تروئیکای اروپایی: کلید زدن مکانیسم ماشه از روی حسن نیت بود!

به گزارش مجله حیات، ایرنا نوشت: سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و المان با صدور بیانیه ای در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهان تداوم راستی آزمایی فعالیت های هسته ای ایران شدند.

تروئیکای اروپایی: کلید زدن مکانیسم ماشه از روی حسن نیت بود!

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

در این بیانیه مشترک که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شده آمده است: ما از آژانس انرژی اتمی بابت انجام مأموریت خود در زمینه راستی آزمایی اجرای برجام توسط ایران با بی طرفی و حرفه ای گری تقدیر می کنیم. ما به عنوان مشارکت کننده در برجام حمایت و تعهدمان را برای همکاری در جهت حفظ و اجرای کامل این توافق مورد تاکید قرار می دهیم.

این بیانیه می افزاید: ما به شدت از نقض تعهدات هسته ای توسط ایران که تبعات جدی و برگشت ناپذیر اشاعه ای داشته نگران هستیم.

سه کشور اروپایی عضو برجام مدعی شدند که اقدام آنها برای فعال کردن سازوکار موسوم به حل و فصل اختلافات در برجام از روی حسن نیت و به امید یافتن راهی دیپلماتیک جهت حرکت رو به جلو، در عین حفظ توافق برجام است.

کشورهای اروپایی خاطرنشان کردند که این تصمیم به معنای قدم گذاشتن در جهت اتوماتیکِ منتهی به شورای امنیت سازمان ملل نبود.

آنها بدون اشاره به تعلل در اجرای تعهدات در برجام عنوان کردند؛ ما ایران را به تعامل سازنده در این خصوص طی رایزنی های جدی با ما و طرف های باقی مانده در بجام ترغیب می کنیم.

تروئیکای اروپایی از خروج آمریکا از برجام ابراز تأسف و تصریح کردند؛ ما در ابراز تأسف و نگرانی در مورد خروج آمریکا از برجام و من جمله عدم تمدید معافیت های تحریمی مربوط به پروژه های منع اشاعه که از بخش های کلیدی برجام بوده و به تأیید قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت رسیده همیشه صراحت داشته ایم.

آنها ادعا کردند که در کسوت تروئیکای اروپاِ، برطرف تحریم ها به نحو پیش بینی شده در برجام را ادامه داده و با عملیاتی کردن کامل اینستکس کوشش هایی اضافه برای تسهیل تجارت مشروع با ایران انجام داده اند.

طرف های اروپایی برجام در سرانجام بار دیگر از آژانس بین المللی انرژی اتمی بابت صدور گزارش فصلی خود در مورد اجرای برجام توسط ایران تقدیر کردند.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی دیروز دوشنبه نشست فصلی خود را در شهر وین شروع کرد و تا آدینه ادامه خواهد داشت.

گزارش سالانه سال 2019، گزارش همکاری های فنی سال 2019، نظارت و راستی آزمایی در جمهوری اسلامی ایران با توجه به قطعنامه 2231 سال 2015 شورای امنیت سازمان ملل، گزارش اجرای پادمان ها در سال 2019 از جمله مباحث نشست این دوره خواهند بود.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 225

به "تروئیکای اروپایی: کلید زدن مکانیسم ماشه از روی حسن نیت بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تروئیکای اروپایی: کلید زدن مکانیسم ماشه از روی حسن نیت بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید