سقف بودجه 1401 شهرداری تهران کاهش می یابد؛ رایزنی ها در دقیقه 90

به گزارش مجله حیات، تهران (پانا) - اعضای شورای شهر تهران هنوز به نظر واحدی درخصوص سقف بودجه 1401 شهرداری تهران نرسیده اند اما به گفته برخی از اعضا به نظرمی رسد با رقم پیشنهادی شهرداری (56 هزار و 800 میلیارد تومان) موافقت شود.

سقف بودجه 1401 شهرداری تهران کاهش می یابد؛ رایزنی ها در دقیقه 90

بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1401 شهرداری تهران در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورا با پیشنهاد 56 هزار و 800 میلیاردی شهرداری تهران در بخش درآمدی موافقت کردند اما هنوز مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته نشده و به نظر می آید ممکن است در زمان طرح بخش درآمدی بودجه 1401 در صحن شورا دوباره درخصوص کاهش سقف بودجه پیشنهاد هایی مطرح شود.

برخی اعضای شورای شهر تهران موافق کاهش قابل توجه سقف بودجه بودند. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران یکی از مخالفان رقم پیشنهادی شهرداری است. وی در گفت وگویی اعلام کرد که بررسی های لازم انجام شده و احتمال کاهش سقف بودجه پیشنهادی شهرداری وجود دارد. وی گفته بود: بودجه سال 1400 شهرداری از طریق شورای پنجمی ها حدود 48 هزار میلیارد تومان بسته شده بود و ما مجبور شدیم به دلیل پیش بینی عدم تحقق این بودجه آن را اصلاح کنیم و به حدود 38 هزار میلیارد تومان برسانیم.

چمران ادامه داد: اما متأسفانه همین میزان بودجه هم محقق نشده و 32 هزار میلیارد تومان به تحقق رسیده است و این نشان می دهد که نمی توان بودجه را زیاد افزایش داد. از طرفی از شرایط اقتصادی کشور طی سال آینده نیز چندان معین نیست و به صورت خوش بینانه می توان بودجه را نزدیک به بودجه 1400 در نظر گرفت.

به گفته چمران، بودجه را بالا مصوب کنیم هنر نکرده ایم، فکر می کنم که بودجه 1401 نسبت به آن چیزی که شهردار تهران ارائه کرده با تصمیم شورای شهری ها کاهشی شود البته اصولاً همیشه همین گونه بوده و رقمی که شورای شهر مصوب می کند نسبت به آنچه شهرداری ارائه می دهد کمتر است.

قرار بود بررسی بخش درآمدی بودجه 1401 که در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفته روز یکشنبه در صحن مطرح شود که بررسی لوایح عوارضی در دستور کار قرار گرفت اما احتمال این که در این فاصله توافق تازه ای میان اعضای شورای شهر شکل بگیرد وجود دارد.

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران به پانا گفت: رقم 56 هزار و 800 میلیاردی رقمی است که در کمیسیون تلفیق رأی آورده است و اعضا وحدت نظر 100 درصدی در خصوص آن نداشتند. عده ای به جمع بندی کمیسیون بودجه که رقم 52 هزار میلیاردی بود تأکید داشتند و برخی هم پیشنهاد شهرداری و تعدادی هم رقم کمتر از پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه را برای سال 1401 پیشنهاد دادند.

وی ادامه داد: احتمال اینکه طرفداران کاهش سقف بودجه بتوانند با رایزنی نظر دیگر اعضا را هم با خود همراه کنند شاید هم همان توافق تلفیق در صحن به نتیجه برسد.

امانی تأکید کرد: اکنون کمیسیون های شورا در حال بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه هستند و در این حوزه تغییرات زیادی خواهیم داشت و اولویت های اصلی حمل ونقل، عمران و خدمات شهری هستند که باید با دست باز و فربه دیده شوند و احتمال حذف سایر عناوین وجود دارد.

این عضو شورای شهر تهران یادآور شد که در بودجه 1401 به منطقه ها محروم و کم برخوردار شهر تهران توجه ویژه ای شده و پروژه های محله محور اعتبار خوبی گرفته اند.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران اما معتقد است احتمال کاهش سقف بودجه 1401 شهرداری کم است. وی به پانا گفت که نظرات در خصوص بودجه 1401 فرق دارد اما با توجه به فضای کلی شورا بعید است سقف بودجه کاهش پیدا کند، هرچند که نگاه های متفاوتی در این حوزه وجود دارد.

سه شنبه هفته گذشته در کمیسیون تلفیق شورای شهر تهران سه دیدگاه کاهش سقف بودجه تا 42 هزار میلیارد، کاهش سقف تا 52 هزار میلیارد و پذیرش سقف بودجه پیشنهادی مطرح شد که پس از بررسی های اعضا به رقم پیشنهادی شهرداری رأی دادند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1181

به "سقف بودجه 1401 شهرداری تهران کاهش می یابد؛ رایزنی ها در دقیقه 90" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقف بودجه 1401 شهرداری تهران کاهش می یابد؛ رایزنی ها در دقیقه 90"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید