مردم منتظر ارزانی مرغ باشند؟ ، برنامه دولت برای تنظیم بازار مرغ

به گزارش مجله حیات، روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد؛ دو هفته ای است که در عرضه گوشت مرغ گرم کم شده است و به همین دلیل توزیع مرغ منجمد دولتی با قیمت 45 هزار تومان در دستور کار قرار گرفته است. دو هفته ای دیگر تولیدات نو وارد بازار می گردد و قیمت های روند کاهشی خواهند داشت.

مردم منتظر ارزانی مرغ باشند؟ ، برنامه دولت برای تنظیم بازار مرغ

خبرنگاران- خدیجه نوروزی: بر اساس مشاهدات میدانی هر کیلوگرم مرغ در ماه مبارک رمضان در محدود 80 تا 91 هزار تومان در سطح خرده فروشی های شهر به فروش می رسد در حالی قیمت مصوب مرغ 63 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است. فروش با این قیمت ها در حالی است که عرضه مرغ گرم در مغازه ها نیز محدود شده است. همین موضوع موجب شده تا وزارت جهاد کشاورزی عرضه مرغ منجمد دولتی در بازار با قیمت 45 هزار تومان را در دستور کار قرار دهد.

محمدرضا سارولر روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: دو هفته ای است که در عرضه گوشت مرغ گرم کم شده است و به همین دلیل توزیع مرغ منجمد دولتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: عرضه کم به دلیل کاهش جوجه ریزی کمی است که سال گذشته صورت گرفت اما بعد از دو هفته فراوریات وارد بازار می گردد و در این مدت سعی داریم با عرضه نامحدود مرغ منجمد با قیمت 45 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم بازار را تنظیم قیمت کنیم. این مرغ ها 4 ماه پیش کشتار شدند گرچه مرغ منجمد یک سال اعتبار دارد و قابل استفاده است.

طبق گفته سارولر، قیمت مرغ گرم کیلویی 63 هزار تومان است و فروش بالاتر از این قیمت تخلف است.

چند روز قبل هم عضو کمیسیون مالی مجلس در گفت و گو با خبرنگاران از احتمال افزایش قیمت مرغ به دلیل کاهش جوجه ریزی اطلاع داد.

وی گفت: بعضی حوزه های فراوریی ما با مسائل بسیاری روبرو شده اند که از جمله آن می توان به دامداران اشاره نمود. کاهش فراوری و کاهش جوجه ریزی در مرغداری ها در این بخش موجب افزایش شدید قیمت آن می گردد که اگر اقدامی برای واردات نگردد موجب افزایش شدید قیمت مرغ می گردد.

  • دولت ها فقط می خواهند نفت بفروشند | خدا کند دولت به فراوری توجه کند | احتمال افزایش قیمت مرغ

در ادامه به قیمت گوشت گرم مرغ در بعضی سطح خرده فروشی های شهر اشاره می کنیم:

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1403

به "مردم منتظر ارزانی مرغ باشند؟ ، برنامه دولت برای تنظیم بازار مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم منتظر ارزانی مرغ باشند؟ ، برنامه دولت برای تنظیم بازار مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید