8 بازیگر که در آستانه ایفای نقش ثور قرار داشتند

به گزارش مجله حیات، قسمت چهارم مجموعه سینمایی محبوب ثور به نام ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder) به تازگی در سینماها اکران شده و دوباره توجه مخاطبان را به خدای آذرخش جلب نموده است. کریس همسورث بیش از یک دهه ایفاگر نقش ثور بوده است و به میزان ای در این نقش جا افتاده که حالا نمی توان بازیگر دیگری را به جای او تصور کرد اما ممکن بود همسورث هیچ وقت ثورِ مارول نمی شد و در عوض بازیگران دیگری در این نقش می درخشیدند.

8 بازیگر که در آستانه ایفای نقش ثور قرار داشتند

زمانی که مارول برای نقش ثور به سراغ کریس همسورث رفت، او بازیگر چندان شناخته شده ای نبود. بعلاوه کمیک های ثور به میزان امروز محبوبیت نداشتند و بسیاری اصلا این شخصیت را نمی شناختند؛ بنابراین وقتی نام همسورث به عنوان گزینه نهایی ایفای نقش اول یک فرانچایز بزرگ اعلام شد، هواداران پروپاقرص فیلم های ابرقهرمانی شگفت زده شدند.

مارول پیش از انتخاب همسورث، لیست بلندبالایی از بازیگران داشت که از نظر تجربه و خاستگاه از زمین تا آسمان تفاوت داشتند. در ادامه به هشت گزینه ای که ممکن بود امروز نقش خدای آذرخش را در کارنامه شان داشته باشند، می پردازیم؛ از لیام همسورث برادر کریس همسورث تا آقای جیمز باند، دنیل کریگ.

8- لیام همسورث

در کمال تعجب کریس همسورث تنها فرزند خانواده همسورث نبود که برای نقش ثور آزمون بازیگری داد؛ برادرش لیام هم در این آزمون شرکت کرد!

ماجرا از این قرار بود که کریس همسورث در آزمون بازیگری نقش ثور خیلی خوب عمل کرد و همین مورد هم کنت برانا کارگردان فیلم را بر آن داشت تا از برادر کوچک او لیام که آن موقع تنها 18 سال داشت هم تست بگیرد. وقتی کریس از این ماجرا باخبر شد، لیام را وادار کرد تا با هدایت های او در این آزمون مهم شرکت کند.

البته خیلی زود تعیین شد که برادر بزرگ تر در حقیقت همانی بود که کنت برانا تمام مدت در پیش می گشت. حالا که فرانچایز ثور امتحانش را به خوبی پس داده، می توانیم به عنوان مخاطب از تصمیم احتمالی برانا برای انتخاب لیام متعجب شویم چون او برای ایفای نقش ثور بیش از حد جوان بود.

7- تریپل اچ

شاید باور نکنید اما حتی نام تریپل اچ یکی از معروف ترین کشتی گیران WWE هم در لیست بازیگران احتمالی نقش ثور MCU به چشم می خورد. البته این کشتی گیر پیش از این که مورد توجه مارول قرار بگیرد، در نقش های کوچکی حضور داشت اما هیچ کدام از آن ها به میزان ثور قابل توجه نبودند و در نتیجه در صنعت سینما اصلا چهره شناخته شده ای نبود.

ویژگی که احتمالا او را به یکی از نامزدها تبدیل کرد، ظاهر خاصی بود که تهیه نمایندگان برای نقش خدای آذرخش مد نظر داشتند؛ بدن عضلانی، موهای بلند بلوند و ریش اما این که آیا تریپل اچ می توانست با حضور در یکی از مهم ترین فرانچایزهای مارول مثل راک به ستاره سینما تبدیل گردد یا نه، سوالی است که حداقل ما پاسخش را نمی دانیم!

6- کوین مک کید

چارلی ون یکی از بنیان گذاران دپارتمان بصری استودیو مارول فاش کرد هنرهای مفهومی ابتدایی شخصیت ثور بر اساس کوین مک کید طراحی شده بودند. احتمالا این بازیگر را برای نقش آفرینی اش در سریال محبوب آناتومی گری (Greys Anatomy) یا فیلم کلاسیک رگ یابی (Trainspotting) به خاطر می آورید.

او با شخصیت اوون هانت در آناتومی گری معروف شد و البته هیچ وقت هم فرصتی فراهم نشد تا برای نقش ثور تست دهد اما این که چگونه می توانست از پس ایفای نقش این ابرقهرمان پیچیده و چند وجهی برآید، قابل تامل است و پاسخش می توانست راستا خدای آذرخش در جهانی سینمایی مارول را برای همواره تغییر دهد.

5- یوئل کینامان

اطلاعات زیادی درباره یوئل کینامان و ارتباطش با مارول در دست نیست اما این مورد تعیین است که او به عنوان یکی از نامزدهای نهایی ایفای نقش ثور در لیست MCU قرار داشت. البته مارول همواره از همه افراد لیست نهایی تست بازیگری نمی گیرد اما از قضا یوئل کینامان از جمله افرادی بود که برای این نقش تست داد و بنا به دلایلی قبول نشد.

این اتفاق برای بازیگر سوئدی شکست بزرگی در هالیوود محسوب می شد اما در کمال ناباوری برای او خوش شانسی آورد؛ کینامان خیلی زود با نقش ریک فلگ در فیلم جوخه انتحار (Suicide Squad) به DCEU پیوست.

4- الکساندر اسکاشگورد

الکساندر اسکاشگورد یکی از بازیگرانی بود که احتمالا اگر همسورث به هر دلیلی انتخاب نمی شد، او را در نقش ثور می دیدیم. او بعدها در مصاحبه ای گفت حتی برای تست بازیگری لباس ثور را هم به تن نموده و چکش خدای آزگاردی را هم به دست گرفته اما در نهایت نتوانسته این نقش مهم را به دست آورد.

ظاهر و توانایی های اسکاشگورد در فیلم های مثل تارزان (Tarzan) و این اواخر هم مرد شمالی (The Northman) نشان می دهد اتفاقا می توانست گزینه مناسبی برای این فرانچایز محبوب باشد. البته از آن جایی که پتانسیل حضور در نقش های ابرقهرمانی دیگر را هم دارد و می تواند یکی از گزینه هایی باشد که در آینده نه چندان دور با نقشی متفاوت به جهانی سینمایی مارول اضافه گردد.

3- چنینگ تیتوم

چنینگ تیتوم که به تازگی شهر گمشده (The Lost City) از او اکران شد هم یکی از گزینه هایی بود که احتمال داشت نقش ثور را از چنگ کریس همسورث درآورد. او حتی با کارگردان فیلم کنت برانا هم شخصا دیدار کرد و درباره عناصر شخصیت ثور هم با هم گفتگو کردند.

البته بعدا تعیین شد تیم سازنده برای نقش خدای آزگاردی دنبال بازیگری بودند که ظاهرش به مردمان شمال اروپا شباهت بیش تری داشته باشد و قاعدتا چنینگ تیتوم این ویژگی را نداشت و در نهایت نامش از لیست خط خورد. در هر صورت این که مارول برای پیدا کردن ثور مورد نظرش از چه گزینه های درجه یکی چشم پوشی نموده پ تا در نهایت به کریس همسورث برسد، نکته جالبی است.

2- تام هیدلستون

تام هیدلستون که امضای شخصی خودش را در نقش خدای شرارت لوکی دارد و یکی از محبوب ترین ابرشرورهای مارول است، در آستانه ایفای نقش برادرخوانده اش ثور قرار داشت. تام هیدلستون برای نقش خدای تندر تست بازیگری داد و حتی تست را با موهای بلند و بدن عضلانی هم تکرار کرد و بدون شک برای انجام درست آن زحمت زیادی کشید.

استودیو مارول در آن بازه زمانی در پی چهره ناشناسی بود که مخاطبان نتوانند او را با پروژه های سینمایی دیگر به خاطر بیاورند. با توجه به این که فرانچایز ثور به میزان امروز محبوب نبود، خوشبختانه تهیه نمایندگان مارول پتانسیل تام هیدلستون به عنوان بازیگری همه کاره را نادیده نگرفتند و در نهایت او را برای نقش لوکی برادرخوانده ثور انتخاب کردند و یکی از دوست داشتنی ترین ابرشرورهای مارول را به مخاطبان هدیه کردند.

1- دنیل کریگ

اولین و مهم ترین گزینه ای که مارول برای ایفای نقش ثور در نظر داشت، دنیل کریگ محبوب بود. او جزو معدود بازیگرانی بود که این نقش به وسیله تهیه نمایندگان مستقیما به او پیشنهاد شد و البته کریگ مودبانه این پیشنهاد وسوسه انگیز را رد کرد. او آن موقع ایفاگر نقش مامور 007 در فرانچایز جیمز باند بود و به نظرش ثور می توانست سلطه بیش از حدی را برای او به همراه آورد.

فرانچایز جیمز باند آن دوره بسیار بزرگ بود و البته این درباره فرانچایز تازه جهانی سینمایی مارول چندان صدق نمی کرد اما اگر کریگ به طور هم زمان دو نقش در فرانچایزهای سینمایی مهم جهان را بر عهده می گرفت، بدون شک سلطه بیش ازحدی بر گیشه پیدا می کرد.

با توجه به این که گاهی مخاطبان نمی توانند یک بازیگر را از شخصیتی که ایفای نقش او را بر عهده دارد، جدا نمایند، تصمیم دنیل کریگ را می توان یکی از عاقلانه ترین تصمیم های زندگی اش دانست.

منبع: movieweb

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1275

به "8 بازیگر که در آستانه ایفای نقش ثور قرار داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 بازیگر که در آستانه ایفای نقش ثور قرار داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید