شیر خشک گران می گردد؟

به گزارش مجله حیات، به گزارش خبرنگاران، هانی تحویل زاده با بیان اینکه بخشی از مواد اولیه فراوری شیر خشک نوزاد در گمرک به جای مانده و هنوز ترخیص نشده است، گفت: وزارت صمت شیر خشک نوزاد را به اسم غذا در نظر گرفته ولی وزارت بهداشت آن را دارو می داند. همین باعث شده که وزارت صمت شیر خشک را از گروه کالایی یک خارج کند.

شیر خشک گران می گردد؟

وی ادامه داد: اخیرا نامه ای از وزارت بهداشت به وزارت صمت در این راستا فرستاده شده که این کالا به اسم دارو در نظر گرفته گردد. امیدواریم که با این نامه وزارت صمت شیر خشک را در گروه کالایی یک قرار دهد و با تخصیص ارز ترجیحی، ترخیص زودتر انجام گردد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با بیان اینکه هنوز 500 تن مواد اولیه شیر خشک در گمرک مانده و ترخیص نشده، گفت: علت عدم ترخیص این مواد از گمرک به علت تغییر گروه کالایی و پرداخت مابه التفاوت بسیار زیاد است. به همین جهت وارد کننده منتظر است که این کالا در اولویت تخصیص ارز قرار گیرد.

به گفته وی اگر قرار است شیرخشک نوزاد در گروه کالایی دو باشد بایستی قیمت گذاری هم آزاد گردد.

وی توضیح داد: تا یکی دوماه دیگر این مواد در صورت عدم ترخیص فاسد خواهند شد با این وجود اما همچنان میان دو وزارتخانه بهداشت و صمت پاس کاری صورت می گیرد.

تحویل زاده در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است شیرخشک در ماه های آینده با افزایش قیمت روبرو گردد، گفت: اگر شیر خشک در گروه کالایی یک قرار گیرد و ترخیص گردد افزایش قیمتی نخواهیم داشت اما اگر در گروه کالایی دو باشد قیمت شیر خشک نوزاد 2.5 برابر خواهد شد.

منبع: ایسنا

مهم ترین اخبار بازارهای مختلف را در صفحه بازار خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 966

به "شیر خشک گران می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیر خشک گران می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید