تکنیک های صحیح چمن زنی برای داشتن یک باغ مرتب (طراحی داخلی ویلا دوبلکس)

به گزارش مجله حیات، هیچ چیز مانند گذراندن روزهای گرم تابستان در باغی زیبا و آراسته در میان سبزه های خنک ، گل های معطر و رنگارنگ و درختان لذت بخش نیست. کار کردن با خاک ، کاشت و درو کردن ، تماشا رشد و نمو سبزیجات ، هرس درختان میوه و گیاهانی که می کارید و رسیدگی به چمن های باغ یکی از زیباترین تفریح های دنیاست. در این مقاله قصد داریم شما را با تکنیک های صحیح چمن زنی برای مرتب کردن باغ بپردازیم. با ما همراه شوید.

تکنیک های صحیح چمن زنی برای داشتن یک باغ مرتب (طراحی داخلی ویلا دوبلکس)

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

لزوم رسیدگی به باغ

همواره باغ شما احتیاج به نگهداری منظم دارد تا باغی زیبا و دلپذیر باقی بماند. همچون مرتب کردن خانه ، برای داشتن یک باغ زیبا و شیک ، باید مراحل نگهداری و تعمیرات خاصی مانند نظافت روزانه و رنگ آمیزی و سفید کاری دوره ای ، هرس درختان و چمن زنی به موقع انجام گردد. این امور باید به طور منظم چه روزانه و چه در فواصل فصلی انجام شوند.

چمن زنی برای رشد گل ها و درختان لازم است

مهم ترین و ضروری ترین مرحله نگهداری باغ چمن زنی است. چمن و علف ، نه تنها در صورت بی توجهی ظاهری بسیار نامرتب ایجاد می نمایند ، بلکه چنانچه بیش از حد بلند شوند از دریافت آب و آفتاب کافی به ریشه های درختان و گل ها جلوگیری نموده و آنها را ضعیف می نمایند. بنابراین ، برای داشتن باغی شیک و آراسته و پرورش انواع گل و درختان سالم ، باید به طور مرتب چمن های زمین باغ خود را کوتاه کنید. سوال اینجاست که هنگام کوتاه کردن چمن چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

روی ماشین چمن زنی سرمایه گذاری کنید

اگر در خانه خود باغ دارید ، توصیه می کنیم که ابتدا روی یک ماشین چمن زنی برقی سرمایه گذاری کنید. یک ماشین برقی یا شارژی با کمی حوصله و کمی دانش باعث می گردد که همواره باغچه ای مرتب ، شیک و سالم داشته باشید و در هزینه استخدام باغبان صرفه جویی کنید.

انتخاب ماشین چمن زنی

همانطور که اشاره کردیم ، اگر می خواهید خود را وقف نگهداری منظم باغ کنید ، باید یک ماشین چمن زنی داشته باشید. این ماشین ها در مدل ها ، قدرت ها و میزان های مختلف عرضه می شوند. در این زمینه ، بعضی از ماشین های بنزینی بزرگ تر و قوی ترین هستند. آنها به وسیله کارکنان حرفه ای در پارک ها و باغ های بزرگ استفاده می گردد. از آنجایی که آسنگین و قوی هستند ، استفاده و حمل و نقل آنها سخت است. برای یک باغ کوچک به چنین ماشین قدرتمندی احتیاج ندارید.

در عوض ، توصیه می کنیم ماشین های چمن زنی برقی/باتری با قطر کمتر را انتخاب کنید. این ابزارها هم ارزان تر هستند و هم استفاده از آنها بسیار آسان تر است. یک ماشین برقی برای هرس باغ تان ایده آل خواهد بود.

احتیاط- همواره قبل از آغاز استفاده از هر نوع محصولی ، دفترچه راهنمای کاربر را به دقت بخوانید.

مرحله 1- امنیت و محافظت

این مرحله مهم ترین گام برای انجام اقدامات احتیاطی کامل در طول اجرای کار است. به خصوص هنگام کار با ماشین های برقی یا بنزینی باید مراحل ایمنی را کاملا رعایت کنید. برای جلوگیری از هر حادثه ای باید از شما محافظت گردد. توصیه می کنیم هنگام کار با دستگاه چمن زنی از کلاه ایمنی ، کفش ، دستکش و لباسی بهره ببرید که از کل پوست شما محافظت نماید.

هنگام کارهایی مانند چمن زنی یا پیرایش درختان و درختچه ها ، این احتمال وجود دارد که به وسیله زنبورها و حشراتی که اغلب در طول این کار مانع می شوند ، نیش زده شوید. علاوه بر اینها ، آفتاب می تواند کاملاً مؤثر باشد و به شما آسیب برساند. از قلم نیاندازید که قرار گرفتن طولانی مدت بدون محافظت در برابر نور خورشید می تواند آسیب های جبران ناپذیری به پوست شما وارد کند. بنابراین ، بسیار مهم است که با محافظت کامل از خود کار در باغ تان را آغاز کنید.

مرحله 2- آغاز به چمن زنی کنید

هنگام آغاز به چمن زنی ، مطمئن شوید که از موقعیت صحیح آغاز می کنید. شما نمی توانید از وسط یک باغ پر از علف های بلند آغاز کنید. شما باید در مسیری مشخصی آغاز نمایید که در آن بتوانید یک منطقه پیاده روی ایجاد نموده و بتوانید به راحتی هنگام کار به جلو حرکت کنید.

مرحله 3- مراحل چمن زنی و تاکتیک های برش

هنگام کار با ماشین چمن زنی آن را از راست به چپ حرکت دهید. هنگام حرکت ماشین به سمت راست ، بالاترین قسمت های چمن را برش دهید و هنگام چرخش به سمت چپ ، چمن را نزدیک تر به زمین کواته کنید. در صورت لزوم ، این روند را چندین بار تکرار نمایید ، تا زمانی که چمن به میزان کافی کوتاه گردد.

مرحله 4- چمن زنی را به آرامی ادامه دهید

با قطع علف های هرز بلند ، شاهد خواهید بود که علف ها کوتاه تر شده و زمین پر از علف های هرز می گردد. برای داشتن ظاهری مرتب در باغ ، سعی کنید تمام چمن ها را تقریباً به یک میزان کوتاه نمایید. هنگام چمن زنی ماشین خود را به آرامی به سمت راست و چپ حرکت دهید ، در حالی که به آرامی پیشروی نموده و ناحیه مقابل را پاکسازی کنید.

مرحله 5- قبل و بعد از چمن زنی

وقتی کل محوطه باغ پوشیده از چمن بلند یا علف های هرز را کوتاه می کنید ، به وضوح می توانید علف های بلند و پراکنده را که هنوز کنده نشده است مشاهده نمایید. حال وقت رتوش کردن است. چمن زنی را با قطع چمن و علف های به جای مانده در باغ به سرانجام برسانید.

مرحله 6- پس از چمن زنی ، زمین را از چمن های قطع شده پاک کنید

وقتی تمام علف های باغ خود را به درستی با ماشین چمن زنی قطع کردید ، یک کار دیگر وجود دارد. همانطور که اشاره کردیم ، ماشین اندازه زیادی بقایای علف بریده شده را روی زمین بر جای می گذارد. شما باید این بقایای علف های هرز را از محوطه باغ پاک کنید ؛ زیرا می توانند در جایی که هستند پوسیده شوند و البته از ظاهر زیبای باغ شما نیز جلوگیری نمایند.

پس از اتمام مراحل ، می توانید علف های بریده شده به جای مانده در کف باغ را با یاری چنگک جمع آوری کنید و به این ترتیب محل چمن زنی را تمیز کنید. پرتاب این بقایای علف های بریده شده در سطل زباله البته یک گزینه است. بهتر است علف های قطع شده را با زباله های ارگانیک مخلوط نموده و از آن به عنوان کمپوست برای کاشت منطقه ها باغ خود بهره ببرید.

منبع: اتاق
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1358

به "تکنیک های صحیح چمن زنی برای داشتن یک باغ مرتب (طراحی داخلی ویلا دوبلکس)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنیک های صحیح چمن زنی برای داشتن یک باغ مرتب (طراحی داخلی ویلا دوبلکس)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید