وزیر بهداشت آلمان: حق با ترامپ است

به گزارش مجله حیات، وزیر بهداشت آلمان اظهار کرد، دونالد ترامپ به درستی به لزوم تغییر در سازمان بهداشت جهانی اشاره دارد اما در عین حال از آمریکا خواست این سازمان را فعلا و تا زمان برطرف بحران شیوع کرونا ویروس و آنالیز اعمال اصلاحات در آن ترک نکند.

وزیر بهداشت آلمان: حق با ترامپ است

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه پولیتیکو، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش تهدید به قطع کامل یاری های اقتصادی کشورش به سازمان بهداشت دنیای و ترک این سازمان کرد، مگر آنکه سازمان بهداشت دنیای استقلالش از چین را بتواند نشان دهد.

در همین حال ینس اسپان، وزیر بهداشت آلمان در گفت وگو با فایننشال تایمز بدون اشاره به نام چین توضیح داد: آمریکا قطعا حق دارد و سازمان بهداشت دنیای باید ساختار مدیریت و نحوه پاسخگویی خود را اصلاح کند.

او ادامه داد: ما باید دقیقا جاهایی را که پول ها صرف می شوند، تعیین کنیم.

با این حال اسپان گفت: وقت فعلی، زمان مناسبی برای تضعیف این نهاد بهداشت و درمان دنیای نیست.

او گفت: در بحبوحه یک بحران و زمانی که شما در حال خاموش کردن آتشی هستید، نمی توانید بیایید درباره اصلاح یگان آتش نشانی حرف بزنید. در درجه نخست ما باید به بحران رسیدگی کنیم و تنها بعد از بحران است که می توانیم درباره سازمان بهداشت دنیای حرف بزنیم.

به گفته وزیر بهداشت آلمان، یاری های آمریکا به سازمان بهداشت دنیای اهمیت حیاتی دارند و او از مشاهده خروج آمریکا از این سازمان بسیار متاسف خواهد شد.

این سیاستمدار آلمانی تاکید نمود: البته آمریکا، آلمان و اروپا می توانند کارهای زیادی را با اتکا به خودشان انجام دهند اما خیلی از کشورهای دنیا هستند که چنین قدرتی را ندارند. آن ها احتیاج به حمایت داشته و باید آن را دریافت نمایند. اگر ویروس ابولا در نقطه دیگری از دنیا شایع گردد، پس از آن ما دیگر نخواهیم توانست آن را کنترل کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 182

به "وزیر بهداشت آلمان: حق با ترامپ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت آلمان: حق با ترامپ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید