کرونا در اروپا، از درخواست آلمان برای تشکیل ناتوی سلامت اروپایی تا هشدار درباره موج دوم کرونا در انگلیس

به گزارش مجله حیات، در حالی که کارشناسان انگلیسی از لندن درخواست نموده اند که خود را برای وقوع موج دوم کرونا آماده کند، وزیر بهداشت آلمان خواهان تشکیل نوعی ناتوی اروپایی برای مقابله با بحران های سلامت همه گیر مانند کرونا شده است.

کرونا در اروپا، از درخواست آلمان برای تشکیل ناتوی سلامت اروپایی تا هشدار درباره موج دوم کرونا در انگلیس

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب مالی، سیاسی و اجتماعی گسترده تری به بار می آورد.

هشدار درباره عواقب کاهش محدودیت ها در آلمان

جدیدترین اخبار کرونایی از این اتحادیه حاکی از آن است که فرانک اولریش مونتگومری، رئیس انجمن پزشکی آلمانی و معاون رئیس انجمن جهانی پزشکی درباره عواقب کاهش محدودیت های کرونایی هشدار داده و تاکید نمود که با گشایش مرزها و ورود توریسم بار دیگر خطر جدیدی ایجاد می گردد که انسان ها از کشورهای دیگر این ویروس را منتقل نمایند.

دولت آلمان هم اعلام نموده که هیچ عملیاتی برای بازگرداندن آلمانی های مبتلا به کرونا که در تعطیلات به کشورهای خارجی سفر می نمایند وجو نخواهد داشت.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه اعلام نمود که هشدارهای سفر جهانی برای مقابله با شیوع کرونا از 15 ژوئن لغو خواهد شد. این امر ابتدا فقط برای کشورهای اروپایی انجام خواهد شد.

وی تاکید نمود: ما می خواهیم بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که شهفرایندان ما که به مسافرت می فرایند با توجه به شیوع ویروس کرونا در بیشترین امنیت ممکن قرار گیرند.

تداوم کاهش محدودیت ها در انگلیس

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم اعلام نموده که می خواهد محدودیت ها برای غذا خوردن در رستوران ها و عروسی ها در فضاهای باز را کاهش دهد.

هشدار وزیر بهداشت آلمان درباره عواقب کرونایی برگزاری اعتراضات گسترده

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم ضمن ابراز همبستگی با معترضان به نژاد پرستی در شهرهای مختلف آلمان در عین حال درباره خطرات این گونه اعتراضات گسترده با توجه به شیوع کرونا ابراز نگرانی کرد.

مجارستان مرزهای خود با آلمان را باز می نماید

کشور مجارستان هم همه محدودیت های سفر به آلمان که برای مقابله با شیوع کرونا که در ماه مارس اعمال نموده بود را لغو می نماید. این خبر را وزیر امور خارجه مجارستان در پیامی توئیتری اعلام نمود. وی اعلام نمود که شهفرایندان آلمانی از امروز (یکشنبه) می توانند آزادانه به مجارستان سفر نمایند و دیگر قواعد قرنطینه 14 روزه برای آن ها اعمال نخواهد شد.

کوشش آلمان برای برگزاری نشست اتحادیه اروپا- چین در امسال میلادی

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم ابراز امیدواری کرد که با وجود شیوع کرونا نشست اتحادیه اروپا- چین بتواند تا خاتمه امسال میلادی برگزار گردد. وی چین را ابر قدرت آینده و بزرگترین شریک تجاری آلمان ارزیابی نموده و تاکید نمود که با این حال نباید مذاکرات با پکن را تنها به مسائل تجاری و مالی محدود کرد.

دولت آلمان چهارشنبه شب خبر داده بود که نشست اتحادیه اروپا-چین که قرار بود برای اواسط سپتامبر در لایپزیگ برگزار گردد به دلیل شیوع کرونا به تعویق می افتد. در این نشست برای اولین بار باید 27 کشور عضو اتحادیه اروپا با رهبری چین و تحت ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا گرد هم آیند.

هشدار درباره وقوع موج دوم کرونا در انگلیس

پزشکان و دانشمندان مهم انگلیسی هم از دولت انگلیس خواسته اند که فورا این کشور را برای یک موج دوم احتمالی کرونا در زمستان آماده کند. این کارشناسان اعلام نمودند که انگلیس جزو کشورهای با بیشترین میزان مرگ و میر بر اثر کرونا است. به گفته آن ها این بحران به ویژه فقرا و اقلیت های بومی در انگلیس را تحت تاثیر قرار داده است.

گشایش موزه مشهور پرادو در مادرید

موزه پرادو در مادرید که شهرت جهانی دارد هم بعد از یک تعطیلی سه ماهه دوباره بازگشایی می گردد.

استفاده از ماسک در فرودگاه های آلمان اجباری می گردد

هفته نامه اشپیگل هم گزارش داده است که در همه فرودگاه های آلمان استفاده اجباری از ماسک مقرر می گردد. این هفته نامه آلمانی این خبر را با استناد به یک بسته اقدامات تنظیم شده از طرف نهادها و مسئولین فرودگاه ها در آلمان منتشر نموده است.

کرونا در اروپا همچنان جولان داده و قربانی می گیرد

جدیدترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که در اسپانیا تا به حال 288390 نفر به کرونا مبتلا شده و 27135 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 284868 نفر به کرونا مبتلا شده و 40465 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال حدود 234801 نفر به کرونا مبتلا شده و 33846 نفر هم در اثر ابتلابه این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 185696 نفر به کرونا مبتلا شده و 8769 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در فرانسه هم تا به حال 153634 نفر به کرونا مبتلا شده و 29142 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

درخواست آلمان برای ایجاد یک ناتوی سلامت اروپایی

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم در سخنانی اعلام نموده که اروپا به یک مکانیسم بهتر برای بحران های سلامت و بهداشت احتیاج دارد.

وی اضافه نمود: اتحادیه اروپا به عنوان هسته یک ائتلاف برای حمایت متقابل در صورت بروز بحران های بیماری همه گیر به نوعی ناتو برای سلامت احتیاج دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 215

به "کرونا در اروپا، از درخواست آلمان برای تشکیل ناتوی سلامت اروپایی تا هشدار درباره موج دوم کرونا در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از درخواست آلمان برای تشکیل ناتوی سلامت اروپایی تا هشدار درباره موج دوم کرونا در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید