خبرنگاران آیین های سوگواری محرم امسال چهارمحال و بختیاری در فضای باز برگزار شود

به گزارش مجله حیات، شهرکرد- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، آیین های سوگواری ماه محرم بایستی در فضای باز و در حالت ایستاده برگزار شود.

خبرنگاران آیین های سوگواری محرم امسال چهارمحال و بختیاری در فضای باز برگزار شود

مجید شیرانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به ابلاغ دستورالعمل و ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: حرکت در بین دسته های عزاداری ممنوع است و عزاداران حسینی باید به صورت ساکن در محل و در فضای باز و با خودداری از هرگونه نواختن طبل و زنجیر و سنج زنی آیین های ویژه ماه محرم و صفر را به جا آورند.

وی ادامه داد: عزاداری ها باید با استفاده همگانی از ماسک و رعایت فاصله 2 متری بین شرکت کنندگان و حداکثر به مدت 2ساعت برگزار شود.

شیرانی با بیان اینکه توزیع نذورات و پذیرایی در عزاداری ها ممنوع است، شرح داد: توصیه می شود نذورات در قالب طرح یاری های مومنانه ادا شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با تشکیل ستاد استانی مقابله با کرونا جزییات برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم تشریح و اطلاع رسانی می شود.

به گفته شیرانی،مسئولیت اجرای مراسم سوگواری ماه محرم به سازمان تبلیغات اسلامی و نظارت بر آن به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شده است.

وی با تاکید بر اینکه شکوه ماه محرم امسال در فضایی متفاوت از سال های گذشته به نمایش گذاشته خواهد شد، گفت: با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا عزاداری های امسال محدود می شود، اما با سیاه پوش کردن فضای شهرها و روستاها می توان فضای شکوه محرم را تداعی کرد.

شیرانی، با بیان اینکه حفظ سلامتی مردم در پروتکل ها دیده شده است، اضافه کرد: بی شک افراد دغدغه مند و پیرو مکتب حسینی در اجرای صحیح این پروتکل ها مسئولان را یاری می دهند.

به گزارش خبرنگاران، چهارمحال و بختیاری بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا در شرایط هشدار قرار گرفته است.

ویروس کرونا که باعث بروز کووید 19 شده، بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 342

به "خبرنگاران آیین های سوگواری محرم امسال چهارمحال و بختیاری در فضای باز برگزار شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آیین های سوگواری محرم امسال چهارمحال و بختیاری در فضای باز برگزار شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید