ایران از روسیه هواپیمای اوریون، 20 می خرد

به گزارش مجله حیات، هواپیمای اوریون

ایران می خواهد چند هواپیمای اوریون 20 از کشور روسیه خریداری کند، این هواپیما توانایی حمل 1 تن بار و جابه جایی 12 مسافر را دارد. در حال حاضر، ایران در حال مذاکره برای خرید این هواپیما است. با جزییات بیشتر خبر همراه خبرنگاران باشید:

ایران از روسیه هواپیمای اوریون، 20 می خرد

طبق گزارش خبرگزاری روسیه اسپوت نیک نیوز، ایران در حال مذاکره برای خرید چند هواپیمای ارتقا پیدا نموده اوریون-20 است. این هواپیما می تواند از روی یخ و آب بلند گردد و به خاطر بال های بسیار بزرگی که دارد، توانایی اوج گرفتن در ارتفاع خیلی زیاد را دارد.

هواپیمای اوریون-20 می تواند حداکثر 180 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و یک تن بار و 12 مسافر را جابه جا کند. این هواپیماها علیرغم وزن سنگینشان می توانند بارهای سنگینی جا به جا کند.

یوری واراکوسف، رئیس طراحان اکرانوپلنز در این باره گفته است که در سال 2011، طبق قرار دادی که با ایران امضا شده بود، تعدادی هواپیمای اوریون-12 تحویل ایران داده شد که 3 عدد بوده است و حالا هم در حال مذاکره برای تحویل هواپیمای ارتقا پیدا نموده اوریون-20 هستیم و این هواپیما در مرحله آزمایشی واقع شده است. هواپیماها با توجه به آب و هوای ایران ساخته شده اند و در نتیجه کاملا با شرایط گرم و مرطوب ایران سازگاری دارد.

علت وقفه ای که در تحویل این هواپیماها به ایران بود، تحریم هایی بود که بر علیه ایران اتخاذ شده بود و حالا که این تحریم ها برداشته شده است، روسیه می تواند تحویل هواپیماها را آغاز کند. ایران و روسیه حتی به این فکر افتاده اند تا با سرمایه گذاری مشترک، هواپیماهای اوریون را بسازند.

هواپیماهای اوریون که به آنها اکرانوپلنز هم گفته می گردد، در سال 1960 به وسیله دولت شوروی سابق برای اهداف نظامی فراوری شد و بیشتر در منطقه ها ساحلی دریای خزر از آن استفاده می شد چون همانطور که گفته شد، راحت می تواند در برابر رطوبت دوام بیاورد.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1146

به "ایران از روسیه هواپیمای اوریون، 20 می خرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران از روسیه هواپیمای اوریون، 20 می خرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید