دوربین های پلاک خوان هوشمند به کاهش تخلفات رانندگی یاری کردند

به گزارش مجله حیات، 7 دوربین پلاک خوان هوشمند ایران ساخت طراحی شد تا تخلفات رانندگی با دقت و کیفیت بیشتری ثبت و پیگیری گردد.

دوربین های پلاک خوان هوشمند به کاهش تخلفات رانندگی یاری کردند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، 7 دوربین پلاک خوان هوشمند ایران ساخت طراحی شد تا تخلفات رانندگی با دقت و کیفیت بیشتری ثبت و پیگیری گردد.

سامانه ثبت تخلفات سرعت (پردازش تصویری)، سامانه ثبت تخلفات سرعت راداری، پایش محدوده ترافیک، ثبت تخلف چراغ هدایت، ثبت تخلف عبور از نواحی ممنوع، ثبت تردد و عوارض و ثبت تردد و پارکینگ محصولات دانش بنیان و هوشمندی هستند که در این زمینه طراحی شده اند.

دوربین های با قابلیت پلاک خوانی، دوربین های مداربسته تخصصی هستند که دارای یک نرم افزار داخلی برای شناسایی و ضبط پلاک خودرو ها حتی در هنگام حرکت هستند. تجهیز سیستم های ترافیکی از طریق دوربین های تشخیص پلاک، امکان تجزیه و تحلیل و ضبط پلاک وسایل نقلیه را در هر شرایط چالش برانگیزی، چون آب و هوای بد، سرعت بالا و مسائل مربوط به تداخل نور چراغ ماشین ها میسر می نماید.

تفاوت این دوربین ها با دوربین های معمولی در این است که دوربین های پلاک خوان می توانند حرکت خودرو ها را از مسافت های دور و در سرعت های بالا و نور آزاردهنده چراغ خودرو ضبط نمایند. تمامی اطلاعات خودرو ها با استفاده از اطلاعات زمانی یا اطلاعات پلاک قابل جستجو هستند.

از طریق دوربین های مداربسته پلاک خوان می توان پارکینگ های عمومی را به نحوی مدیریت کرد که پرداخت وجه و ورود و خروج خودرو ها تسهیل گردد. این دوربین ها می توانند عملکرد هشداری داشته باشند و در هنگام ورود وسیله نقلیه غیرمجاز هشدار های لازم را بدهند.

این محصولات با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراوری شده و در استان های تهران، اصفهان، مشهد و جاده های درون و برون شهری مورد استفاده قرار می گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1168

به "دوربین های پلاک خوان هوشمند به کاهش تخلفات رانندگی یاری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین های پلاک خوان هوشمند به کاهش تخلفات رانندگی یاری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید