جزئیات بسته 2400 میلیاردی حمل ونقل هوایی، ثبت نام در سامانه کارا

به گزارش مجله حیات، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: برای حمایت از بخش حمل و نقل هوایی و زیربخش های تعریف شده آن 2400 میلیارد تومان از سوی ستاد مقابله با کرونا تصویب شده و تخصیص یافته است و همه ایرلاین ها و زیربخش های حمل ونقل هوایی می توانند اطلاعات خود را در سامانه کارا تکمیل نمایند تا بانک عامل برای تسهیلات به آن ها معرفی گردد.

جزئیات بسته 2400 میلیاردی حمل ونقل هوایی، ثبت نام در سامانه کارا

به گزارش خبرنگاران، در پی شیوع ویروس کرونا بخش های مختلف مالی کشور تقریبا تا آستانه تعطیلی کشیده شد و فعالان مالی در این میان متضرر شدند. بخش حمل و نقل یکی از حوزه هایی بود که ضرر و زیان بسیاری متحمل شد و به گفته مقصود اسعدی سامانی -دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی- حدود 4000 میلیارد تومان ضرر تنها به ایرلاین های داخلی در ایام شیوع ویروس کرونا وارد شد.

مرتضی دهقان - معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری - در گفت وگو با خبرنگاران، درباره بسته حمایتی در نظر گرفته شده برای حوزه حمل ونقل هوایی و زیر بخش های آن اظهار کرد: حدود 2400 میلیارد تومان از محل مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای حوزه حمل ونقل هوایی اختصاص پیدا نموده است و همه ایرلاین ها و زیر بخش های مرتبط با حمل و نقل هوایی مانند شرکت های هندلینگ، تعمیر و نگهداری هواپیما عظیم، شرکت های خدمات فرودگاهی، دفاتر خدمات مسافرت هوایی و ... می توانند به سامانه کارا مراجعه نموده و نسبت به تکمیل اطلاعات شان اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه اطلاعات اولیه شرکت های حوزه حمل و نقل هوایی از آن ها دریافت شده و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است، اضافه نمود: اطلاعات اولیه این شرکت ها در سامانه کارا وارد شده و هر یک از زیر بخش های حوزه حمل ونقل هوایی سهمی از تسهیلات 2400 میلیارد تومانی تخصیص یافته دارند که پس از تکمیل اطلاعات و معرفی بانک عامل به آن ها اعطا خواهد شد. البته بسته به نیروی انسانی، میزان ضرر و زیان و عملکرد هر یک از شرکت ها اعداد و ارقام تخصیص یافته برای هر یک از آن ها قابل مشاهده است.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: فرایند دریافت تضامین برای دریافت تسهیلات کاملا مطابق با قوانین و مصوبات تسهیلات کم بهره و بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا تعریف شده و شرایط و جزئیات آن به همه ایرلاین ها و زیر بخش های مختلف صنعت حمل و نقل هوایی توسط بانک عامل اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 217

به "جزئیات بسته 2400 میلیاردی حمل ونقل هوایی، ثبت نام در سامانه کارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات بسته 2400 میلیاردی حمل ونقل هوایی، ثبت نام در سامانه کارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید