اینفوگرافیک ، مسائل مالی علت اصلی کاهش جمعیت و فرزندآوری است؟ ، نتایج جالب نظرسنجی موسسه خبرنگاران

به گزارش مجله حیات، خبرنگاران با انجام یک نظرسنجی به این سوال پاسخ داده است که آیا مسائل مالی علت اصلی کاهش جمعیت است؟

اینفوگرافیک ، مسائل مالی علت اصلی کاهش جمعیت و فرزندآوری است؟ ، نتایج جالب نظرسنجی موسسه خبرنگاران

به گزارش خبرنگاران، مسئله فرزندآوری ازجمله مسائلی است که همواره مورد توجه دولت و نهادهای حاکمیتی بوده و اقدامات زیادی در رابطه با افزایش نرخ فرزندآوری در کشور انجام شده است.

ارائه بسته های حمایتی مالی و مشوق های مالی فرزندآوری مثل بسته جوانی جمعیت، بخشی از کوشش های دستگاه های اجرایی در کشور در راستای افزایش نرخ فرزندآوری بوده و هست. نکته مهم تر هم در این قضیه، آن است که به این درک برسیم که افزایش و کاهش نرخ فرزندآوری در کشور، بیشتر علل مالی دارد یا فرهنگی؛ نکته ای که اگر به خوبی درک گردد در برنامه ریزی های انجام شده تغییرات مهمی می تواند ایجاد کند.

با توجه به اهمیت این موضوع خبرنگاران پیمایشی تلفنی در رابطه با مسئله فرزندآوری انجام داده است. هدف از این پژوهش آن است که تمایل مردم نسبت به فرزندآوری مورد آنالیز قرار بگیرد و اثربخشی بسته های تشویقی و حمایتی فرزندآوری در کشور از نظر مردم مطالعه گردد.

به همین دلیل، پرسشنامه ای شامل 4سؤال تهیه شده است. جامعه آماری این تحقیق، تمامی شهروندان ساکن منطقه ها 22گانه شهر تهران هستند. که شامل 902 شهروند تهرانی با میانگین سنی 48 سال بوده. مسئله فرزندآوری ازجمله مسائلی است که همواره موردتوجه دولت و نهادهای حاکمیتی بوده و اقدامات زیادی در رابطه با افزایش نرخ فرزندآوری در کشور انجام شده است.

در این پیمایش 4 سوال از شهروندان ساکن منطقه ها 22 گانه شهر تهران پرسیده شد که 902 نفر به آنها پاسخ دادند. گزارش این پژوهش در ادامه ارائه می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 اسفند 1401 بروزرسانی: 15 اسفند 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1390

به "اینفوگرافیک ، مسائل مالی علت اصلی کاهش جمعیت و فرزندآوری است؟ ، نتایج جالب نظرسنجی موسسه خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافیک ، مسائل مالی علت اصلی کاهش جمعیت و فرزندآوری است؟ ، نتایج جالب نظرسنجی موسسه خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید