندارد.

ظهر روز شنبه لاوروف در سرانجام سفر خود به ایروان هم تأکید کرد که در مذاکرات با مقامات بلندپایه ارمنستان، همه طرفین تأیید کردند که هیچ جایگزینی برای بیانیه آتش بس در قره باغ کوهستانی وجود ندارد و هر گونه کوشش برای زیر سئوال بردن بیانیه رهبران روسیه، ارمنستان و آذربایجان قابل قبول نیست.

لازم به یادآوری است که روز گذشته به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه یک هیئت بین وزارت خانه ای بلندپایه شامل: سرگئی شایگو، وزیر دفاع، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه، آلکسی اورچوک معاون نخست وزیر، میخائیل موراشکو وزیر بهداشت و آنا پاپووا رئیس سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه، پیش از ظهر در ایروان با مقامات ارمنستانی ملاقات و گفت وگو داشته و سپس راهی باکو شده و با مقامات این کشور مذاکراتی را انجام دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 471

به "لاوروف: مواضع مسکو و باکو درباره اوضاع قره باغ منطبق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: مواضع مسکو و باکو درباره اوضاع قره باغ منطبق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید