تور پراگ: ساعت نجومی پراگ به شکوه سابق خود باز می شود

به گزارش مجله حیات، ساعت نجومی پراگ، متعلق به قرون وسطی و سومین ساعت قدیمی دنیا پس از ماه ها تعمیرات برای بازدید عموم باز می گردد.

تور پراگ: ساعت نجومی پراگ به شکوه سابق خود باز می شود

با ما سفر کنید و با تور پراگ از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

حدود نه ماه است که گردشگران در پراگ، مرکز افسانه ای جمهوری چک، نمی توانند ساعت نجومی پراگ، محبوب ترین جاذبه گردشگری این شهر را ببینند، زیرا روی آن کاملا پوشانده شده بود. اما، پس از یک برنامه گسترده بازسازی و تعمیرات، این ساعت که قدمت آن به سال 1410 برمی گردد، در حال حاضر به شکوه سابق خود بازگشته است.

ماشین آلات اصلی ساعت در سال 1945 در طول قیام پراگ، به وسیله نازی های آلمانی، بسیار آسیب دیده بود. سه سال بعد، ساعت دوباره به کار افتاد، اما از آن پس، طرز کار اصلی با ماشین های الکتریکی جایگزین شدند.

امروز، پس از بازسازی های اخیر، مکانیزم ساعت به حالت اصلی خود بازگردانده شده است. دیگر جزئیات بیشمار ساعت مانند پنجره های کوچک که برای ظاهر شدن 12 حواریون باز می شوند نیز به شکل سابق خود درآمده اند. آن ها از ورق فلز ساخته شده بودند اما هم اکنون مزین به شیشه های رنگی شده اند.

در حالی که ساعت نجومی پراگ هر 10 سال یک بار بازسازی می گردد، اما تعمیراتی با این وسعت از زمان وقوع جنگ جهانی دوم تا به امروز انجام نشده بود.

در حین این برنامه بازسازی، تمام ساختمان ساعت از برج، پایین آمد و قطعات آن به طور کامل از هم جدا شدند. تمام جوشکاری های اشتباه سال های گذشته، رفع و تمامی بخش های ساعت تعمیر شد.

تقویم مدوری که بخش پایینی ساعت واقعی را تزئین می کرد و آخرین روز و سال را نشان می داد با یک کپی نو از نمونه اصلی آن که به وسیله جوزف مانس در سال 1865 درست شده بود، تعویض شد.

کپی قبلی این تقویم از سال 1946 به حدی خراب شده بود که نتوانستند آن را بازسازی نمایند. تقویم اصلی را می توان در موزه ملی پراگ، پیدا کرد.

در حالی که به نظر می رسید اتمام این پروژه بازسازی قرار است همزمان با جشن صدمین سالگرد تاسیس چکسلواکی باشد، باربورا هروبا، سخنگوی وزارت گردشگری شهر پراگ گفت که این همزمانی، اتفاقی است. در عوض، وی گفت که تعمیرات ساعت نجومی، بخشی از بازسازی کلی ساختمان های سالن قدیمی شهر (Old Town Hall buildings) است که در سال 2009 شروع شد.

اخیرا، یک نمایشگاه به نام تولد دوباره برج سالن قدیمی شهر، تعمیرات اخیر به اتمام رسیده برج و ساعت نجومی و بعلاوه مصنوعات تاریخی را در گالری پریسدیوم (Praesidium Gallery) در دومین طبقه سالن قدیمی شهر، به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه تا تاریخ ششم ژانویه برای ورود عموم باز خواهد بود و برای رفتن به این نمایشگاه احتیاج به خرید بلیط نیست.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1233

به "تور پراگ: ساعت نجومی پراگ به شکوه سابق خود باز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور پراگ: ساعت نجومی پراگ به شکوه سابق خود باز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید