ایران، رکورددار بازرسی های آانس انرژی اتمی

به گزارش مجله حیات، بلومبرگ بر اساس گزارشی از آژانس اتمی مدعی شد برنامه هسته ای ایران در سال گذشته با تعداد بی سابقه بازرسی های بین المللی مورد آنالیز نهاده شد.

ایران، رکورددار بازرسی های آانس انرژی اتمی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه آمریکایی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد برنامه هسته ای ایران در سال گذشته با تعداد بی سابقه بازرسی های بین المللی مورد آنالیز نهاده شد و بازرسان آژانس دسترسی گسترده ای به داده ها و تاسیسات هسته ای ایران داشتند.

آژانس اتمی در این ماه در گزارش محدودی که بلومبرگ مدعی است آن را مشاهده نموده، خاطرنشان کرد تعداد بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال گذشته از 21 تأسیسات هسته ای اعلام شده ایران، بیش از یک بازرسی در هر روز بوده است.

به ادعای این گزارش، بازرسی ها حتی پس از تصمیم ایران برای ممانعت از ارائه داده ها و جلوگیری از بازدید های سرزده از فوریه 2021 رکورد زد.

اخیراً، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سخنرانی خود در مجلس اروپا با اشاره به مساله ایران ابراز امیدواری کرد که آژانس بتواند بر اساس یک جدول زمانی متناسب با ایران به توافق دست یابد. وی بعلاوه مدعی شد، ایران اخیرا اطلاعاتی درباره فعالیت های خود به آژانس ارائه ننموده است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز 14 اسفند ماه در تهران با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی برای سومین بار در دولت سیزدهم ملاقات و مصاحبه نموده بود.

پس از آن ملاقات، ایران و آژانس در بیانیه ای خاطرنشان کردند میان دو طرف توافق حاصل شده تا همکاری ها و مصاحبه های میان خود را سرعت بخشیده و توافق نمایند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم در کنفرانس خبری با مدیرکل آژانس، خاطرنشان کرد: توافق کردیم مدارکی که باید بین ایران و آژانس مبادله گردد، حداکثر تا خرداد انجام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1250

به "ایران، رکورددار بازرسی های آانس انرژی اتمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران، رکورددار بازرسی های آانس انرژی اتمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید