کرونا در اروپا، از گشایش تدریجی مرزها تا تداوم اعتراضات ضدمحدودیت ها در آلمان

به گزارش مجله حیات، بسیاری از کشورهای اروپایی گشودن مرزها برای سفر جهانگرد ها را در دستور کار قرار داده اند.

کرونا در اروپا، از گشایش تدریجی مرزها تا تداوم اعتراضات ضدمحدودیت ها در آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با وجود اینکه کشورهای اروپایی فرایند تدریجی کاهش محدودیت های ضدکرونایی را در پیش گرفته اند، اما این ویروس همچنان در اتحادیه اروپا در حال گسترش است.

ایتالیا مرزهای خود را به روی جهانگرد های اروپایی باز می نماید

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که ایتالیا می خواهد در 3 ژوئن (14 خرداد ماه) مرزهای خود را برای جهانگرد های اروپایی باز کند. این کشور همچنین محدودیت کرونایی را در داخل کاهش می دهد. بر اساس تصمیمات اتخاذشده از روز دوشنبه ساکنان مناطق ایتالیا می توانند در منطقه ای که زندگی می نمایند سفر نمایند، از 3 ژوئن هم اجازه سفر به دیگر مناطق را دارند. همچنین مرزهای ایتالیا به روی جهانگرد های این اتحادیه باز و قرنطینه دوهفته ای مسافران به این کشور لغو خواهد شد.

نگرانی شهفرایندان آلمانی از عواقب شخصی بحران کرونا

نتایج یک نظرسنجی هم نشان می دهد که 88 درصد شهفرایندان آلمانی در بحران کرونا خوش بین و بر این باورند که همه چیز خوب پیش خواهد رفت.

این نظرسنجی که از طرف مؤسسه کنراد آدنایر اجرا شده است نشان می دهد که 69 درصد شهفرایندان بر این عقیده اند که بحران کرونا عواقب شخصی درازمدتی برای آن ها به دنبال خواهد داشت. از بین هر 10 شهفرایند آلمانی هم یک نفر ترس از آینده دارد.

بر اساس این نظرسنجی 76 درصد شهفرایندان آلمانی هم بر این عقیده اند که آلمان بر چالش های این بحران غلبه خواهد نمود، 65 درصد هم گفته اند که در این باره به دولت آلمان اعتماد زیاد و یا خیلی زیاد دارند.

همچنین 71 درصد شهفرایندان آلمانی اقدامات برای کاهش ویروس کرونا را مناسب ارزیابی می نمایند و 11 درصد هم آن را کافی نمی دانند.

آلمان کنترل تب در فرودگاه ها را اقدامی بی فایده دانست

انستیتو رابرت کخ آلمان هم کنترل درجه حرارت بدن افراد در فرودگاه ها را اقدامی بی فایده عنوان نموده است چرا که بسیاری از مبتلایان هیچ گونه علامتی نداشته و با این حال ناقل این ویروس اند.

فرزندان بزرگترین عامل استرس پدران آلمانی در دوران کرونا

همچنین نتایج یک نظرسنجی مؤسسه فورسا نشان می دهد تا قبل از بحران کرونا شغل برای پدرها بزرگترین عامل استرس بود و در دوران بحران کرونا فرزندان جای آن را گرفته اند.

فریدریش مرتس، نامزد صدراعظمی آلمان از حزب دموکرات مسیحی هم اعلام نموده که بعد از بحران کرونا باید همه اقدامات دولتی مورد بازنگری قرار گیرد.

تأثیرات وحشتناک کرونا بر بخش های صنعت آلمان

یک نظرسنجی اتاق صنایع و بازرگانی آلمان (DIHK) هم نشان می دهد که بحران کرونا تأثیرات شدیدی بر برنامه های سرمایه گذاری شرکت های صنعتی خواهد داشت. به گفته رئیس اتاق صنایع و بازرگانی آلمان آمارهای وحشتناکی در این باره وجود دارد.

همچنین بر اساس ارزیابی اقتصاددانان آلمانی صندوق های بازنشستگی در آلمان با شکاف مالی بزرگی روبرو خواهند شد. دلیل آن افزایش شدید دورکاری و بیکاری روزافزون در دوران بحران کرونا است.

همچنین نظرسنجی اتاق صنایع و بازرگانی آلمان نشان می دهد که با وجود اولین اقدامات برای کاهش تدریجی محدودیت های ضدکرونایی اما بسیاری خرده فروشان در این کشور خود را در معرض ورشکستگی می بینند.

آلمان: هیچ الزامی برای تزریق واکسن کرونا وجود نخواهد داشت

رئیس دفتر صدراعظم آلمان هم اعلام نموده است که هیچ گونه الزامی برای تزریق واکسن کرونا بعد از فراوری آن برای شهفرایندان آلمانی وجود نخواهد داشت و هر کسی خودش در این باره تصمیم خواهد گرفت.

وی درباره امکان استفاده از این ابزار ضدکرونایی برای شهفرایندان بین اوایل و اواسط سال آینده میلادی ابراز امیدواری کرد. به گفته این مقام آلمانی بعد از آن زندگی به روال عادی باز خواهد گشت.

رئیس دفتر صدراعظم آلمان مبارزه با ویروس کرونا در کشورش را بسیار پیروز ارزیابی نموده در عین حال عواقب اجتماعی و مالی این بحران را فاجعه بار دانست.

مرزهای آلمان و لوکزامبورگ هم گگردده می گردد

وزارت کشور آلمان انتها کنترل های مرزی با کشور لوکزامبورگ را اعلام نموده است.

کشور پرتغال هم در آستانه مرحله دوم کاهش محدودیت های ضدکرونایی قرار گرفته است. از روز دوشنبه در چارچوب مرحله دوم کاهش تدریجی محدودیت های ضدکرونایی رستوران ها، کافه ها و دیگر تجارت ها در این کشور دوباره باز می گردد. البته قواعد فاصله گذاری و تعداد مشتری ها همچنان باید در این کشور رعایت گردد.

قرنطینه چندروزه در 15 شهر ترکیه

در 15 شهر ترکیه هم به دلیل شیوع ویروس کرونا یک قرنطینه چندروزه از نیمه های شب گذشته اعمال شده است. این محدودیت ها تا 4 روز در این شهرها برقرار خواهد بود.

مرگ یک کودک فرانسوی بر اثر یک بیماری مرموز مرتبط با کرونا

در فرانسه هم یک کودک 9ساله با علائم یک بیماری التهابی که احتمالاً با ویروس کرونا در ارتباط است درگذشته است. این کودک هیچ علائمی از آلودگی به ویروس کرونا را نداشته اما تست کرونایش مثبت اعلام شده است. این کودک بر اثر آسیب مغزی مرتبط با ایست قلبی جان خود را از دست داد. تقریباً 125 کودک در فرانسه با علائم این بیماری شناسایی شده اند که پزشکان از احتمال ارتباط این ویروس با کرونا خبر داده اند. در نیویورک هم تا به حال 3 کودک بر اثر این بیماری مرموز جان خود را از دست داده اند.

تداوم اعتراضات ضد محدودیت های کرونا در آلمان

افرادی ناشناس روز گذشته به نشانه اعتراض علیه محدودیت های ضدکرونایی سنگ قبری نمادین با نوشته های روی آن را جلوی دفتر حوزه انتخابی مرکل در شهر استرالسوند برپا کردند.

به گفته پلیس آلمان روی این سنگ قبر نوشته شده بود آزادی بیان، آزادی رسانه، آزادی حرکت، آزادی تجمع، دموکراسی 2020 2019.

این سنگ با گل های رز و شمع های قبر احاطه شده بود و یک ماسک هم به آن وصل شده بود. تابلوی اعلانات دفتر حوزه انتخابیه مرکل هم با یک شیء تیز خراشیده شده بود. تحقیقات درباره این رخداد در حال اجرا است.

همچنین امروز (شنبه) قرار است اعتراضاتی در آلمان علیه محدودیت های ضدکرونایی برگزار گردد.

انتها بزرگترین عملیات بازگرداندن شهفرایندان اروپایی

چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی هم اعلام نموده است که بزرگترین عملیات تاریخ اتحادیه اروپا برای بازگرداندن شهفرایندان اروپایی به این اتحادیه تقریباً به انتها رسیده است. به گفته وی در 2 ماه گذشته برای بیش از 580 هزار شهفرایند اروپایی که به دلیل محدودیت های کرونایی در خارج از این اتحادیه گیر افتاده بودند بازگشت امن به وطنشان امکان پذیر شده است. تنها 10 هزار شهفرایند اروپایی دیگر منتظر بازگشت هستند.

اولین سفر کاری وزیر امور خارجه آلمان در دوران کرونا

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم بعد از حدود 10 هفته بدون سفرهای کاری به دلیل بحران کرونا برای اولین بار دوباره با هواپیما به سفر کاری می رود. وی امروز صبح با یک هواپیمای دولتی به مرزهای با لوکزامبورگ که نیمه های شب گذشته کاملاً بازگشایی شده بود سفر کرد.

کرونا همچنان در اروپا جولان می دهد و قربانیان بیشتری می گیرد

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا تا به حال 274367 نفر به کرونا مبتلا شده و 27459 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 236711 نفر به کرونا مبتلا شده و 33998 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تأثیر این بحران قرار داشته و تا به حال 223885 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 31610 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم بر اساس آمارهای رسمی تا به حال 179506 نفر به کرونا مبتلا شده و 27529 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد در آلمان هم تا به حال 175699 نفر به کرونا مبتلا شده و 8001 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم گشایش مرزها با لوکزامبورگ را علامت مهمی برای نرمال شدن تدریجی ترددهای سفر در اروپا دانسته آن را تمجید کرد.

هایکو ماس که امروز در سفری از مرزهای لوکزامبورگ و آلمان دیدن نموده است همچنین با همتای لوکزامبورگی خود ملاقات و مصاحبه کرد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 170

به "کرونا در اروپا، از گشایش تدریجی مرزها تا تداوم اعتراضات ضدمحدودیت ها در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از گشایش تدریجی مرزها تا تداوم اعتراضات ضدمحدودیت ها در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید