ایژین ایرلاینز، بزرگ ترین شرکت هواپیمایی یونانی، عکس

به گزارش مجله حیات، مقر اصلی ایژین ایرلاین یا همان ایجین ایرلاین، فرودگاه بین المللی آتن، تسالونیکی و همچنین فرودگاه بین المللی لارناکا در قبرس بوده که به مقاصد داخل یونان، چندین شهر اروپایی و خاورمیانه پرواز دارد و دفتر مرکزی آن در کیفیسیا (Kifisia) واقع شده است.

ایژین ایرلاینز، بزرگ ترین شرکت هواپیمایی یونانی، عکس

در سال 2010 این ایرلاین به عضویت استار الاینس (Star Alliance) در آمد و در سال 2012 اقدام به خریداری هواپیمایی ملی یونان، یعنی المپیک ایر (Olympic Air) نمود. جالب است بدانید که برخلاف عظمت این ایرلاین، پرچم یونان را بر روی هواپیماهایش نمی بینید!ایژین ایرلاین

در سال 1987 میلادی هواپیمایی ایژین کار خود را در ارتباط با خدمات هوایی وی آی پی و بیزینس، به خصوص سرویس اورژانس هوایی آغاز کرد. این ایرلاین در سال 1994 میلادی، توسط گروه واسیلاکیس خریداری و اولین پرواز وی آی پی آن ها به سراسر دنیا از آتن آغاز شد.

بین سال های 2009 تال 2017، ایجین ایرلاین جایزه بهترین ایرلاین منطقه ای اروپا را چندین بار دریافت کرد و در همین سال ها ایژین و الاتحاد با یکدیگر شریک شدند. ایژین ایرلاین در حال حاضر روزانه به بیش از 74 مقصد پرواز مستقیم دارد که بالای 12 میلیون مسافر را منتقل می کند. البته در برنا مه بلند مدت آن ها تا سال 2023، جابجایی بیش از 15 میلیون مسافر مد نظر است.

در ناوگان این ایرلاین، 46 فروند هواپیمای مسافربری فعال هستند که اصطلاحاً ظاهر یوروـ وایت (Eurowhite) دارند؛ بدنه طوسی رنگ زیرین با خطی قرمز از رنگ سفید و نام ایرلاین به رنگ سرمه ای در قسمت بالایی آن، جدا شده است. لوگوی ایژین بر روی دنباله هواپیما، تصویر دو مرغ دریایی را نشان می دهد که در آفتاب در حال پروازند.

البته ایژین ایرلاین از آیتم های ظاهری غیر استاندارد دیگری همچون نماد استار الاینس نیز استفاده می کند. برای پذیرایی، این ایرلاین برنامه ای به نام آشپزی یونانی را کشف کن (Discover Greek Cuisine) را اجرا می کند؛ چرا که قصد دارند برای مسافران فرصتی فراهم کنند تا با غذاهای سنتی یونان بیشتر آشنا شوند. در این منو انواع سالاد و سبزیجات و دسرهای یونانی هم می بینید.

بار مجاز ایژین ایرلاین

این ایرلاین سه نوع پرواز گو لایت (GoLight)، فلکس (Flex) و بیزینس (Business) دارد. بسته به این موارد، تعداد و وزن مجاز چمد ان ها و هزینه شان متفاوت خواهد بود. به جز پرواز گولایت، سایرین محدودیت بار دارند و ابعاد چمدان ها باید تا 158 سانتی متر باشد.

برای پرواز فلکس، اجازه حمل یک چمدان تا 23 کیلوگرم و در پرواز بیزینس، دو چمدان هر کدام تا 32 کیلوگرم را دارید. البته بهتر است بدانید در پروازهای ایران و عربستان صعودی برای اکونومی کلاس، یک چمدان تا 30 کیلوگرم و در بیزینس کلاس، دو چمدان، هرکدام تا 30 کیلوگرم را می توانید به همراه داشته باشید.

منبع: گردشبان
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 831

به "ایژین ایرلاینز، بزرگ ترین شرکت هواپیمایی یونانی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایژین ایرلاینز، بزرگ ترین شرکت هواپیمایی یونانی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید