ویروس کرونا؛ کتابی برای بچه ها

به گزارش مجله حیات، خبرنگاران/خراسان رضوی ویروس کرونا؛ کتابی برای بچه ها راهنمای جامعی برای بچه ها در شرایط کنونی است که دنیا با ویروس کرونا روبه رو شده است.

ویروس کرونا؛ کتابی برای بچه ها

همه گیری کرونا از جمله پدیده هایی است که این روزها سراسر جهان را با خود درگیر نموده است. این ویروس به تنهایی توانسته بر روی همه جنبه های زندگی بشر تأثیر گذارد. در میانه این همه گیری هنرمندان نیز از این موضوع غافل نمانده اند و در آثار خود به شکل های مختلفی به این پدیده پرداخته اند. در این میان نویسندگان مختلفی در ایران و جهان کتاب هایی با مضامین کرونایی به چاپ رسانده اند که مطالعه آن ها می تواند سرگرمی مناسب در خانه نشینی هایی باشد که این بیماری بر ما تحمیل نموده است. ویروس کرونا؛ کتابی برای بچه ها اطلاعاتی جامع درباره راه های پیشگیری از کرونا، سیستم دفاعی بدن و آنتی بادی ها، علائم این بیماری و آنچه در بیمارستان ها برای درمان بیماری انجام می گردد را به زبان ساده و مناسب برای بچه ها توضیح می دهد. همچنین این کتاب به شرایط روحی اطرافیان در شرایط بیماری می پردازد و راه هایی را برای حفظ ارتباط با دوستان و آشنایان پیشنهاد می دهد.

احسان سیفی، کارشناس اداره کل کتابخانه های خراسان رضوی، در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اهمیت این کتاب، اظهار کرد: کتاب ویروس کرونا؛کتابی برای بچه ها تألیف الیزابت جینر، نیا رابرتز و کیت ویلسون است که در سال 1399 توسط نشر ماهی و در 24 صفحه برای رده سنی بچه ها به چاپ رسیده است. نسخه الکترونیک این اثر به صورت رایگان در توسط فضای مجازی منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است و خانواده ها می توانند به راحتی آن را برای فرزندان خود تهیه نمایند.

وی ادامه داد: این کتاب راهنمای کاملی برای بچه ها در شرایط کنونی است که جهان با ویروس کرونا روبه رو شده است و به بچه ها یاری می نماید تا بهتر با این شرایط روبه رو شوند، زیرا یکی از چالش های خانواده ها در شرایط کنونی سازگار نشدن بچه ها با شرایطی است که کرونا در جهان ایجاد نموده و با این کتاب، خانواده ها می توانند برخورد مناسبی با این مشکل داشته باشند.

سیفی در رابطه با ویژگی های این کتاب بیان کرد: این کتاب سعی نموده با تصویرگری جذاب و ارائه اطلاعات دقیق به بچه ها این نکات را منتقل کند که باید در این شرایط مراقب خود باشند و آرامش و سلامت خود را حفظ نمایند. یکی از نکاتی که در این کتاب به آن به خوبی توجه شده است، مشارکت و همراه شدن بچه ها با داستان کتاب است که این نکته قطعاً در یادگیری و آموختن مطالب کتاب بسیار مفید است و به سوالات بچه ها درباره تغییر نحوه زندگی در دوران پس از شیوع کرونا، پاسخ داده می گردد.

در ابتدای این کتاب آمده است: شاید شما هم این کلمه جدید را شنیده باشید. شاید شنیده باشید که مردم مدام درباره اش حرف می زنند یا اخباری درباره آن به گوشتان خورده باشد. به خاطر همین کلمه است که شما به مدرسه نمی روید، تمام روز در خانه می مانید و نمی توانید دوستانتان را دیدار کنید. احتمالاً عظیم ترهایی که از شما مراقبت می نمایند هم به خاطر همین کلمه در خانه مانده اند. این کلمه چیزی نیست جز کرونا. اما این چیه؟ چرا همه در موردش صحبت می کنن؟...

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 814

به "ویروس کرونا؛ کتابی برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا؛ کتابی برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید