سند ملی بیماری های نادر ایران تصویب شد

به گزارش مجله حیات، تهران (پانا) - سند ملی بیماری های نادر که با همکاری بنیاد بیماری های نادر ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران تهیه شده بود، به تصویب رسید.

سند ملی بیماری های نادر ایران تصویب شد

سند ملی بیماری های نادر که چندی پیش با همکاری بنیاد بیماری های نادر ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهیه و با حضور اندیشمندان، فرهیختگان و متخصصین برجسته داخلی و خارجی تدوین شده بود، پس از آنالیز شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت، به ریاست وزیر بهداشت به تصویب رسید.

این سند پس از تدوین با پیگیری ها و مکاتبات مجدانه محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و بیش از 70 نفر از نمایندگان مجلس با وزارت بهداشت به تصویب رسید.

در ابتدا این سند با دستور وزیر بهداشت به معاونت درمان و رئیس مرکز امور بیماری های وزارت بهداشت ابلاغ شد و نهایتاً توسط بنیاد بیماری های نادر و دانشگاه تهران تهیه و تدوین و در وزارت بهداشت تصویب شد.

چشم انداز اصلی این سند پیشگیری از تولد نوزادان مبتلا به بیماری های نادر و برطرف مسائل دارویی و درمانی بیماران نادر کشور است.

حمیدرضا ادراکی مدیرعامل بنیاد بیماری های نادر ایران، تصویب این سند راهبردی را گامی بلند در جهت برطرف مسائل دارویی و درمانی و تسکین آلام بیماران مهجور نادر دانست، که با دستور رئیس جمهور، این سند ملی به سایر وزارتخانه ها، سازمان ها و ارگان ها جهت برطرف مسائل آموزشی، فرهنگی و اجتماعی بیماران نادر ایران نیز ابلاغ می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 582

به "سند ملی بیماری های نادر ایران تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند ملی بیماری های نادر ایران تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید