رونمایی از مثقال بر تابلوی بورس کالا

به گزارش مجله حیات، خبرگزاری خبرنگاران-مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران، با صدور اطلاعیه ای از آغاز معاملات ثانویه صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر طلای زرین مطلع در نماد معاملاتی مثقال اطلاع داد.

رونمایی از مثقال بر تابلوی بورس کالا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، انجام معاملات واحد های صندوق مثقال که نوع آن صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده سکه طلا (ETF) بوده و موسسان آن، شرکت سبدگردان مطلع و شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای مطلع هستند، به صورت برخط به وسیله کارگزاران دارای مجوز امکان پذیر است.

در بند دیگری از این اطلاعیه اشاره شده که صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی مطلع به عنوان بازارگردان موظف به اجرای تعهدات خود مطابق با تعهدنامه بازارگردانی است و این صندوق براساس مقررات، اساسنامه و امیدنامه خود فعالیت خواهد نمود.

لازم به ذکر است، پذیره نویسی واحد های صندوق طلای زرین مطلع به عنوان ششمین صندوق طلایی بورس کالا از 27 آذر ماه در بورس کالای ایران شروع شد و در دومین روز پذیره نویسی با استقبال سرمایه گذاران کل واحد های این صندوق به فروش رسید تا نماد مثقال در کنار نماد های طلا، زر، عیار، گوهر و کهربا بر تابلوی بورس کالای ایران قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1207

به "رونمایی از مثقال بر تابلوی بورس کالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از مثقال بر تابلوی بورس کالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید