راهنمای خرید آسیاب چکشی

به گزارش مجله حیات، آسیاب چکشی یکی از انواع آسیاب های صنعتی پرکاربرد در دامپروری ها است. این آسیاب از چند چکش کوچک تشکیل شده است و بر پایه انرژی جنبشی کار می کند. چکش ها با ضربه زدن های پی در پی مواد را به ذرات کوچک تر تقسیم می کنند. تولید کنندگان آسیاب چکشی این دستگاه را به دو صورت تولید و به بازار عرضه می کنند. یکی از حالت ها دستگاه آسیاب چکشی یک طبله با شفت عمودی یا افقی چرخشی است. و در حالت دوم نیز یک طبله است که چند چکش بر روی آن نصب شده است.

راهنمای خرید آسیاب چکشی

اگر قصد خرید آسیاب چکشی را دارید همینجا بمانید تا اطلاعات مهمی در مورد این دستگاه خردکن صنعتی کسب کنید.

آسیاب چکشی چیست و چه کاربردهایی دارد

همانطوری که ذکر کردیم آسیاب چکشی یک دستگاه خرد کن است که از طریق انرژی جنبشی مواد را به ذرات کوچک تر تقسیم می کند. هرچند که این دستگاه کاربرد های گسترده ای دارد اما عمده ترین آن تهیه خوراک دام طیور است.

به طور کلی دو دسته خوراک دام وجود دارد یکی غلات است و دیگری مکمل ها که شامل روغن و ویتأمین ها هستند. تولید کنندگان آسیاب چکشی این دستگاه را با هدف ریز کردن دانه های غلات به کوچک ترین میزان ممکن ساخته اند.

آسیاب چکشی چه طور کار می کند؟

نحوه کار آسیاب چکشی بسیار ساده است. در واقع این دستگاه دارای مکانیزیمی دَوَرانی یا چرخشی است. چکش ها به دو شکل ثابت و متحرک در دستگاه قرار داده می شوند. فاصله چکش ها از صفحه توری دستگاه 2 الی 5 میلی متر است. سرعت چرخش چکش های آسیاب قابل کنترل است. بنابراین می توان با کم و زیاد کردن سرعت میزان ذرات را معین کرد.

قطعات آسیاب چکشی

چکش ها و توری دو بخش اصلی آسیاب هستند. توجه به این دو بخش در هنگام خرید و فروش دستگاه آسیاب چکشی حائز اهمیت است. دلیل این امر تأثیری است که چکش و توری بر کیفیت مواد خروجی می گذارند. اگر می خواهید با این دو قطعه بیشتر آشنا شوید، مطلب بعدی را حتماً بخوانید.

چکش آسیاب چکشی

چنانچه اشاره کردیم در میان قطعات آسیاب چکشی، چکش ها مهم ترین هستند. نقش و کاربرد این قطعه در دستگاه های خردکن باعث می شود که زودتر در معرض فرسودگی و استهلاک قرار بگیرد. از این رو تولید کنندگان آسیاب چکشی توجه به ویژه ای به این بخش از دستگاه دارند. در واقع طرح های مختلف چکش ها، تعداد چکش، نحوه قرارگیری آن ها در دستگاه و دقت چکش ها موارد مهم تأثیرگذار بر کیفیت مواد خروجی هستند. برای مثال چکش ها با دو چینش الگوی سبک و الگوی سنگین در کنار هم قرار می گیرند که هر کدام مواد را به شکل متفاوتی خرد می کنند.

  • در الگوی سبک تعداد چکش ها در دستگاه کمتر هستند. از این رو دستگاه دانه ها را به ذرات درشت تری تقسیم می کند. همچنین در این حالت دستگاه با بیشترین ظرفیت قابل استفاده است.
  • در الگوی سنگین تعداد چکش ها بیشتر است. این حالت مواد را به ذرات بسیار ریز و به صورت نرم از دستگاه خارج می کند. در چنین حالتی ظرفیت دستگاه کم می شود.

توری

توری نیز یکی از قطعات آسیاب چکشی است. این قطعه که صفحه توری نام دارد مواد را به دو بخش تقسیم می کند. یکی مواد در حال گردش در محفظه و دوم موادی که وارد توری می شوند و باید به چرخه آسیاب برگردند. برای افزایش ظرفیت آسیاب چکشی بهترین کار این است که درصد مساحت حفره ها را بیشتر کنید. هرچه حفره ها به هم نزدیک باشند، ظرفیت دستگاه افزایش می یابد. نکته مهم این که موارد فوق را باید با توجه به نوع خوراکی که در دستگاه قرار می دهید، اِعمال کنید. مورد مهم دیگر این است که اگر قصد دارید از حداکثر ظرفیت آسیاب بهره بگیرید باید چکش ها و توری را در فاصله 12 الی 14 میلی متر از هم قرار دهید.

انواع آسیاب چکشی

آسیاب چکشی مصارف مختلفی دارد که مهم ترین آن کاربرد در خط تولید خوراک دام است. تولید کنندگان آسیاب چکشی علاوه بر آسیاب چکشی تولید خوراک دام نوع دیگری با نام آسیاب چکشی عطاری نیز تولید و عرضه کرده اند.

آسیاب چکشی مناسب فروشگاه عطاری

در میان مدل های پر فروش دستگاه آسیاب چکشی، آسیاب چکشی عطاری مهم ترین آنهاست. این دستگاه خردکن علاوه بر عطاری در قنادی ها، مرغداری ها و برخی از کسب و کار های کوچک خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه مذکور خود به دو نوع آسیاب رومیزی عطاری و آسیاب عطاری نیمه صنعتی تقسیم می شود.

1- آسیاب رومیزی شامل آسیاب های گهواره ای و مینی

2- آسیاب نیمه صنعتی شامل آسیاب چکشی و شمشیری

هرکدام از این آسیاب ها کاربرد های مختص به خود را دارند. همچنین ظرفیت هر دستگاه فرق دارد. به عنوان یک راهنمای خرید آسیاب چکشی به شما توصیه می کنیم که قبل از خرید آسیاب چکشی حتماً معین کنید که قصد آسیاب کردن چه موادی با چه میزان را دارید. همچنین با در نظر گرفتن نوع برق مصرفی خود دستگاه مناسب را انتخاب کنید تا خریدی هوشمندانه و به صرفه داشته باشید.

قیمت آسیاب چکشی

انواع دستگاه آسیاب چکشی با توجه به مصارف گسترده ای که دارد فرق دارد. موارد مختلفی مثل میزان، ظرفیت و نوع دستگاه بر قیمت دستگاه آسیاب خوراک دام یا قیمت دستگاه چکشی عطاری تأثیر مستقیم دارد.

همچنین شرایط بازار و میزان عرضه و تقاضا دو عامل مهم و تأثیر گذار بر قیمت فروش دستگاه آسیاب چکشی هستند. جهت استعلام قیمت می توانید به سایت فروش آسیاب چکشی مراجعه و لیست قیمت انواع دستگاه ها را مشاهده کنید. سپس مورد مناسب را با توجه به نیاز و بودجه خود انتخاب و خریداری نمایید.

کنندگی فروش دستگاه آسیاب چکشی

یکی از روش های خرید آسیاب چکشی یا هر نوع آسیاب صنعتی و نیمه صنعتی دیگر خرید از کنندگی های فروش دستگاه آسیاب چکشی است. در چنین شرایطی علاوه بر اینکه می توانید دستگاه مورد نظر را با قیمت مناسب تر خریداری کنید؛ بلکه از خدمات پس از فروش محصول نیز بهره مند خواهید شد. همچنین شما می توانید با مراجعه به جویشگر این دستگاه را با قیمت مناسب و ارزان تر از بازار خریداری نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد آسیاب چکشی که یکی از انواع آسیاب های صنعتی است صحبت کردیم. آسیاب های چکشی با مکانیزیمی ساده قادر به ریز کردن غلات هستند. انواع مختلفی از آسیاب چکشی وجود دارد که یکی از آن ها آسیاب چکشی مناسب فروشگاه عطاری است. این نوع آسیاب در عطاری ها، قنادی ها و برخی مشاغل خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 11 آبان 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1333

به "راهنمای خرید آسیاب چکشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید آسیاب چکشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید