مقایسه رنو کپچر با پژو 2008 و رنو داستر و سانگ یانگ تیوولی

به گزارش مجله حیات، بازار کراس اوورها و مینی کراس اوورها در ایران همیشه داغ و پر از رقیب بوده است. همین که خودرویی چون رنو کپچر وارد این بازار شود، رقیبانی سنتی و مدرن صف خواهند کشید تا بازار را از آنِ خودشان کنند. اما رقبای کپچر کدام خودروها هستند؟ قاعدتاً باید در کلاس کراس اوورها و مینی کراس اوورها دنبال رقیب برای کپچر بگردیم. بنابراین در این مطلب از بلاگ خبرنگاران به مقایسه رنو کپچر با پژو 2008 و رنو داستر و سانگ یانگ تیوولی می پردازیم و نقاط قوت و ضعف هر خودرو در برابر کپچر را بررسی می کنیم.

مقایسه رنو کپچر با پژو 2008 و رنو داستر و سانگ یانگ تیوولی

مقایسه رنو کپچر با رنو داستر

اولین مقایسه را ظاهراً یک مقایسه خانوادگی باید دانست؛ مقایسه رنو کپچر با رنو داستر. با این حال، نکته اصلی این جاست که رنو داستر را نسخه داچیا یا اقتصادی رنو می دانند که با مشارکت رومانی تولید شده است. اما کپچر کاملاً فرانسوی است. از نظر قیمتی، البته تفاوت چندانی بین قیمت بازار آزاد هر دو خودرو وجود ندارد. هرچند رنو کپچر قیمت بالاتری دارد.

کپچر را مناسب شهر می دانند و داستر را مناسب رانندگی آفرود یا خارج از جاده طبقه بندی می کنند. طراحی داستر خسته کننده و ساده است، اما طراحی کپچر کاملاً چشم نواز، اسپرت، به روز و محترم از آب در آمده است.

با مقایسه رنو کپچر با رنو داستر درمی یابیم که مصرف سوخت کپچر نیز بهتر است. با این که حجم موتور کپچر کم تر از داستر است، اما تفاوت معناداری در قدرت تولید شده توسط این دو وجود ندارد. امکانات غیرفنی کپچر هم طبق اعلام کارخانه، بهتر از داستر است. در کل رنو کپچر را، خودرویی با کیفیت تر و شهری تر و محترم تر باید بدانیم.

مقایسه رنو کپچر با پژو 2008

در مرحله دوم، به سراغ مقایسه رنو کپچر با پژو 2008 می رویم. دیگر کراس اوورهای رایج در بازار ایران، پژو 2008 است که توسط ایران خودرو عرضه می شود.

شکل و شمایل ظاهری کپچر، به واسطه دو رنگ بودنش قدرت انتخاب مشتری را بیش تر می کند و حالتی چشم نوازتر به آن می بخشد. قدرت و شتاب کپچر از پژو 2008 کم تر است.

در کل، با مقایسه رنو کپچر با پژو 2008 متوجه می شویم که پژو قدرت مانور و فرمان پذیری قابل قبولی دارد و از این نظر جزو بهترین های بازار است. مصرف سوخت کم، ابعاد مناسب و سواری دریافت 2008 نیز در سطحی بهتر از کپچر قرار گرفته است. از نظر طراحی داخل کابین نیز وضع پژو 2008 بهتر و جوان پسندتر است.

مقایسه رنو کپچر با سانگ یانگ تیوولی

این دو کراس اوور، هر دو زیبا و به روز هستند و البته هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را هم دارند. در مدل سانگ یانگ تیوولی، خطوط زاویه دار و نوع طراحی و ترکیب باقی بخش های جلویی خودرو، ظاهر آن را جدی تر و کلاسیک تر از کپچر ساخته است.

با مقایسه کپچر با سانگ یاتگ تیوولی باید گفت که در طراحی بیرونی، سانگ یانگ تیوولی بیش تر شبیه مستطیل و کپچر شبیه تر به تخم مرغ است. البته برای گروهی، سقف و آینه های با رنگ متفاوت و طراحی خاص سپر و زیر درها، این خودرو را خوشایندتر از سانگ یانگ جدی و عبوس کرده است.

از نظر طراحی داخل کابین نیز می توان برتری را از آن تیوولی دانست. البته کپچر نیز سادگی و ظرافت خاص خودش را دارد ولی از نظر لوکس بودن باید حق را به مدل کره ای داد، مخصوصاً از نظر طراحی و چیدمان نمایش گرهای پشت آمپر.

از نظر جادار بودن نیز شرایط دو خودرو مشابه است با این تفاوت که کپچر فضای عقب کم تری برای سرنشینان خود دارد، ولی در صندوق عقب جبران این نقص را کرده و جادارتر به نظر می رسد. آپشن های دو خودرو نیز چندان تفاوت چشم گیری با هم ندارند.

از مقایسه رنو کپچر با تیوولی متوجه می شویم که از نظر ایمنی نیز قطعاً اوضاع به نفع کپچر است با پنج ستاره ایمنی. در حالی که سانگ یانگ چهار ستاره ایمنی دارد.

از نظر کارکرد فنی نیز با این که شرایط ظاهری کپچر ناامیدکننده تر است، اما با توجه به نوع پیشرانه ای که برای آن در نظر گرفته شده و نیز 120 کیلوگرم وزن کم ترش، می تواند قدرت و شتاب بیش تری داشته باشد.

امیدواریم که این مقایسه رنو کپچر با پژو 2008 و رنو داستر و سانگ یانگ تیوولی توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیارتان بگذارد و به سوالات احتاقتصادی شما پاسخ دهد. در صورتی که تجربه رانندگی با هر یک از این خودروها را دارید، تجربه خودتان را با ما در میان بگذارید.

درباره رنو کپچر بیشتر بخوانید:

  • معرفی رنو کپچر و بررسی بازار ایران
  • تجربه رانندگی با رنو کپچر
منبع: دیوار
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 284

به "مقایسه رنو کپچر با پژو 2008 و رنو داستر و سانگ یانگ تیوولی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه رنو کپچر با پژو 2008 و رنو داستر و سانگ یانگ تیوولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید