جنگنده روسی که در آمریکا سقوط کرد ، عکس

به گزارش مجله حیات، جنگنده میگ 23 روسی که در نمایشگاه هوایی میشیگان در آمریکا سقوط کرد، در ناتو به نام فلاگر به معنی شلاق زننده مشهور است و در دوران اتحاد جماهیر شوروی طراحی و ساخته شده است.

جنگنده روسی که در آمریکا سقوط کرد ، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، میگ 23 جنگنده ای بال متحرک است. به این معنی که هنگام پرواز می تواند زاویه بال ها را تغییر داده و آن ها را به عقب خم کند و به جای خود برگرداند.

این هواگرد مشهور به فلاگر (شلاق زننده) در دسته جنگنده های نسل سوم طبقه بندی می گردد و از این نظر کنار پرنده های مشهوری چون سوخو 17 قرار می گیرد.

میگ 23 سال 1967 به جهان معرفی گردید، و با سقوط یک فروند از آن در نمایشگاه هوایی میشیگان در آمریکا دوباره به صدر اخبار برگشت. در فیلم های منتشر شده از حادثه معین است که دو سرنشین پیش از سقوط با استفاده از سیستم اجکت به بیرون پرتاب می شوند.

خط فراوری این جنگنده در سال 1969 راه افتاد و بیش از 5 هزار فروند میگ 23 از آن خارج شد تا این پرنده را به پرتیراژترین جنگنده بال متحرک جهان تبدیل کند.

این هواپیما اولین جنگنده اتحاد شوروی دارای رادار نگاه به پایین/شلیک به پایین و یکی از اولین جنگنده های مجهز به موشک های هوابه هوا با برد فراتر از میدان دید بود. بعلاوه اولین میگ است که ورودی های هوای موتور در دو طرف بدنه واقع شده است.

این پرنده دوران شوروی پایه ساخت میگ 27 شد که در کنار بسیاری از تغییرات جزئی، سیستم رادار دماغه میگ 23 را با سیستمی تازه مناسب برای حمله به اهداف زمینی جایگزین کرد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مرداد 1402 بروزرسانی: 24 مرداد 1402 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1453

به "جنگنده روسی که در آمریکا سقوط کرد ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگنده روسی که در آمریکا سقوط کرد ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید