ترکیه دست داشتن در فاجعه انسانی پناهجویان افغان را رد کرد (تور ارزان ترکیه)

به گزارش مجله حیات، یک مقام ترکیه ای می گوید آنکارا ارتباطی با حادثه کشف 92 پناهجوی برهنه افغان در مرز ترکیه و یونان ندارد.

ترکیه دست داشتن در فاجعه انسانی پناهجویان افغان را رد کرد (تور ارزان ترکیه)

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

اسماعیل کاتاکلی، معاون وزیر کشور ترکیه می گوید کشورش دخالتی در حادثه انسانی که روز گذشته برای پناهجویان افغان رخ داد، ندارد.

به گزارش رویترز، روز گذشته، یونان 92 پناهجوی افغان را در حالی که برهنه بودند، در مرز خود با ترکیه پیدا کرد. تاکیس تئودوریکاکو، وزیر حفاظت از شهروندان یونان امروز (یکشنبه) گفت که حساب های مهاجران حاکی از آن است که پلیس نظامی ترکیه آن ها را به نزدیکی یونان انتقال داده است.

با این حال، معاون وزیر کشور ترکیه در پاسخ گفته است: از آنجایی که شما نتوانستید یک مورد نقض حقوق بشر به وسیله ترکیه را پیدا کنید، فقط در پی افشای تصویر ظلم خود هستید که گویی ترکیه این کار را انجام داده است.

پلیس یونان می گوید این مهاجران که همگی مرد بودند، در نزدیکی رودخانه اوروس پیدا شدند و بعضی از آنان زخمی هم بوده اند. به گفته پلیس، تحقیقات پلیس یونان و مقامات آژانس مرزی اتحادیه اروپا شواهدی پیدا نموده که نشان می دهد مهاجران با قایق های لاستیکی از رودخانه عبور نموده و از ترکیه وارد خاک یونان شده اند.

در بیانیه پلیس بعلاوه ذکر شده تعیین نیست چرا و چگونه این پناهجویان لباس های خود را از دست داده اند. وزیر مهاجرت یونان می گوید: رفتار ترکیه با مهاجران مایه شرم تمدن است و از آنکارا خواسته در خصوص حادثه پیش آمده تحقیق کند.

خبرنگاران بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مهر 1401 بروزرسانی: 25 مهر 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1326

به "ترکیه دست داشتن در فاجعه انسانی پناهجویان افغان را رد کرد (تور ارزان ترکیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه دست داشتن در فاجعه انسانی پناهجویان افغان را رد کرد (تور ارزان ترکیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید