احتمال سقوط پرسپولیس و استقلال به دسته سوم

به گزارش مجله حیات، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال دیروز (سه شنبه) در کوالالامپور با ماهاجان، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا ملاقات و درباره مباحث مرتبط با کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال و باشگاه های ایرانی مصاحبه کرد.

احتمال سقوط پرسپولیس و استقلال به دسته سوم

این نشست پس از آن برگزار گردید که AFC جریمه کمیته مجوز حرفه ای ایران را به تعلیق دو ماهه کاهش داد تا به این ترتیب باشگاه های ایرانی و بخصوص پرسپولیس و استقلال، شانس بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا را داشته باشند.

رئیس کمیته صدور مجوز AFC در این جلسه به مهدی تاج گفت در گذشته بعضی پاسخ های مدنظر کنفدراسیون از سوی ایران به درستی ارسال نمی شد و بعلاوه تأکید کرد که ایران باید ریسک صدور مجوز را به حداقل برساند.

در همین حال مهدی تاج وعده داد که از هفته آینده و روز سه شنبه، فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه های لیگ برتر آماده حسابرسی از سوی کنفدراسیون و رکن مجوز حرفه ای هستند و این ارتباط ادامه خواهد داشت.

آنطور که فدراسیون فوتبال اطلاع داده، در این نشست تاج گزارشی درباره روند تسویه های اقتصادی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مطرح نموده و از گام های مثبت این دو باشگاه در جهت حل این مشکل اطلاع داد، اما به نظر می رسد AFC همچنان در خصوص مسأله مالکیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و خروج آن ها از اختیار دولت و انتها مالکیت مشترک قانع نشده و این شاید مهم ترین چالش برای دریافت لایسنس حرفه ای باشد.

حتی فدراسیون فوتبال نیز در این خصوص اشاراتی را داشته و در خبر مربوط به ملاقات تاج و ماهاجان، نوشته: او علاوه بر این درباره مبحث مالکیت دو باشگاه و مباحث مرتبط با آن پرسش هایی را عنوان نمود که مقرر شد در زمان مربوطه پاسخ لازم داده گردد.

ماهاجان رئیس مجوز حرفه ای AFC با طرح یک هشدار مهم گفت: در صورت عدم برطرف مشکل دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در امسال، موضوع از حیطه رکن صدور مجوز حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا خارج شده و در اختیار کمیته انضباطی و اخلاق AFC قرار می گیرد.

باتوجه به اتفاقات فصول گذشته، سندسازی پرسپولیس و استقلال برای نشان دادن عدم ارتباط مالکیتی و مدیریتی این دو باشگاه با وزارت ورزش، برای AFC مسجل شده و این مسأله برخلاف چیزی است که به کنفدراسیون فوتبال آسیا برخورد می نمایند و به علت آنچه AFC وارونه نمایی حقیقت می داند، ممکن است برخوردی سفت و سخت در انتظار پرسپولیس و استقلال باشد.

هشدار انتهای ماهاجان نکته مهمی است که می تواند تبعات مهمی را برای پرسپولیس و استقلال داشته باشد. به این ترتیب که اگر در چند ماه آینده این دو باشگاه نتوانند لایسنس حرفه ای را دریافت نمایند، فصل آینده سر و کارشان با کمیته انضباطی خواهد بود که هیچ بعید نیست منجر به ابطال پروانه حرفه ای دو باشگاه گردد و آن ها را در جهت سقوط به لیگ دسته سوم قرار دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1327

به "احتمال سقوط پرسپولیس و استقلال به دسته سوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال سقوط پرسپولیس و استقلال به دسته سوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید