قیمت های نو خودرو این هفته اعلام می گردد؟

به گزارش مجله حیات، شنیده ها حکایت از آن دارد که این هفته موضوع قیمت کارخانه ای خودرو ها مشخص تکلیف شده و قیمت های نو براساس دستورالعمل شورای رقابت به وسیله شرکت های خودروساز اعلام خواهد شد.

قیمت های نو خودرو این هفته اعلام می گردد؟

به گزارش تسنیم، اواخر اسفند ماه سال گذشته بود که تغییر قیمت کارخانه ای خودرو ها در سال 1401 بسته شده و سپهر دادجوی توکلی مدیر روابط عمومی شورای رقابت خاطرنشان کرد امیدواریم در فروردین ماه 1402 شاهد ابلاغ جزییات دستورالعمل به نهاد های متولی ابلاغ قیمت خودرو باشیم.

البته شنیده ها هم حکایت از آن دارد که این هفته موضوع قیمت کارخانه ای خودرو ها معین تکلیف شده و قیمت های تازه براساس دستورالعمل شورای رقابت به وسیله شرکت های خودروساز اعلام خواهد شد.

در همین ارتباط مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت با اشاره به اینکه برای سال 1402 قیمت کارخانه ای برخی خودرو های داخلی افزایش می یابد، اما ممکن است در خصوص برخی خودرو ها این افزایش قیمت کمتر و در برخی دیگر این افزایش قیمت بیشتر باشد، تأکید نموده بود: افزایش 30 تا 70 درصدی قیمت خودرو نزدیک به واقعیت است، اما واقعی نیست، در واقع براساس جلساتی که تشکیل شده این نتیجه حاصل شده که خودرو ها 30 تا 70 درصد افزایش قیمت داشته باشند، اما در برخی خودرو ها این عدد می تواند کمتر از 30 درصد و در برخی از خودرو ها نیز می تواند بیشتر از 70 درصد باشد لذا در واقع میانگین افزایش قیمت می تواند درست باشد، اما دقیق نیست.

دادجوی توکلی در ادامه داده است: هیچ عددی را شورای رقابت درباره افزایش قیمت خودرو تایید نمی نماید در حقیقت باید همه فرمول ها و داده ها آنالیز گردد و با در نظر گرفتن بقیه جوانب افزایش قیمت کارخانه ای خودرو ها اعلام گردد؛ شورای رقابت این انتظار را دارد که با یاری به واقعی کردن قیمت فروش محصولات خودرویی از درب کارخانه، به افزایش فراوری این محصول و برطرف بهانه زیان دهی یاری کند تا شاهد افزایش عرضه باشیم.

وی با اعلام اینکه افزایش قیمت خودرو در دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری مستتر است، اضافه کرد: بر اساس فرمول کاست پلاس، کارخانه هزینه تمام شده را به علاوه یک سود عادله اعلام می نماید و با افزایش عرضه کالا منجر به تعادل بازار و برطرف دلالی می گردد و در نتیجه قیمت های کاذب از میان رفته و به صورت کلی قیمت ها کاهش می یابد.

منبع: فرارو
انتشار: 15 فروردین 1402 بروزرسانی: 15 فروردین 1402 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1400

به "قیمت های نو خودرو این هفته اعلام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت های نو خودرو این هفته اعلام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید