یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از نجات فیل تا دیوار مرگ

به گزارش مجله حیات، عکس های بسیار دلنشین هفته گذشته نشنال جئوگرافی را از دست ندهید.

یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از نجات فیل تا دیوار مرگ

در هفته ای که گذشت، از شنبه تا آدینه، نشنال جئوگرافی عکس های بسیار زیبایی از ساختمان های بلند، دیوار مرگ، پاییز برگ ریزان و تونل یخی منتشر نموده است. در ادامه شما را به تماشای این عکس های زیبا و فلسفه پشت آن ها دعوت می کنیم.

ساختمان بسیار بلند

در تصویر پیش رو عکسی از برج ها و خانه های عمومی و پرهیاهوی ماکائو (Macau) را می بینید. بد نیست بدانید ماکائو، بخشی ساحلی در جنوب چین است که از قرن شانزدهم میلادی تا سال 1999 مستعمره پرتغال بود. در حال حاضر این بخش مستقل یک شهر ساحلی و تفریحی است که در هر کیلومتر مربع خود تقریبا جمعیتی برابر با 55 هزار نفر را جای داده است و بنابراین پرجمعیت ترین بخش مسکونی در جهان محسوب می گردد.

پسران اسکی سوار

این عکس را Vincent Roazzi, Jr در هاوانا چین گرفته است. او درباره این عکس می گوید:

در شهر هاوانا با مکانیک سبزپوش و ماشین نارنجی جذابش برخورد کردم. دقایقی می شد که آن ها را زیر نظر داشتم و در ابتدا قصد داشتم از آن ها عکاس بگیرم تا این که سر و کله پسرهای اسکیت باز پیدا شد. شاید هر کس دیگری بود از مزاحمت این اسکیت بازان ناراحت می شد، اما من سر صحبت را با آن ها باز کردم و از پسر اسکیت باز خواستم که به هنرنمایی اش مشغول گردد و حالا همه چیز برای عکاسی از مکانیک و وسایلش که بر روی زمین افتاده بود، آماده شد.

پاییز

برگ های پاییزی زیبا در اطراف آبشار کمادومو در ناسو، ژاپن چشم نوازی می نمایند. ناسو، شهری کوچک در 200 کیلومتری شمال شهر توکیو، مرکز ژاپن است که به علت رنگ های پاییزی خیره نماینده و مسیرهای کوهنوردی اش معروفیت دارد.

نجات فیل

فرایا داوسون عکاس این صحنه می گوید:

این بچه فیل پس از چند روز گرفتار شدن در گل های چسبناک دلتا تانا جان زنده به در برد. پس از اینکه مادر و پدر برای کوشش بچه فیل کوشش کردند، ولی کوشش های آن ها بی نتیجه ماند، چند روز بعد اهالی منطقه تانا بچه فیل را پیدا کردند و با کوشش بسیار توانستند تا او را از میان گل نجات دهند. بچه فیل را با موتور به فرودگاه رساندند و سپس او را سوار بر هواپیمای تک باله ای به اینجا آوردند. او تمام شب را روی کاشی های سرد حمام گذراند، اما با این حال زنده ماند. به زودی تیمی از متخصصان از راه رسیدند و جان بچه فیل را نجات دادند.

دیوار مرگ

در نمایشگاه احشام سونپور (Sonepur Cattle Fair) در پاتنای (Patna) هند، یک ساختار استوانه ای بزرگ واقع شده است که با نام دیوار مرگ شناخته می گردد. تماشاگران در بالای این ساختار می ایستند و مردان و زنان بی پروا را می بینند که با وسایل نقلیه و سرعتی دیوانه وار، دور این دیوار می چرخند تا در نهایت خط حرکت آن ها موازی با زمین گردد. این عکس به وسیله سودیپتا مالک (Sudipta Mallick) به ثبت رسیده است.

تونل یخی

مِر د گلاس (Mer de Glace) یخچالی طبیعی در رشته کوه آلپِ فرانسه است. در تصویر بالا، ماجراجویانی را می بینید که در کوشش برای بالا رفتن از سطحی یخ زده هستند تا بتوانند خود را به بالای یخچال برسانند. این تصویر فوق العاده به وسیله متیس دوماس به ثبت رسیده است.

داستان کافه ها

در شهر هوشی مین، ویتنام، یک آپارتمان 9 طبقه قدیمی با نام آپارتمان کافه وجود دارد که به مکانی برای قهوه خانه ها، رستوران ها تبدیل شده است. سامراا ترنس، عکاس شات می گوید:

بسیار سرگرم نماینده است، شما به راحتی می توانید تمام روز را صرف کاوش در این آپارتمان کنید.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1145

به "یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از نجات فیل تا دیوار مرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از نجات فیل تا دیوار مرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید