گفتگوی مهر با سرمربی تنها تیم بدون برد در لیگ برتر بسکتبال

به گزارش مجله حیات، به گزارش خبرنگاران، در چارچوب رقابت های بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور و از هفته سیزدهم گروه الف تیم نیروی زمینی شامگاه یکشنبه به مصاف خانه بسکتبال خوزستان رفت و در مصاف با این تیم با نتیجه 73 به 69 متحمل شکست شد.

گفتگوی مهر با سرمربی تنها تیم بدون برد در لیگ برتر بسکتبال

بازیکنان نیروی زمینی در حالی نتیجه این ملاقات را واگذار کردند که طی 12 ملاقات قبلی خود نیز هیچ بردی را به دست نیاورده بودند و به همین علت به عنوان تنها تیم بدون برد در میان 16 تیم شرکت کننده در رقابت های بسکتبال، در قعر جدول رده بندی گروه اول قرار دارند.

مبین شکراللهی سرمربی تیم بسکتبال نیروی زمینی در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص علت نتیجه گیری اینچنینی تیمش در لیگ برتر و اینکه تا به امروز هیچ بردی به دست نیاورده است، گفت: یکی از اصلی ترین دلایل این است که تمام تیم های همگروه ما هزینه های هنگفتی را برای شرکت در مسابقات متقبل شده اند در حالیکه ما با بودجه ای کاملاً معمولی وارد مسابقات شدیم. مقدار هزینه های صورت گرفته در نیروی زمینی نسبت به سایر تیم ها دقیقاً مانند قطره مقابل دریا است.

وی توضیح داد: در کل نیروی زمینی رویکرد قهرمانی در لیگ بسکتبال ندارد و به همین علت با حداقل هزینه لازم مهیای شرکت در مسابقات شد. هدف ما بیشتر حفظ و نگه داشتن سرمایه های بسکتبال است و با این رویکرد در مسابقات شرکت داریم اما باید بپذیریم که تاثیر بودجه و تفاوت آن میان ما و دیگر تیم ها تاثیر خود را در نتیجه گیری ها گذاشته است.

سرمربی تیم بسکتبال نیروی زمینی تغییرات مدیریتی را از دیگر عوامل تاثیرگذار در فرایند نتیجه گیری این تیم در لیگ برتر بیان کرد و یادآور شد: علت دیگر مربوط به جابه جایی دیرهنگام سرمربی تیم بود و اینکه تنها در فاصله 20 روز مانده به شروع این فصل از مسابقات به خاطر کناره گیری عباس آقاکوچکی، راهنمایی تیم به من تحویل داده شد. 20 روز مدت زمان خیلی کمی بود برای اینکه تیم را به طور کامل برای شرکت در مسابقات و رقابت با تیم های دیگر آماده کنیم.

شکراللهی ادامه داد: به همین علت در نیم فصل نخست مسابقات، بازیکنان عملکرد خیلی خوبی نداشتند اما در نیم فصل دوم به مراتب بهتر و تاثیرگذارتر بازی کردند اگرچه بازهم نتوانستند نتیجه هیچ ملاقاتی را به سود خود رقم بزنند.

وی بعلاوه به مسائلی که به واسطه حضور دیرهنگام در کادر فنی تیم بسکتبال نیروی زمینی و بعلاوه عدم سرمایه گذاری زیاد با آن روبرو شده، اشاره نمود و گفت: در جذب بازیکن، تیم نیروی زمینی عملکردی در حد و میزان دیگر تیم ها نداشت طوریکه امروز ما در پست سه به شدت ضعف داریم. دیگر تیم ها برای جذب بازیکنان ملی پوش و خارجی هزینه های میلیاردی داشتند درحالیکه ما چنین هزینه ای نکردیم و همین مسئله رقابت با آنها را سخت می نماید.

نیروی زمینی نتیجه آخرین ملاقاتش را به تیمی مانند خانه بسکتبال خوزستان واگذار کرد که خود درگیر مسائل اقتصادی است و به همین علت ملاقات هفته دوازدهم را برگزار نکرد. این ملاقات فرصت خوبی بود تا نیروی زمینی اولین برد این فصل را به دست بیاورد اما از دست رفت

سرمربی تیم بسکتبال نیروی زمینی در واکنش به این موضوع گفت: خودمان هم امیدوار بودیم که بتوانیم از این ملاقات امتیاز کامل را بگیریم و صاحب اولین برد بشویم اما به این موضوع توجه داشته باشید که ما پیش از رقابت با خانه بسکتبال خوزستان، ملاقات پرفشاری با کاله داشتیم و تقریباً با یک ریکاوری نصف و نیمه مهیای رقابت با خوزستانی ها شدیم. از طرفی تا دقیقه 90 به طور دقیق نمی دانستیم که بالاخره این بازی برگزار می گردد یا نه!

وی در این زمینه اضافه نمود: این درحالی بود که بازیکنان خانه بسکتبال خوزستان شرایط متفاوتی داشتند، آنها به خاطر عدم انجام بازی برابر شهرداری گرگان خستگی ما را نداشتند و به همین علت خیلی سرحال در بازی حضور پیدا کردند. با این اوصاف بازیکنان نیروی زمینی در تمام موارد بهتر از حریف عمل کردند به جز پنالتی و دقیقاً همین مسئله باخت مان شد.

شکراللهی اضافه نمود: در کوارتر سوم رقابت با خانه بسکتبال خوزستان، اتفاقاتی افتاد که اصلاً نمی خواهم در خصوصشان صحبت کنم اما کاملاً به ضررمان شد. در این بازی در کل بازیکنان حریف صاحب 34 پنالتی شدند در حالیکه ما فقط 20 پنالتی داشتیم. درست است که ما از پنالتی های مان استفاده نکردیم اما در سایر موارد بهتر از حریف کار کردیم.

وی با اشاره به دو ملاقاتی که نیروی زمینی پیش از رقابت ها با خوزستانی ها داشت، گفت: ما ملاقات با مس کرمان را در شرایط پرفشار و در ساعت غیرعادی (به علت پخش مستقیم) برگزار کردیم و بعد از آن با ذوب آهن ملاقات کردیم در حالیکه اصفهانی ها به خاطر درگیری بعضی بازیکنان شان به کرونا 5 هفته استراحت داشتند و به همین علت بدون خستگی مقابل ما قرار گرفتند. اینها در فرایند نتیجه گیری تیم جوان نیروی زمینی تاثیرگذاشته است.

سرمربی تیم بسکتبال نیروی زمینی با بیان اینکه ملاقات آینده تیمش برابر نظم آوران سیرجان برگزار می گردد، گفت: این ملاقات هم دشواری های خاص خود را دارد به خصوص با توجه به بازیکنان مصدومی که داریم، برای مان سخت است با این حال امیدواریم بتوانیم از آن نتیجه ای بهتر بگیریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1217

به "گفتگوی مهر با سرمربی تنها تیم بدون برد در لیگ برتر بسکتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی مهر با سرمربی تنها تیم بدون برد در لیگ برتر بسکتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید