مقام آمریکایی: واشنگتن و تهران در گفت و گوهای وین هدفی مشترک مشخص نموده اند

به گزارش مجله حیات، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره مذاکرات وین می گوید که واشنگتن و تهران هدفی مشترک معین نموده اند و آن پایبندی متقابل به برنامه جامع اقدام مشترک است.

مقام آمریکایی: واشنگتن و تهران در گفت و گوهای وین هدفی مشترک مشخص نموده اند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، شامگاه امروز (دوشنبه)، در گفت و گو با شبکه آمریکایی الحره اطلاع داد که گفت و گوها در وین ادامه دارد و آمریکا و ایران یک هدف مشترک معین نموده اند و آن پایبندی متقابل به طرح جامع اقدام مشترک بوده است.

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش گردد، در این خصوص گفت: ما به صورت سازنده برای تحقق این هدف وارد یک فرایند دیپلماتیک شده ایم.

وی در ادامه اضافه نمود که طی دو هفته گذشته، هیأت آمریکایی به ریاست رابرت اقتصادی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در حال یافتن روینمودهای ملموسی برداشتن گام هایی است که ایران و آمریکا باید برای بازگشت به پایبندی مشترک آن را انجام دهند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: بحث و گفت و گوهای پی در پی، فراگیر و حساب شده هستند اگرچه [این بحث ها] به صورت مستقیم نیست. ما با هیأت های حاضر گفتگو داشتیم. کارشکنی صورت نگرفته است؛ اما پیش بینی نداشتیم که این فرایند آسان یا سریع باشد.

این مقام آمریکا پیش بینی کرد که هیأت ها این هفته برای انجام رایزنی به کشورهایشان بازگردند؛ با این حال، او به زمان بازگشت اشاره ای نکرد.

رایزنی های هیأت های مذاکره کننده ایران و گروه 1+4 در وین امروز (یکشنبه) نیز در فرمت ها و سطوح مختلف ادامه می یابد. همچنین کارگروه های کارشناسی به بحث و گفت وگو در مورد دو حوزه برطرف تحریم ها و مسائل هسته ای ادامه می دهند.

نشست کمیسیون مشترک برجام بعدازظهر روز شنبه هفته جاری در سطح معاونان با حضور هیأت های ایران و گروه 1+4 در گرندهتل وین برگزار گردید.حاضران در این نشست به آنالیز فرایند گفت وگوها در روزهای گذشته پرداخته و گزارش گروه های کارشناسی در مورد حوزه های تحریم و هسته ای را دریافت کردند.

در این نشست مقرر شد گفت وگوهای دو و چندجانبه و همچنین رایزنی های فنی در روزهای آینده ادامه یابد و در صورت احتیاج کمیسیون مشترک بار دیگر تشکیل جلسه دهد.

اتحادیه اروپا نیز، امشب، ضمن اعلام اینکه مذاکرات فردا (سه شنبه) ادامه خواهد یافت، گفت که شرکت کنندگان در این مذاکرات از پیشرفت در زمینه بازگشت احتاقتصادی آمریکا و ایران و انطباق کامل به توافق هسته ای سال 2015 اطلاع داده اند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 777

به "مقام آمریکایی: واشنگتن و تهران در گفت و گوهای وین هدفی مشترک مشخص نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام آمریکایی: واشنگتن و تهران در گفت و گوهای وین هدفی مشترک مشخص نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید