مظنه خرید سینمای خانگی؛ خلق تجربه جذاب فیلم دیدن

به گزارش مجله حیات، هدف از خرید سینمای خانگی خلق صدایی با کیفیت متفاوت در فیلم و موسیقی است. پس نخستین نکته این است که بدانید این سیستم را برای چه کاربردی خریداری می کنید. اگر قصد شما استفاده از سینمای خانگی برای تماشای فیلم است، باید سیستمی تهیه کنید که دارای کانال مرکزی، بلندگوها و ساب ووفر باشد. اما برای موسیقی، خرید بلندگوهای برجی با کیفیت بالا کافی است. اگرچه برای گوش دادن به موسیقی جاز، توصیه می گردد ساب ووفر را در لیست خرید قرار دهید.

مظنه خرید سینمای خانگی؛ خلق تجربه جذاب فیلم دیدن

محیط را در نظر بگیرید

موضوع دیگر که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید، محیطی است که می خواهید سینمای خانگی را در آن قرار دهید. اگر می خواهید آن را در یک اتاق کوچک قرار دهید، خرید یک ساب ووفر کوچک و گیرنده استاندارد باید به اندازه کافی خوب باشد. اگر فضایی عظیم تر را مدنظر دارید، باید بلندگوهای با برد کامل به همراه یک تقویت کننده صوتی خریداری کنید چرا که یک گیرنده کافی نخواهد بود.

بلندگوی زیاد هم خوب نیست

یک سیستم سینمای خانگی با کیفیت خوب معمولاً دارای پنج بلندگو - مرکزی، چپ و راست و دو بلندگوی فراگیر است. اگر قصد خرید بلندگوی اضافی دارید، حتما از فروشنده بخواهید که یک نسخه نمایشی از بلندگوها را برای شما آماده کند تا بتوانید صدای حاصل از آن را بشنوید. شاید از خرید آن منصرف شدید. به خاطر داشته باشید که خرید بلندگو به صورت آنلاین ایده خوبی نیست مگر اینکه آن را در فروشگاه امتحان نموده باشید.

سیستم صدای فراگیر چیست؟

اگر به پخش صدای با کیفیت بالا در هنگام تماشای فیلم حساس هستید، سیستم صدای فراگیر انتخاب خوبی است. سیستم صدای فراگیر که صداهای زیر صد هرتز را پخش می نماید، به شما این امکان را می دهد تا صداها را همان گونه که هستند، بشنوید. این سیستم مخاطب را در بین صداها محبوس و حس ورود به صحنه ها را در فرد ایجاد می نماید.

حواس تان به تعداد کانال ها باشد

تعداد کانال های پخش صدا تاثیر بالایی بر کیفیت صدای دریافتی دارد. تعداد کانال های بیشتر این امکان را می دهد تا تمام صداهای موجود را به خوبی و با کیفیت بالا دریافت کنید. بنابراین در هنگام خرید به این نکته توجه کنید که تعداد کانال ها از 4 کانال بیشتر باشد. همچنین کانالی جداگانه جهت فراوری صدای بم در سیستم تعبیه شده باشد.

سبک تر بخرید اما با کیفیت

اگر بودجه محدودی برای خرید دارید، سعی کنید به جای خرید یک سینمای خانگی مفصل از یک برند متفرقه، یک سیستم جمع و جور اما مناسب را از برندی نام آشنا انتخاب کنید. نکته دیگر اینکه، اگر چه بیشتر سینماهای خانگی به تمام برندهای تلویزیون نصب می شوند اما همواره خرید دو محصول از یک برند، به شما کیفیت، هماهنگی و زیبایی بیشتری می دهد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 529

به "مظنه خرید سینمای خانگی؛ خلق تجربه جذاب فیلم دیدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مظنه خرید سینمای خانگی؛ خلق تجربه جذاب فیلم دیدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید