اولین لپ تاپ گیمینگ LG با CPU نسل یازدهم اینتل عرضه می شود

به گزارش مجله حیات، شرکت LG از اولین لپ تاپ گیمینگ خود با نام UltraGear 17G90Q رونمایی کرد. این لپ تاپ 17 اینچی از ترکیب پردازنده نسل یازدهم تایگر لیک اینتل (Tiger Lake H) و کارت گرافیک GeForce RTX 3080 Max Q انویدیا پشتیبانی می کند و می تواند با حداکثر 32 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه داخلی پیکربندی شود.

اولین لپ تاپ گیمینگ LG با CPU نسل یازدهم اینتل عرضه می شود

LG شرکتی غریبه در صنعت لپ تاپ ها نیست، اما تمرکز مدل های قبلی اش به جای ارائه تجربه ای برتر برای گیمینگ، عموما برای بهره وری شخصی و اداری بوده است. برای مثال لپ تاپ LG Gram 17 که اوایل امسال روانه بازار شد یک لپ تاپ اداری سبک وزن بود اما نداشتن یک GPU اختصاصی قوی به این معنی بود که قطعا به درد بازی و گیمینگ نمی خورد.

در سایت LG دو لپ تاپ مجهز به پردازنده های گرافیکی انویدیا دیده می شود. اما هر دو از کارت گرافیک GTX 1650 با قدرت پایین تر بهره می برند. برای مقایسه باید بگوییم که کارت گرافیک RTX 3080 موجود در UltraGear 17G90Q سریع ترین پردازنده است که انویدیا در حال حاضر برای لپ تاپ ها ارائه می کند. از دیگر مشخصات این لپ تاپ گیمینگ می توان به صفحه نمایش 1080p IPS با نرخ رفرش ریت 300 هرتز، باتری 93 وات ساعتی، صفحه کلید RGB، حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور و وب کم 1080p اشاره کرد.

همچنین بدنه آن هم از آلومینیوم ساخته شده و این لپ تاپ در رنگ خاکستری بنفش در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. اگرچه LG UltraGear 17G90Q برای گیمینگ در نظر گرفته شده، اما همچنان به مجموعه ای از پورت های فیزیکی مجهز است. دو درگاه USB-C (شامل یک USB 4)، دو درگاه USB-A، یک جک هدفون، درگاه HDMI، اترنت و حتی یک درگاه کارت حافظه microSD در آن به چشم می خورد. لپ تاپ گیمینگ LG از طریق ورودی DC اختصاصی شارژ می شود.

در رابطه با قیمت این لپ تاپ هنوز خبری منتشر نشده، اما LG ل جی می گوید که جزئیات بیشتری از این لپ تاپ را در نمایشگاه CES در تاریخ 4 ژانویه (14 دی ماه) اعلام خواهد کرد. لپ تاپ گیمینگ LG UltraGear 17G90Q برای اولین بار در ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

این شرکت کره ای سال گذشته از سری لپ تاپ های Gram مدل 2021 در 5 مدل مختلف رونمایی کرد. Gram 17 ،Gram 16 و Gram 14 به همراه دو لپ تاپ دو در یک Gram 2-in-1 16 و Gram 2-in-1 14 اعضای سری Gram شرکت LG را تشکیل می دهند. همان طور که بالاتر به آن اشاره شد، این لپ تاپ ها برای انجام دادن کار های روزمره و اداری طراحی شدند و برای افراد گیمر مناسب نیستند. یکی نکات قابل توجه این سری از لپ تاپ ها وزن بسیار کم آن هاست که حمل و نقل را برای کاربرانش آسان کرده است.

نسبت نمایشگر به بدنه در این لپ تاپ ها 90 درصد شده و لپ تاپ های 17 و 16 و 14 اینچ حاشیه بسیار کمی در چهار طرف صفحه نمایش دارند. پنل این لپ تاپ ها رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل را ارائه داده و از پوشش رنگی 88درصد AdobeRGB و 100 درصد sRGB بهره می برند. این لپ تاپ ها هم همانند UltraGear 17G90Q شرکت LG از پردازنده نسل یازدهم تایگر لیک اینتل به عنوان قلب تپنده استفاده می کنند. اینتل می گوید که تراشه های تازه عملکرد قابل توجهی را نسبت به مدل های نسل قبلشان نشان می دهند.

در نهایت باید دید که اولین لپ تاپ گیمینگ LG پس از ورود به بازار می تواند رضایت کاربران این غول کره ای فناوری را جلب کند یا نه.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1142

به "اولین لپ تاپ گیمینگ LG با CPU نسل یازدهم اینتل عرضه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین لپ تاپ گیمینگ LG با CPU نسل یازدهم اینتل عرضه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید