طراحی محوطه ویلا: آخرین شرایط زمین های بلاتکلیف پادگان قلعه مرغی؛ برای همه باغات نمی توان یک نسخه پیچید

به گزارش مجله حیات، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درخصوص راهکارهای پیشنهادی برای حفاظت از باغات تهران و خاتمه زمین های بلاتکلیف به جای مانده از پادگان قلعه مرغی شرح داد.

طراحی محوطه ویلا: آخرین شرایط زمین های بلاتکلیف پادگان قلعه مرغی؛ برای همه باغات نمی توان یک نسخه پیچید

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

مهدی پیرهادی در گفت وگو با پانا درخصوص جلسه مشترکی که اعضای شورای شهر ادوار گذشته، مدیران شهری و ... درخصوص حفاظت از باغات تهران داشتند، گفت: موضوعات گوناگونی در این جلسه مطرح شد که روی یکی دو موضوع تاکید بیشتری شد از جمله بحث حق انتقال توسعه TDR که اعضای قدیم و نو شورا بر روی این موضوع اتفاق نظر داشتند و باید بر روی این موضوع بیشتر کار گردد و کوشش کرد تا عملیاتی گردد.

وی ادامه داد: بسیاری از محدودیت هایی که مدیریت شهری می خواهد برای حفاظت از باغات برای مالکان ایجاد کند با حق انتقال توسعه می تواند آن را جبران کند و آن قسمت هایی از شهر که دچار بن بستی شده با عملیاتی شدن این راه حل از بن بست خارج گردد.

پیرهادی با اشاره به اینکه طرح جامع فضای سبز شهر تهران هنوز تدوین نشده است، گفت: یکی از نقاط ضعفی که وجود دارد، نبود طرح جامع فضای سبز است که قرارداد تدوین آن به وسیله مرکز مطالعات شهرداری تهران منعقد شده و اقدامات خوبی تا این لحظه صورت گرفته اما به خاتمه رسیدن این پروژه زمان بر است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ باغات تهران به منفعت همه شهروندان تهرانی است، گفت: برای آن که طرحی جامع تهیه و تدوین گردد از نقطه نظرات همه گروه ها استفاده می کنیم، ابتکاری که آقای چمران، یک حرکت خوب در این حوزه بود که امیدوارم با یاری همه کسانی که در این حوزه دغدغه دارند راه حلی همه جانبه تهیه و اجرایی گردد.

پیرهادی با بیان اینکه آسیب شناسی شرایط باغات تهران طی چند دهه اخیر نشان می دهد که فضای سبز تهران دچار آسیب شده است ، گفت: باغات تهران به دلایل مختلف طی این چند دهه دچار آسیب شده اند. برای حفظ باغات تهران باید اقداماتی انجام گردد که همه بر روی این موضوع اتفاق نظر داریم اما اینکه چه تصمیمی گرفته گردد اختلاف نظرهایی وجود دارد که امیدواریم با ادامه این جلسات به نقطه نظرات بیشتری برسیم. حق انتقال توسعه یکی از محورهای مهمی است که باید بر روی آن کار کنیم. بعلاوه یکسری از باغات ارزش اکولوژیک دارند. تعدادی از باغات قدیمی هستند که باید برای حفاظت از آنها چاره اندیشی گردد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران افزود: بعضی زمین ها هیچ گونه درختی ندارد و هیچ قطع درختی هم به وسیله صاحبان آن صورت نگرفته که باید برای آنها تصمیم دیگری گرفته گردد یعنی نمی گردد برای زمینی که پر از درخت است و درختان آن ارزش اکولوژیک دارند با زمینی که تنها سند آن باغ است و هیچ درختی هم در آن از همان ابتدا کاشته نشده یک تصمیم گرفت.

پیرهادی در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص تصمیم گیری برای زمین های بلاتکلیف بوستان ولایت که هنوز برای آن تصمیم گیری نشده است، گفت: ما فضاهایی را در شهر تهران داریم که شهرداری هنوز درخصوص آنها طرح کاملی را ارائه نکرده ولی با پیگیری هایی که صورت گرفته برای این نقطه از شهر و چند نقطه دیگر برنامه ریزی هایی صورت گرفته که پس از تکمیل آن و ارائه به شورا درخصوص آن اطلاع رسانی می کنیم.

وی درخصوص اینکه تاکید شده بود تمام زمین های آزاد شده پادگان قلعه مرغی تبدیل به فضای سبز گردد، گفت: هرکاربری در این زمین ها باید در راستای بوستان و خدماتی است که باید به شهروندان ارائه گردد. از امکاناتی که خانواده ها احتیاج دارند تا فعالیت هایی که برای پرکردن اوقات فراغت خانواده ها احتیاج است. برای بوستان ولایت طرحی کامل و کارشناسی تدوین گردد که شهرداری نیز در پی این موضوع است اما تا به امروز طرحی ارائه نشده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1104

به "طراحی محوطه ویلا: آخرین شرایط زمین های بلاتکلیف پادگان قلعه مرغی؛ برای همه باغات نمی توان یک نسخه پیچید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی محوطه ویلا: آخرین شرایط زمین های بلاتکلیف پادگان قلعه مرغی؛ برای همه باغات نمی توان یک نسخه پیچید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید