یافته های شگفت انگیز درباره برف؛ هیچ دو دانه برفی مشابه هم نیستند!

به گزارش مجله حیات، مجید میرزایی- پژوهشگر فیزیک نور؛ هیچ دانه برفی شبیه به دانه برف دیگر نیست! طرح هر دانه برف تنها یکبار به وجود می آید و وقتی آب گردد، دیگه تکرار نمی گردد. البته این نتیجه اصلا ساده بدست نیامده است. یک نفر 40 سال از عمرش را صرف عکاسی میکروسکوپی از دانه های برف نموده تا این مساله رو اثبات کند.

یافته های شگفت انگیز درباره برف؛ هیچ دو دانه برفی مشابه هم نیستند!

بنتلی کشاورزی بود که در سال 1885 این موضوع را فهمید. او تقریباً 20 ساله بود که آغاز کرد به عکاسی از کریستال های برفی. وصل کردن دوربین به میکروسکوپ و عکس گرفتن قبل از ذوب شدن برف مسائل اصلی کارش بودند. او فهمیده بود که برای عکس گرفتن از برف، نباید کوچکترین گرمایی به برف منتقل گردد. بنابراین روی پشت بام یک خانه سرد وسایل عکس برداری از برف را قرار داد. در واقع همه چیز هم دمای محیط برفی بود. با یک سینی چوبی مشکی رنگ، برف های در حال سقوط را میگرفت، دستکش هاش اینقدر ضخیم بودند که دمای بدنش را به چوب منتقل نکنند. از چوب جارو برای انتقال برف به اسلاید میکروسکوپ استفاده می کرد، قبل عکاسی نفسش را حبس میکرد و با پر بوقلمون دانه های برف را تکان می داد و ... تا در نهایت می توانست از دانه های برف عکس بگیرد.

او طی 40 سال 5000 عکس با کیفیت از دانه های برف گرفت و ثابت کرد هیچ برفی شبیه برف دیگر نیست! حالا به برف ها خاص تر نگاه کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 26 دی 1401 بروزرسانی: 26 دی 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1366

به "یافته های شگفت انگیز درباره برف؛ هیچ دو دانه برفی مشابه هم نیستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یافته های شگفت انگیز درباره برف؛ هیچ دو دانه برفی مشابه هم نیستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید