دانشگاه یزد و شهرداری یزد تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش مجله حیات، با هدف ایجاد بستر های مناسب برای گسترش همکاری های پژوهشی، فناوری، مطالعاتی، مشاوره ای و ارتقای توانمندی های اجرایی رئیس دانشگاه یزد و شهردار یزد تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

دانشگاه یزد و شهرداری یزد تفاهم نامه همکاری امضا کردند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با هدف ایجاد بسترهای مناسب برای گسترش همکاری های پژوهشی، فناوری، مطالعاتی، مشاوره ای و ارتقای توانمندی های اجرایی رییس دانشگاه یزد و شهردار یزد تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

بر اساس این تفاهم نامه، اجرای طرح های مطالعاتی و عناوین تحقیقاتی پیشنهادی و یا توافق شده با شهرداری و همچنین انتقال تجارب پیروز شهرداری های کشور و دنیا منطبق با مسایل، مسائل و احتیاج های شهرداری یزد در اولویت تعهدات دانشگاه یزد نهاده شد.

همچنین مقررشد دانشگاه یزد برای تامین احتیاج های مطالعاتی و پژوهشی شهرداری و اولویت بخشی برای ارائه خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی مورد احتیاج شهرداری و همچنین برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت با شهرداری یزد همکاری کند.

بهره گیری از توانایی های شهرداری برای اجرای فعالیت های مشترک یا اختصاصی آموزشی و پژوهشی و انتشار مقالات علمی حاصل از نتایج پروژه های تحقیقاتی مصوب مشترک با ذکر نام شهرداری به عنوان همکار طرح یا سازمان حامی از دیگر تعهدات دانشگاه یزد در این تفاهم نامه است.

بر اساس دیگر مفاد این تفاهم نامه مقرر شد دانشگاه یزد با به رسمیت شناختن حقوق مادی و معنوی شهرداری در مورد نتایج حاصل از فعالیت های مشترک نظیر تالیف و ترجمه مراجع، متون و کتاب های علمی مورد احتیاج شهرداری در زمینه معرفی اعضای هیات علمی دانشگاه به شهرداری در موضوعات مورد توجه شهرداری، ارایه مشاوره های علمی-تخصصی، برگزاری کنفرانس ها، سمینارها، نمایشگاه ها و کارگاه های تخصصی با موضوعات شهری با شهرداری یزد همکاری کند.

همکاری در جهت بسترسازی، ایجاد و توسعه مراکز تحقیق و توسعه در شهرداری و مشارکت دانشگاه در تدقیق و اصلاح عناوین طرح های مطالعاتی و پژوهشی در قالب سرانجام نامه های تخصصی ارشد و دکتری نیز از دیگر مواردی بود که دانشگاه یزد بر اساس این تفاهم نامه متعهد به انجام آن ها شد.

از سوی دیگر شهرداری یزد نیز ملزم به حمایت معنوی و مادی از مشارکت دانشگاه در توسعه مراکز تحقیق و توسعه شد. بر همین اساس سرانجام نامه های دانشجویی در سه محور اقتصادی، ارائه اطلاعات پایه و همکاری های فنی و کارشناسی و انتشار نشریات تخصصی مرتبط با حوزه های فعالیتی شهرداری نیز مشمول حمایت های مادی و معنوی شهرداری یزد خواهدشد.

اولویت بخشی به دانشگاه در واگذاری طرح های تحقیقاتی ذی ربط و نیز در داوری و نظارت بر طرح ها از دیگر تعهدات شهرداری در چارچوب این تفاهم نامه است.

علاوه بر این شهرداری یزد متعهد شد نسبت به تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه ها، کارگاه ها و مراکز تحقیقاتی در دانشگاه یزد برای بهره برداری مشترک همکاری نموده و با به رسمیت شناختن حقوق مادی و معنوی دانشگاه در مورد نتایج حاصل از فعالیت های مشترک، از برگزاری سمینارها، کنفرانس ها، نمایشگاه ها و کارگاه های تخصصی علمی در حوزه وظایف شهرداری پشتیبانی کند.

پشتیبانی از مسابقات طراحی، رویدادها، استارتاپ ها و موارد مشابه، حمایت از قطب ها و انجمن های علمی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دپارتمان های علمی تخصصی و پذیرش کارآموز و کارورز در واحد های مختلف از دیگر تعهدات شهرداری یزد در چارچوب این تفاهم نامه است.

این تفاهم نامه در نشستی که به همین منظور روز چهارشنبه یازدهم تیرماه جاری با حضور تنی چند از مسئولان دانشگاه و شهرداری در تالار اندیشه دانشگاه یزد برگزارشد، به امضای دکتر قاسم بریدلقمانی رییس دانشگاه یزد و جمال الدین عزیزی شهردار یزد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 274

به "دانشگاه یزد و شهرداری یزد تفاهم نامه همکاری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه یزد و شهرداری یزد تفاهم نامه همکاری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید