نقش آموزش های پیش از ازدواج در پیشگیری از طلاق

به گزارش مجله حیات، مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: ارتقاء کیفیت فرآیند مشاوره و توجه به زمینه های نو بروز طلاق در جامعه به کاهش رشد طلاق یاری خواهد نمود.

نقش آموزش های پیش از ازدواج در پیشگیری از طلاق

مهدی مدرسی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در نشست با بعضی مراکز مشاوره منتخب مورد تائید دادگستری و بهزیستی ضمن تبیین و آنالیز سنخ شناسی طلاق گفت: فرآیند های آموزش پیش از ازدواج و ارتقاء کیفیت این آموزش ها که به وسیله دستگاه های اجرایی ارائه می گردد در فرآیند همسر گزینی مورد تاکید است و باید آموزش های پیش از انتخاب همسر، جایگزین آموزش های پیش از ازدواج گردد.

وی نقش آموزشی نهاد خانواده، مدرسه و دانشگاه را در این عرصه بی بدیل دانست و به اصلاح بعضی از فرآیند ها در رویه مشاوره که در حال حاضر اجرا می گردد اشاره نمود و این موضوع را در کاهش روند طلاق موثر بیان نمود.

در این نشست بعلاوه نقطه نظر مسئولان و مشاورین 13 مرکز حاضر در زمینه نحوه عملکرد سامانه کنترل و کاهش طلاق (سامانه تصمیم) مطرح و پیشنهاداتی در زمینه ارائه مدل های اثر بخش روانشناختی، ارتقا کیفیت فرآیند مشاوره و در نهایت مکانیسم علمی و تجربی که افزایش پرونده های منجر به سازگاری را در پی دارد مطرح شد.

خبرنگاران قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 شهریور 1401 بروزرسانی: 26 شهریور 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1311

به "نقش آموزش های پیش از ازدواج در پیشگیری از طلاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش آموزش های پیش از ازدواج در پیشگیری از طلاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید