تور ارزان چین: 10 پروژه آمریکا برای مقابله با ابتکار یک کمربند یک جاده چین

به گزارش مجله حیات، آمریکا به یاری گروه 7 میخواهد با شناسایی 10 پروژه مالی در نقاط مختلف جهان به نوعی به مقابله با طرح یک کمربند یک جاده چین بپردازد.

تور ارزان چین: 10 پروژه آمریکا برای مقابله با ابتکار یک کمربند یک جاده چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی روز دوشنبه خاطرنشان کرد که آمریکا میخواهد در ژانویه 5 تا 10 پروژه زیرساختی بزرگ در نقاط مختلف جهان راه اندازی کند. این طرح بخشی از برنامه گروه 7 برای مقابله با راه چاره یک کمربند یک جاده چین است.

هیئتی به ریاست دالیپ سینگ، معاون مشاور امنیت ملی جو بایدن هفته گذشته دستکم 10 پروژه نویدبخش در سنگال و غنا شناسایی کرد.

مقامات همزمان با کوشش برای تامین اقتصادی پروژه تحت راه چاره بازسای جهانی بهتر (B3W) که در ماه ژوئن به وسیله کشورهای ثروتمند گروه 7 کلید خورد، درحال ملاقات با رهبران دولتی و بخش خصوصی هستند. به گفته مقامات این طرح ها احتمالا در جریان جلسه گروه 7 در ماه دسامبر نهایی خواهد شد.

یک هیئت آمریکایی نیز در جریان یک سفر مشابه در اوایل اکتبر ملاقاتی از اکوادور، پاناما و کلمبیا داشتند و طبق برنامه گروهی نیز قرار است تا قبل از خاتمه امسال میلادی به آسیا سفر داشته باشد.

راه چاره پیشنهادی گروه 7 میخواهد با سرمایه گذاری 40 تریلیون دلاری در بخش زیرساختهای کشورهای درحال توسعه تا سال 2035 مانع از نفوذ بیشتر چین در عرصه جهانی گردد.

در واکنش به این اتفاقات وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه شنبه) در کنفرانس خبری خود گفت که فضای کافی برای همکاری جهانی در این موضوع وجود دارد و چیزی به نام رقابت و یا جایگزینی برای یک ابتکار با ابتکار دیگر وجود ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت طی 8 سال گذشته ابتکار یک کمربند یک جاده پیشرفت زیادی داشته و به یکی از بزرگترین چارچوب های همکاری بین المللی تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1052

به "تور ارزان چین: 10 پروژه آمریکا برای مقابله با ابتکار یک کمربند یک جاده چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: 10 پروژه آمریکا برای مقابله با ابتکار یک کمربند یک جاده چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید