بازندگان لیست ثروتمندان دنیا کدامند؟

به گزارش مجله حیات، بر اساس لیست میلیاردر های دنیای فوربس در سال 2023 تعداد 25 نفر از ثروتمندترین افراد دنیا سال سختی را پشت سر گذاشتند و دارایی خالص آنان 200 میلیارد دلار کاهش یافت البته این رتبه بندی نشان می دهد که در حال حاضر هنوز ارزش دارایی آنان در مجموع 2.1 تریلیون دلار است.

بازندگان لیست ثروتمندان دنیا کدامند؟

به گزارش ایسنا به نقل از اکونومی، هم تعداد میلیاردر ها و هم مجموع ثروت آنان کاهش یافته است و 254 نفر رتبه میلیاردر بودن خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، 2640 میلیاردر به جای مانده در مجموع 500 میلیارد دلار ضرر کردند. در میان کسانی که باشگاه میلیاردر های دنیا را ترک کردند، اسامی سام بنکمن-فرید، بنیان گذار صرافی اف تی ایکس و کانیه وست، خواننده رپ مشاهده می شوند.

فوربس نوشت: ثروت دو سوم از 25 نفر برتر در مقایسه با نیمی از کل لیست نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

این رتبه بندی نشان می دهد که جف بزوس، بنیان گذار آمازون، با کاهش 57 میلیارد دلاری ثروت خود در یک سال، به علت سقوط 38 درصدی قیمت سهام این غول تجارت الکترونیک از 10 مارس، بیشترین آسیب را دیده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و توییتر، با کاهش 39 میلیارد دلاری، به عنوان دومین بازنده بزرگ در لیست انتخاب شد. این میلیاردر عنوان ثروتمندترین فرد دنیا را به رئیس گروه ال وی ام اچ (LVMH)، برنارد آرنو واگذار کرد.

بر اساس گزارش فوربس، دو میلیاردر دیگر نیز جایگاه خود را در میان 25 نفر برتر از دست داده اند که شامل بنیان گذار تیک تاک، ژانگ ییمینگ است که با یک پله سقوط به رتبه 26 رسید و نفر دوم این لیست موسس بزرگترین صرافی ارز های دیجیتال بایننس، چانگ پنگ ژائو ثبت شد که در میان زمستان ارز های دیجیتال از رتبه 19 سال گذشته به رتبه 167 سقوط کرد.

این رتبه بندی نشان داد در حالی که بعضی از ثروتمندترین های دنیا رتبه پیشین خود را از دست دادند، دو میلیاردر به 25 نفر برتر پیوستند، این دو مورد غول رسانه ای کانادایی، دیوید تامسون و بنیان گذار نایک، فیل نایت هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1402

به "بازندگان لیست ثروتمندان دنیا کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازندگان لیست ثروتمندان دنیا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید