تور هند: حقایق جالب در خصوص دهلی

به گزارش مجله حیات، دهلی، مرکز هند و یکی از بزرگترین شهرهای دنیا، نماد گذشته پرشکوه و دوران معاصر پررونق هند است. این کلان شهر در شمال کشور هند واقع شده و در آن ترکیبی از آثار باستانی و مدرن کنار هم قرار گرفته اند. در خصوص دهلی حقایق جالبی وجود دارد که اگر دوست دارید بدانید، با خبرنگاران همراه شوید.

تور هند: حقایق جالب در خصوص دهلی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

دهلی شهر رویاها است و بسیاری از افراد را به رویاهایشان نزدیک نموده و گاهی به آن ها رسانده است. دهلی تنها یک شهر نیست، برای خودش دنیایی است. در پس این شهر بزرگ و پرهیاهو حقایق جالبی نهفته است که در این مقاله به معرفی آن ها می پردازیم:

1. دهلی با دهلی نو فرق دارد! اگر فکر می کنید تفاوتی میان این دو وجود ندارد، در اشتباه هستید. دهلی نو که مرکز هند است، در سرزمینی واقع در دهلی قرار گرفته است. دهلی نو محل استقرار دولت هند است.

2. در دوران حکومت راج بریتانیا، کلکته مرکز هند بود. در سال 1912 راج بریتانیا مرکز هند را از کلکته به دهلی برد.

3. بلندترین مناره آجری دنیا یعنی مناره قطب با 73 متر ارتفاع، در دهلی قرار گرفته است.

4. بزرگترین بازار عمده فروشی آسیا در دهلی قرار گرفته است. بازار آزادپور مندی عنوان بزرگترین بازار میوه و سبزی آسیا را کسب نموده است.

5. بزرگترین پروژه زیربنایی دنیا در دهلی انجام خواهد گرفت. در این پروژه 24 شهر هوشمند، 2 نیروگاه برق، 6 فرودگاه، 23 مرکز صنعتی، 2 بندر و یک بزرگراه 6 لاینی به طول 1500 کیلومتر در حال ساخت است. بعد از تکمیل، این پروژه بزرگترین پروژه زیرساختی دنیا خواهد شد که از دهلی نو شروع شده و در ماهاراشترا به اتمام خواهد رسید.

6. دهلی بعد از نایروبی در کنیا، دومین شهر دنیا است که غنی ترین گونه های پرندگان را در خود جای داده است.

7.موزه بین المللی توالت در دهلی قرار گرفته است! با این که عجیب به نظر می رسد اما موزه بین المللی توالت، یکی از جالب ترین موزه های این شهر است. اینجا مجموعه ای از تصاویر، حقایق و اشیای کمیابی وجود دارد که جزئیاتی از تکامل تاریخی توالت را از 2500 سال قبل از میلاد تا به امروز را به نمایش گذاشته است.

8. بزرگترین بازار عمده فروشی ادویه آسیا در دهلی قرار گرفته است.

9. دهلی شهری محصور میان دیوار بود. امروزه در این شهر می توانید 5 دروازه پیدا کنید:ترکمن، آجمری، دهلی، لاهوری و کشمیری.

10. شرکت حمل ونقل دهلی بزرگترین مجموعه ای است که از اتوبوس های سازگار با محیط زیست استفاده می نماید و به همین علت این شهر بیشترین اتوبوس های دوستدار محیط زیست را در دنیا دارد!

11. متروی دهلی دومین متروی شلوغ در دنیا است.

12. قبل از ورود انگلیسی ها و استعمار هند به وسیله آن ها، یک زن دهلی را اداره می کرد! از سال 1236 تا 1240 راضیه سلطان سلطان دهلی بود!

13. معبد نیلوفر آبی تنها سازه آیین دروغین بهائیت، در دهلی قرار گرفته است.

14. متروی دهلی دومین متروی برتر دنیا است.

15. دهلی ششمین کلان شهر پرجمعیت دنیا است.

16. در ماه مه سال 2014، دهلی آلوده ترین شهر دنیا اعلام شد.

17. طبق آنالیز های اجرا شده به وسیله دولت هند، نزدیک به 80 درصد زنان دهلی این شهر را برای خود امن نمی دانند؛ پس این شهر برای بانوان زیاد امن نیست.

18. مسجد جامع که در سال 1656 در دهلی ساخته شد، بزرگترین مسجد هند است.

منبع: کجارو / volunteerworkindia.org / ohfact.com / factswala.in
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1194

به "تور هند: حقایق جالب در خصوص دهلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند: حقایق جالب در خصوص دهلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید