دسترسی 500 خانواده در منطقه محروم قلعه گنج به آب شرب سالم

به گزارش مجله حیات، مدیرعامل موسسه تحقیق و توسعه دانشمند وابسته به بنیاد مستضعفان با اشاره به حمایت این موسسه از یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت با طراحی و ساخت یک دستگاه آب شیرین کن و نصب آن در منطقه کم آب و محروم قلعه گنج کرمان، دسترسی 500 خانواده را به آب شرب سالم فراهم کرد.

دسترسی 500 خانواده در منطقه محروم قلعه گنج به آب شرب سالم

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، علی خطیبی با اعلام این خبر در تشریح جزئیات آن اظهار کرد: طی چند روز گذشته و همزمان با عید سعید فطر، دستگاه گندزدای آب شرب ساخته شده به وسیله یک شرکت دانش بنیان در مدار تامین آب شهرستان قلعه گنج نهاده شد و سه روستای این شهرستان که تا پیش از این از نعمت آب شرب سالم محروم بودند، به آب شرب سالم و با کیفیت دسترسی پیدا کردند.

مدیرعامل موسسه دانشمند با بیان اینکه در این پروژه، دسترسی به آب شرب سالم برای 500 خانواده قلعه گنجی فراهم شده گفت: این دستگاه گندزدا با حمایت موسسه دانشمند وابسته به بنیاد مستضعفان و به وسیله یک شرکت دانش بنیان داخلی طی 5 ماه طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: این دستگاه گندزدا با انجام سه مرحله فیلتراسیون و بدون استفاده از کلر، علاوه بر تامین آب شرب سالم برای مردم منطقه، با خروجی پساب خود هم امکان بهره مندی بخش کشاورزی منطقه از نعمت آب را فراهم می نماید.

خطیبی گفت: با ساخت این دستگاه در داخل کشور علاوه بر حمایت از جوانان متخصص داخلی، از خروج ارز به اندازه 76 هزار دلار جلوگیری شده و با ساخت این دستگاه در داخل کشور، به اندازه 40 هزار دلار در هزینه ها صرفه جویی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 876

به "دسترسی 500 خانواده در منطقه محروم قلعه گنج به آب شرب سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسترسی 500 خانواده در منطقه محروم قلعه گنج به آب شرب سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید